Nuorena aloitettu parisuhde ja ero?
Ollaan oltu mun miehen kanssa yhdessä jo teinistä saakka. Yhteisiä vuosia on yli kymmenen. Kuitenkin oon henkisesti yksin ja en jaksa tätä enää. Haluaisin olla suhteessa, jossa on turvallinen ja rakastettu olo. Siivoan yksin, hoidan pyykit yksin, käyn salilla - no yksin. Ei halailua tai pussailua..
Kertokaa mulle, mitä teen? Ei tää voi jatkua näin. Haluaisin mennö naimisiin ja hankkia perheen, ihan sellaisia perusasioita. Miten siitä pääsisi ikinä yli, jos eroaa?
Kommentit (7)
Pitkän suhteen erosta yli pääseminen on yksilöllistä. Itsellä kesti vuoden.
Mutsi selvisi kun mies kuoli 25-vuotisen liiton jälkeen. Jäi vastuuseen yksin kolmesta lapsesta. Siitä se nousi ja on nyt 60-vuotiaana onnellisempi ja viriilimpi kun ikinä, hyvä mies vierellä.
Sitä mä aina ajattelen kun on sydänsuruja.
Mutta teillä voi olla toivoa. Ootko koittanut puhumista? Pariterapiaa? Kuinka pitkään tuo on jatkunut? Rakastatko vielä?
Miksi et pääsisi siitä yli? Mietitkö, mitä muut asiasta ajattelevat? Älä. Sinulla on vain yksi ainoa elämä. Tee siitä paras mahdollinen.
Olet tehnyt jo virheen ollessasi 10 pitkää vuotta paskassa suhteessa. Itseään arvostava ei jää paskasuhteisiin. Kun suljet yhden oven niin arvaapa montako aukeaa ?
Se sattuu, mutta sitten kun rakastut uudelleen niin palavasti, että ajattelet uutta ihastustasi aamulla kun heräät ja illalla kun nukahdat, ja kun vielä saat tähän vastakaikua, niin et kaipaa yhtäkään minuuttia pelkäksi kaverisuhteeksi jämähtänyttä vanhaa suhdettasi.
Vaihtoehtoja eroon sinulla on kaksi:
1. Eroa kertarysäyksellä, viihdy sinkkuna ja etsi kaikessa rauhassa uusi kumppani
2. Pehmennä iskua ja tee eropäätös "etuajassa" henkisesti. Sitten vaan alat säästämään omaa kämppää varten. Samalla voit alkaa jo katsella uusia kumppaniehdokkaita.
Ero voi olla hyvä ajatus, mieti sitä rauhassa, ero on aina hankala asia oli se ensimmäinen tai viides kerta.
Jos eroatte, on sinulla vielä aikaa löytää uusi.