Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi illanvietossa halutaan aina saunoa?

Vierailija
23.02.2021 |

Mikä siinä on? Suunniteltiin vanhojen työkavereiden kanssa kevääksi illanviettoa 5-8 hengen porukalla ja yllättäen kaikki halusi vuokrata saunapaikan, josta sitten siirrytään illanviettoon jonnekin. Tuntuu, että se on aina suorastaan pakollinen traditio. Ärsyttää roudata kaikkia kamoja mukana ja sitten vielä on vuokrattu saunapaikka, josta lähdetään jatkamaan iltaa, niin kaikki märät pyyhkeet sun muut kamat pitää kantaa mukana.
Sitten jos et halua saunoa, niin tuntuu että porukka ajattelee tuon häpeävän omaa alastomuuttaan. No kyllä ihan pääsyy on siinä, etten halua illanvietossa roudata mukana mitään pyyhkeitä tai käytettyjä alusvaatteita.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/49 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa osallistua, koska mulla on ikäisekseni todella hyvin säilynyt vartalo. Muut osallistujat alkavat v*ttuilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saunominen oli aina ohjelmassa myös työyhteisön virkistyspäivänä, samoin eri seurojen ja yhdistysten alueellisissa koulutuksissa. Ja saunan takia esim.illallinen siirtyi aina tuhottoman myöhään. Useimmilla miehillä on lyhyet hiukset jotka kuivuvat nopeasti ilman fööniä ja laittoa. Toisin on naisten hiuksien laita. Monella on paksut ja pitkät hiukset joiden kuivaaminen kestää kauan. Ja kun saunasta on melkein suoraan paahdettava illalliselle, niin siinä sitten istutaan punaisina ähöttäen ja hikeä pyyhkien. Ei kiva! Minä kieltäydyin aina kategorisesti joukkosaunomisesta. Sanoin aina, että minulla on oma sauna, jonka lämmitän tarpeen ja halujeni mukaan ja nautiskelen löylyistä YKSIN omassa hyvässä seurassani. Usein kieltäydyn sanomasta myös, jos olen päivävierailulla tuttavien kesämökillä.

Vierailija
44/49 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat keskustelut.

Suomalainen mies puhuu totta kahden promillen humalassa, kahden aikaa yöllä ja kahden ystävän kanssa saunassa.

Jos olisit joskus kuunnellut ainoana selvinpäin olevana noita "keskusteluja" eli harvinaisen rasittavaa kovaäänistä jankutusta niin ehkä se uutuudenviehätys olisi karissut. 

Vierailija
45/49 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on mukavaa? Luulen, että tämä on se syy.

Miksi luulet kaikkien pitävän saunomista mukavana?

Vierailija
46/49 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran naisten saunaillassa. Saunan jälkeen naiset MEIKKASIVAT ennen baariin lähtöä. Mitä järkeä, joutuivat poistamaan meikit vielä ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
47/49 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunan jälkeen on inhottava pukeutua ja mahdollisesti vielä naama punaisena yrittää meikata. Kotona löhöän saunan jälkeen koko illan kylpytakissa ja siitä nukkumaan.

Ennen sitä köyrimään.

Vierailija
48/49 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama, en ikinä ole ymmärtänyt. Lähes jokaisella oma sauna, sitten saunominen yhteisenä ohjelmanumerona työporukalla. Tärkeintä valitettavan usein se kaljan/sidukan kittaaminen, ”hyvällä syyllä” koska hiki ja janottaa. Sitten se päissäänolevien jankutus, pahimmillaan riitely, ei kiitos.

Saunon lähes päivittäin, sauna on rauhoittumisen ja rentoutumisen pyhä paikka, ei ryyppyluola,.

Vierailija
49/49 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheinta tuossa on tosiaan se että pitää kiireellä pukea saunan jälkeen ettei ole tiellä, sitten meikata UUDESTAAN, ja sitten vielä lähteä heti baanalle! Kauheaa. Itsekin tykkään saunan jälkeen kotona mennä yleensä aika pian nukkumaan, se rentouttaa niin paljon.