Lapsi kysyi saatuaan kokeesta arvosanan 6, että onko se hyvä numero. Mitä tuollaiseen osaan vastata
Kun ei haluaisi pahoittaa mieltä sanomalla että se on huono numero.
Kommentit (33)
Että ei ole. Kai se koululainen itsekin osaa googlettaa.
Riippuu siitä onko tehnyt töitä numeron eteen.
Pidätkö itseäsi vastuullisena vanhempana jos tuota tarvitsee kysyä? Kerrot lapselle että se on heikommasta päästä ja sitten suunnittelette yhdessä, miten jatkossa parannetaan numeroita.
No mitä ihmettä? Tietenkin kerrot niin kuin asia on. Kaunistelu olisi todellinen karhunpalvelus lapselle. Sinun pitää nyt valita, haluatko, että lapsen koulu alkaa mennä sivuraiteelle vai että lapsella on hetken paha mieli. Eikä se lapsi pieneen pahaan mieleen kuole, on hyvä oppia tulemaan sellaisen kanssa toimeen.
Se on hyvä numero, jos hän on yrittänyt parhaansa.
Minkä ikäinen lapsi, ja mistä aineesta?
Sain ainoasta lukion fysiikan kurssista vitosen, ja ihan kunnollinen veronmaksaja minusta on tullut.
Lähinnä varmaan tarkoitti tuolla kysymyksellä että olenko tyytyväinen numeroon. Miten tuohon vastaa ettei pahoittaisi mieltään?
Sanot, että hyvä, koe meni läpi ja nyt seuraavaksi pyrit saamaan 7 tai 8.
Ei ole hyvä, se on kohtalainen. 8 on hyvä.
Parantamisen varaa. On asioita , joiden takia lapsenkin mielen voi pahoittaa. Ei olehyvä suojella ja pehmentää elämää liikaa, tulee myöhemmin vaikeuksia.
Sanoisin totuuden rakentavaan sävyyn. Ei se numero hyväksi muutu valehtelemalla. Ei yksi kutonen mikään maailmanloppu ole ja kannustaisin valmistautumaan seuraavaan kokeeseen paremmin, tekemällä läksyt huolellisesti ja auttamalla kokeeseen lukemisessa vaikka yhdessä lapsen kanssa.
Jos Nasu-Orvokki ei pysty parempaan niin se on oikein hyvä numero. Nyt voitte mennä jäätelölle.
Miksi lapsi ei saisi pahoittaa mieltään?
no mutta hei,jos on itse tyytyväinen numeroonsa,se on hyvä ja siitä saat aasinsillan että kun luet enemmän ja harjoittelet enemmän,saat paremman,jos haluat nähdä vaivaa.
Mä olin niin laiska että näin vaivaa vain niihin jotka kiinnostivat,muista ihan sama.
Ja ihan hyvin olen pärjännyt,en jaksanut päntätä "turhia" historiaa,uskontoa,sen sellaista ja keskiarvo ei kiinnostanut lainkaan.
Riippuen kouluasteesta. Ala-asteella tuo ei ole kovin hyvä numero, mutta opiskeluhan vasta alkaa siellä ja taidot kehittyy.
Opiskelumetodit kuntoon; numerot paranee kun sen aika on.
Kysymyksestä päätellen se on lapsen tasoon nähden ihan ok-numero.
Eihän lapset tuollaisia yleensä tarvitse kysellä, jotta pitää ottaa huomioon.
Onko lapsi tehnyt kykyjensä ylärajoilla töitä ja yltänyt arvosanaan kuusi? Kannusta jatkamaan, rohkaise asettamaan tavoitteita.
Arvosana Kriteeri
erinomainen
(10) Oppilas
hallitsee erinomaisesti oppiaineen kriteerien edellyttämän tason
osaa soveltaa oppimaansa
osoittaa erityisen myönteistä asennetta oppiaineen aihepiiriä kohtaan
osallistuu tuntityöskentelyyn erittäin aktiivisesti
suorittaa vastuullisesti ja tunnollisesti tehtävänsä
kiitettävä
(9) Oppilas
hallitsee vahvasti oppiaineen kriteerien edellyttämän tason
osoittaa myönteistä asennetta oppiaineen aihepiiriä kohtaan
osallistuu tuntityöskentelyyn aktiivisesti
suorittaa vastuullisesti ja tunnollisesti tehtävänsä
hyvä
(8) Oppilas
osoittaa keskimäärin oppiaineen kriteerien edellyttämää osaamista; joidenkin kriteerien saavuttamatta jäämisen voi kompensoida muiden kriteerien tason ylittämisellä
osoittaa yleensä myönteistä asennetta oppiaineen aihepiiriä kohtaan
osallistuu tuntityöskentelyyn yleensä aktiivisesti
suorittaa yleensä tunnollisesti tehtävänsä
tyydyttävä
(7) Oppilas
osoittaa osaamista, jota useimmat oppiaineen kriteerit edellyttävät
työskentelee yritteliäästi, mutta saattaa tarvita tukea
osallistuu tuntityöskentelyyn vaihtelevasti
suorittaa pääsääntöisesti tehtävänsä
kohtalainen
(6) Oppilas
osoittaa joidenkin oppiaineen kriteerien edellyttämää osaamista
asennoituu yleensä passiivisesti
osallistuu tuntityöskentelyyn vaihtelevasti ja tarvitsee tukea
saattaa jättää tehtävänsä tekemättä
välttävä
(5) Oppilas
pyrkii oppiaineen tavoitteiden saavuttamiseen, vaikka pystyy osoittamaan vain jossakin määrin kriteerien edellyttämää osaamista
asennoituu passiivisesti
osallistuu tuntityöskentelyyn heikosti
jättää usein tehtävänsä tekemättä
No kyllähän sinun pitää 4-10 asteikko käydä läpi hänen kanssaan.