Koronadenialistien läheiset?
Miten suhtaudutte, tai tulette suhtautumaan jos lähipiirissänne on näitä maskinvastustajia ja koronan vähättelijöitä? Oletteko katkaisseet välinne heihin?
Itse ainakin olen todennut, että tällainen henkilö nyt vaan on liian typerä mukana roikotettavaksi, joten sai mennä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Katkaisisin välit, ikävä kyllä tuntemani koronadenialisti on pomoni.
Otan osaa. :(
Mitä aloittaja tarkalleen ottaen tarkoittaa tuolla termillä? Sitäkö, että ei usko koko viruksen olemassaoloon? Vai kenties sitä, ettei usko maskien kummoiseen tehoon viruksia vastaan, kun maskipaketin kyljessäkin niin lukee?
Aloittaja nyt vaan on yksinkertaisesti dorka.
Huoleton kirjoitti:
Mitä aloittaja tarkalleen ottaen tarkoittaa tuolla termillä? Sitäkö, että ei usko koko viruksen olemassaoloon? Vai kenties sitä, ettei usko maskien kummoiseen tehoon viruksia vastaan, kun maskipaketin kyljessäkin niin lukee?
Viittaan henkilöihin jotka eivät välitä mistään rajoituksista, tai usko että tauti ei ole mikään flunssa.
Just exän kanssa juttelin mun maskisekosta äidistä ja totesin että mun puolesta joutaa kuolla. Ex sanoi niin. Kukaan muu ei maskia sitten käytäkään.
En tunne denialisteja. Työpaikalla ja suvussa ihmisillä ei ole isompia mt-ongelmia ja ollaan kaikki käyty kouluja.
Eiköhän noi hörhöt ole pikkupiiri joka pyörii keskenään, pitäät ehkä suurta ääntä mutta mikäs siinä. Parin vuoden kuluttua Bill Gates suunnittelee jo jotain muuta temppua niiden päänmenoksi.
Mua ärsyttää lähinnä se, että nämä kuvittelevat heidän mielipiteellään olevan jotain merkitystä. Itse noudatan ohjeita yksinkertaisesti siksi että toimivassa yhteiskunnassa se on tärkeää. Meillä on viranomaisia joiden työhön kuuluu pohtia yhteiskunnan kannalta parhaita ratkaisuja, ja kriisitilanteessa on järkevintä antaa heidän työlleen tuki ja luottamus, vänkäämiselle ei yksinkertaisesti ole aikaa ja resursseja. Totalitaarinen Kiina on saanut Koronan kitkettyä pois radikaaleilla toimilla, ihmiset lukittiin valtion toimesta koteihinsa. Nyt koronatapauksia on siellä 0-10 per päivä, ja nekin lentoasemilla. En tietenkään kannata tälläistä ihmisoikeuksien polkemista, mutta Kiinan esimerkki osoittaa miten tärkeää yhdenmukainen toiminta olisi. Jos kaikki vain tekisivät kuten sanotaan ja kävisivät nämä ”oikein - väärin” -keskustelut myöhemmin, niin meillä ei olisi koronaa enää! Viranomaisten ohjeiden ja yhteiskunnan sääntöjen noudattaminen omasta mielipiteestä huolimatta takaa yhteiskuntarauhan ja sen tehokkaan toiminnan. Ei nopeusrajoituksistakaan ajatella että niistä voi muodostaa oman mielipiteensä tieolosuhteiden mukaan ja ajaa sitten niin kovaa kuin itse kokee sopivaksi. Minulla ei henkilökohtaisesti ole mielipidettä maskisuosituksesta tai koronarajoituksista, se ei kuulu minulle eikä minulla ole mitään pätevyyttä ottaa kantaa. Teen vain kuten käsketään. Olen ”lammas” joka kunnioittaa niitä joiden asema ja tietomäärä oikeuttavat tekemään päätöksiä puolestani.
Ei ole lähipiirissäni denialisteja mutta niitä joita on lähipiirini tuttuja, ovat jo valmiiksi mielenterveyspotilaita. En ole tavannut ainuttakaan tervettä ihmistä, joka olisi denialisti.
Yläkerran pariskunta on näitä ihmisiä. Ne oli ihan harmittomia parantavine kristalleilleen ennen pandemiaa, mutta sen alettua, kun heillä oli "paremmat tietolähteet" katkaisimme muun naapuruston kanssa välit näihin, koska hiihtävät tuolla ilman maskeja.
Tuttavapiiristä löytyy vain muutama koronahörhöttäjä ja rokotekiimainen. En ole katsonut aiheelliseksi katkaista välejä, vaikka ovatkin kaikinpuolin yksinkertaisia ja rasittavia. Ainahan tuollaisilla ihmisillä on joku vouhotus meneillään, antaa hörhöillä rauhassa, saavat siitä sisältöä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää lähinnä se, että nämä kuvittelevat heidän mielipiteellään olevan jotain merkitystä. Itse noudatan ohjeita yksinkertaisesti siksi että toimivassa yhteiskunnassa se on tärkeää. Meillä on viranomaisia joiden työhön kuuluu pohtia yhteiskunnan kannalta parhaita ratkaisuja, ja kriisitilanteessa on järkevintä antaa heidän työlleen tuki ja luottamus, vänkäämiselle ei yksinkertaisesti ole aikaa ja resursseja. Totalitaarinen Kiina on saanut Koronan kitkettyä pois radikaaleilla toimilla, ihmiset lukittiin valtion toimesta koteihinsa. Nyt koronatapauksia on siellä 0-10 per päivä, ja nekin lentoasemilla. En tietenkään kannata tälläistä ihmisoikeuksien polkemista, mutta Kiinan esimerkki osoittaa miten tärkeää yhdenmukainen toiminta olisi. Jos kaikki vain tekisivät kuten sanotaan ja kävisivät nämä ”oikein - väärin” -keskustelut myöhemmin, niin meillä ei olisi koronaa enää! Viranomaisten ohjeiden ja yhteiskunnan sääntöjen noudattaminen omasta mielipiteestä huolimatta takaa yhteiskuntarauhan ja sen tehokkaan toiminnan. Ei nopeusrajoituksistakaan ajatella että niistä voi muodostaa oman mielipiteensä tieolosuhteiden mukaan ja ajaa sitten niin kovaa kuin itse kokee sopivaksi. Minulla ei henkilökohtaisesti ole mielipidettä maskisuosituksesta tai koronarajoituksista, se ei kuulu minulle eikä minulla ole mitään pätevyyttä ottaa kantaa. Teen vain kuten käsketään. Olen ”lammas” joka kunnioittaa niitä joiden asema ja tietomäärä oikeuttavat tekemään päätöksiä puolestani.
Mua ärsyttää lähinnä kaltaisesi ihmiset, jotka sotkevat suositukset ja rajoitukset keskenään, kuten tuossa yllä teet sekoittaessasi nopeusrajoitukset nykyisiin koronasuosituksiin.
Maskittomuus on täysin luvallista. Mikään laki tai määräys Suomessa ei pakota ihmistä käyttämään maskia. Pelkkä suositus, sosiaalinen paine tai yleinen mielipide ei ole millään tavalla velvoittava. Sama periaate koskee muuten myös turvavälejä, käsidesin käyttöä ja muita hygieniasuosituksia.
Kansalaiskyttääminen ja muiden arvosteleminen kertoo lähinnä kyttääjän omasta vajavaisesta käsityskyvystä ja siitä, että katsot omien oikeuksiesi olevan toisen kansalaisen oikeuksia painavampia. Eivät ne ole.
Your fear does not undo my rights.
On myös täysin idioottimaista kuvitella maskittomien olevan koronadenialisteja. Sellainen yhteys on olemassa vain kuvittelijan omassa rajoittuneessa ajatusmaailmassa.
Vouhottajat pelkästään luovat hajaannusta kansalaisten pariin vaatiessaan ihmisiä noudattamaan jotain epämääräisiä suosituksia, joiden velvoittavuus on nolla.
En tunne yhtään koronadenialistia. Enkä itse ole koronadenialisti. En käytä maskia, muita hygieniasuosituksia noudatan.
Minusta nämä rokotekiimaiset on huolestuttavampia tapauksia. Luottavat sokeasti rokotteisiin ja ovat valmiita ottamaan ihan mitä tahansa tököttiä kroppaansa mitään kyseenalaistamatta. Sitten tulee itku ja parku kun sivutuotteena tulee kaikenlaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiiristä löytyy vain muutama koronahörhöttäjä ja rokotekiimainen. En ole katsonut aiheelliseksi katkaista välejä, vaikka ovatkin kaikinpuolin yksinkertaisia ja rasittavia. Ainahan tuollaisilla ihmisillä on joku vouhotus meneillään, antaa hörhöillä rauhassa, saavat siitä sisältöä elämäänsä.
Koronahysteerisiä löytyy omastakin tuttavapiiristäni useita, sen sijaan koronan kieltäjiin en ole törmännyt. Hysteerisiin en jaksa pitää aktiivisesti yhteyttä mutta en ole kehdannut kokonaan katkaista välejä.
Veljeni tartutti äitimme kun kävi vanhainkodissa salaa, vaikka oli kielletty. Vanhainkodin ovessa oli lappu jossa kiellettiin vierailu. Äitimme kuoli koronaan ja samalla vanhainkodissa kuoli kolme muuta vanhusta. Veli oli kieltäytynyt testistä ja kävi Baari-reissun myös Tampereella. Täysin holtiton veli. Ei haluaa jakaa kuolinpesää koska hänen osuutensa päätyisi ulosottoon. Kukaan suvusta ei halua tavata häntä. Yskä johtuu kuulemma tupakasta.
Vierailija kirjoitti:
"Teen vain kuten käsketään" - Niin tekivät keskitysleirien vartijatkin. Onnea valitsemallasi tiellä.
Lähipiirissäni ei onneksi ole denialisteja. Ei myöskään täysin välinpitämättömästi koronaan suhtautuvia. Yksi läheinen elää melko normaalia elämää (matkustelee kotimaassa, käy baareissa jne) , mutta ymmärtää sentään pysytellä poissa iäkkäiden isovanhempiensa luota. Jos ei ymmärtäisi, ottaisin jäpikkää korvista kiinni ja ravistelisin niin kauan, että alkaa ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissäni ei onneksi ole denialisteja. Ei myöskään täysin välinpitämättömästi koronaan suhtautuvia. Yksi läheinen elää melko normaalia elämää (matkustelee kotimaassa, käy baareissa jne) , mutta ymmärtää sentään pysytellä poissa iäkkäiden isovanhempiensa luota. Jos ei ymmärtäisi, ottaisin jäpikkää korvista kiinni ja ravistelisin niin kauan, että alkaa ymmärtää.
Ei ole sinun asiasi kytätä ja ojentaa muita. Tuollaiset koronapoliisit on rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Teen vain kuten käsketään" - Niin tekivät keskitysleirien vartijatkin. Onnea valitsemallasi tiellä.
Et sitten keksi omia vertauksia vaan käytät muiden idiottimaisia lauseita. Et sitten noudata liikennesääntöjä, Suomen lakia, suosituksia ja palstan sääntöjä. Kaikki nämä on jouduttu luomaan tollojen takia.
Olen joutunut ystävään vähentämään kontakteja ja toisen kanssa yritän vältellä puheenaihetta. Välejä kiristää ja hermoja.
Katkaisisin välit, ikävä kyllä tuntemani koronadenialisti on pomoni.