Astra Zeneca-rokotetteiden toimitus ei toteudu suunnitellusti
Kommentit (16)
Mitä väliä, se ei tepsi tehokkaasti muuntovirukseen, ainoa hyvä rokote on pfizer ja muuta en itse aio ottaa.
No hyvä. Eipä tarvii vielä miettiä strategiaa miten säästyä sen ottamiselta.
Ottaisiko joku todella todella tuon venäläisen rokotteen, jota suurin osa venäläisistäkään ei halua ottaa mukaan lukien putin!
Tiedetään.
Siksi joillakin paikkakunnilla on jouduttu tavallaan muuttamaan rokotusjärjestys.
Kunta ja kaupunki tiedottavat, että nyt onkin vuorossa esim. 65-69 vuotiaat riskiryhmäläiset, koska tällä viikolla on saatu tietty määrä Astra Zeneca rokotetta.
Näin menetellään, vaikka rokotusvuorossa olisivatkin vasta 80 vuotiaat ihmiset.
Jos Astra Zenecan rokotetta saadaan, niin pistetään heti niille ihmisillem joille se käy.
Astra Zenecashan on se rajoitus, että sitä ei voi pistää yli 70 vuotiaille, koska sen teho ei heille riitä.
Hullua että pian jo kuolevat rokotetaan Suomessa paremmalla rokotteella ja ne joiden pitäisi pysyä hengissä huonommalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, se ei tepsi tehokkaasti muuntovirukseen, ainoa hyvä rokote on pfizer ja muuta en itse aio ottaa.
Tepsiipäs yhtä hyvin estämään vakavan tautimuodon. Ja bonuksena ei aiheuta äkkikuolemia.
Britit on rokotettu tehokkaasti Astralla ja juhannuksena on jo edessä paluu normaaliin.
Saksassa taas jää Astra Zenecan rokotteita kätiin tuhansia, ihmiset eivät sitä halua.
Miten rokote tietää ihmisen iän. Eikö se ole ihmisen peruskunto joka ratkaisee.
Ne Astran 60% suojan rokotteet voisi puolestani lahjoittaa afrikan köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Hullua että pian jo kuolevat rokotetaan Suomessa paremmalla rokotteella ja ne joiden pitäisi pysyä hengissä huonommalla.
Näin. Kalliisiin ja tuottamattomiin turhakkeisiin tuhlataan rahaa ja veronmaksajia uhrataan kuolemalle.
Käsittämätöntä että kuolevat ovat rokotusjonon kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole huonompi. Itse en antaisi pistää itseeni Dnapätkää
Noin puhuu ahne perillinen, joka ei halua rokotusta vanhemmilleen.
Sanna voisi katsoa mallia esim. Israelista. Kunnon sössintää. Ja lehdistö ei vahingossakaan kyseenalaista.
Sputnikin tehot on Pfizerin tasolla. Nyt voisi päättäjät olla hereillä, tai ensi kesä on yhtä lockdownia