Laihtuisko tällä reseptillä?! Kommentteja kiitos!
Aamupala: kahvi tai tee, kevyt maidolla ja makeutuksella+ 2 ruisnäkkäriä, levitteellä ja kurkulla ja tomaatilla
Lounas: Kaupan valmis ruoka noin 300 kaloria ja tomaattia ja muita vihanneksia+ vettä
Välipala: ateriankorvaus juoma (nutrilet tms)
Illalllinen: sama kuin lounas
Iltapala: sama kuin aamupala
Liikun lasten kanssa ja pyöräilen jonkin verran.
Ajattelin näin mennä 2 viikkoa. Paino 72kg ja pituus 162cm kokonaistavoite 65kiloon. Jos tällä laihtuisi pari kiloa. Mitä luulette?
Kommentit (32)
Ja muu perhe EI voi laihtua. Ovat nytkin jo liian hoikkia tai juuri ihannepainoisia. En syö makeaa, en herkuttel, mutta en vain laihdu!
Vierailija:
Aamupala: kahvi tai tee, kevyt maidolla ja makeutuksella+ 2 ruisnäkkäriä, levitteellä ja kurkulla ja tomaatillaLounas: Kaupan valmis ruoka noin 300 kaloria ja tomaattia ja muita vihanneksia+ vettä
Välipala: ateriankorvaus juoma (nutrilet tms)
Illalllinen: sama kuin lounas
Iltapala: sama kuin aamupala
Liikun lasten kanssa ja pyöräilen jonkin verran.
Ajattelin näin mennä 2 viikkoa. Paino 72kg ja pituus 162cm kokonaistavoite 65kiloon. Jos tällä laihtuisi pari kiloa. Mitä luulette?
ja syö välipalalla vaikka hedelmiä, ja kasviksia
mitä levitettä käytät? kaupanruoka? eines?
tee itse maittavaa ruokaa, vältät piilorasvaa.
Maitoa en käytä kuin teessä ja lkahvissa (syön tabuina). Näkkileivästä vilja.
-ap
et kyllä kaupan eineksillä laihtumaan pääse!
Olen katsonut esim. hk:n laatikoita niin niissä on rasvaa alle 3g ja kaloreita sen 300 annoksessa. Laskin että jos päiväkalorit olisi 1200 niin toivottavasti sillä sitten laihtuisi sen pari kiloa. En tiedä miten kuurin jälkeen sitten..
On varmasti tämä terveellisempi kuin esim. kaalikeittokuuri.'
-ap
muiden tavoin ruuan valmistamista itse - esimerkiksi teet ison vihreän salaatin, pilkot päälle paistettua kananrintaa tms, njam. Pakastekasvispussi ja päälle raejuustoa, syntyy muutamassa minuutissa mikrossa. Minusta syöt aika monta kertaa - en ainakaan itse laihduttaessa syö " kunnon ateriaa" noin monta kertaa, vaan välipala on hedelmä tai vaikka porkkanoita.
mutta ennenkuin isket hampaasi siihen pihviin ja kastikkeeseen
syö paljon kasviksia!
höyrytettyjä porkkanoita, kukkakaalia, paprikaa kesäkurpitsaa jne.
jätä peruna ja vaaleapasta pois.
vannon että et jaksa syödä " lihottavaa" ruokaa niin paljoa.
toimii!
syömme kasviksia tosi paljon ja käytän lihana aina filettä ja mahdollisimman rasvatonta. En ihan oikeasti tiedä miksi olen perheen ainoa pullea.
-ap
Tai jos ei laihdu on yleensä joku terveydellinen syy, esim- vika aineen vaihdunnassa. Niin ja juotko vettä tarpeeksi?
Pyöräilen ja uin myös viikottain. Juon 3litraa vettä (ollut tapana jo monta vuotta).
-ap
Kilpirauhasarvo on normaalin rajoilla.
-ap
Ei lasten kanssa ulkoilu ja siivoaminen ole liikuntaa. Se on elämää. Lähde lenkille ainakin 4 kertaa viikossa, kunnon hikiliikuntaa eikä mitään leikkipuistossa seisomista.
Kuinka kauan ajattelit sitä kuuria noudattaa?
Ja todellakin, tee ruokaisia salaatteja.
Tässä yks esimerkki:
500g makaronia
1 paprika
1dl pestoa
4 tomaattia
fetaa
oliivia
rucolaa ja basilikaa
Syöt patongin kera ja nam!
Terveellisempää ku einesruoka!!!!
-2-
Mitähän ne sun kilpirauhas arvot olivat? Onko sulla niitä ylhäällä? Ne pitäis olla TSH mielellään 15-19 ja T4V mahdollisemman alhaalla eli mielellään alle 2,0. TK:n rajaarvot ei enään ole oikein ajan tasalla. Erikoislääkäri tietäisi ehkä enemmän...
T : Itsekkin vajaatoimintaa sairastava
Miksiköhän se on dieetti? Sitähän voi käyttää loppuikänsä. Terveelliset ruoka-aineet ja määrät. Siitä se lähtee - väistämättä.
Kyllä silloin paino lähtee putoamaan!!!
-2-
niin mitäs sanot siitä, että esim. Saarioisten liha-perunasoselaatikossa on 10 painonvartijoiden pistettä, eli yli puolet esim. sinunkin painoisen ihmisen päiväpistemäärästä?
En muista kilpirauhasarvojani, täytyy kai mennä taas otattamaan.. Kilipuahaseni on myös suurikokoinen ja haittaa nielemistä (ei lääkärin mielestä) : ( Suvussani on myrkkystruumaa.
Taidan alkaa tekemään ruokaisia salaatteja ja muulle perheelle sitten eri ruokaa muuten he kuihtuvat ; )
Niin lenkille en pääse useammin kuin 1-2 kertaa viikossa. mutta esim. vien lasta harrastuksiin ja kävelemme n. 5 km päivässä. ja siivoaminen kyllä tietääkseni sekin kuluttaa kivasti esim. imurointi jonka teen päivittäin.
Laittakaa lisää hyviä ja terveellisä esim. salaatin ohjeita! Kiitos teille!
-ap
Onko sulla hiki pinnassa koko imuroimisen ajan? Kunnon hikiliikunta tuottaa tulosta!
Eipä ihme ettet laihdu kun kuvittelet jopa imuroimisen laihduttavan tai lasten kanssa riehumisen.
-2-
Mikset tee itse terveellistä kotiruokaa? Miksi syöt eineksiä?