Edukas on typerä sana. Muita?
Milloin se edes on levinnyt käyttöön, muistan alkaneeni kuulla sitä vasta kymmenkunta vuotta sitten.
Kommentit (859)
Minä teille mielenkiintoiset tulokulmat näytän.
Jos firman joku osa, osasto tai vastaava tuottaa tappiota irtisanomisiin johtaen, firma karsii rönsyjään tai keskittyy ydinosaamiseensa.
Normi. Siis, kun käytetään sanan "normaali" tilalla.
Maajussille morsian- ohjelmassa sen nuoren naishenkilön jatkuva niinku-sanan käyttö käy jo hieman ärsyttämään.
Samoin öö - ja ää- tyyppiset lausahdukset, kun niitä rupeaa olemaan lauseissa enemmän kuin itse asiaa.
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon niin mukana!"
.
Komppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavan, kun tarkoitetaan tavallista. Todella ärsyttävää.
Tämä on savolaismurteissa ihan normaali käyttö ko. sanalle. Murteissa nyt on paljonkin ärsyttäviä käytäntöjä, jos aletaan etsimällä etsiä.
Mun koko suku on Savosta enkä ole kuullut tuota vastenmielistä sanontaa kuin vasta viime vuosina.
Ei pidä paikkaansa. Minä, kohta kuusikymppinen ihminen, olen kuullut sitä käytettävän lapsesta asti. Kuopiosta olen.
Tuo 'tavan' sana on ollut tavan pitkään, tavan tallaaja on ärsyttävämpi.
Plusssss. Sopii kyllä silloin ku puhutaan plus laskuista.
Uskomaton siinä merkityksessä, että joku on uskonnoton tai ateisti. On sanottava ei-uskova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aidosti. Voi kiesus, Jutta Urpilainen horisee aidosti paskaa silloin kun ei liitä lauseeseensa aidosti sanaa.
Jutta Urpilainen: "Puheenjohtajakisa on aidosti auki".
Jutta Urpilainen: ”Ihan aidosti luovuin itse kannattamastani kuntien pakkoliitos-perälaudasta”.
Jutta Urpilainen: ”Lähestymme tasavertaisina niin, että pystymme myös aidosti kuuntelemaan ja ...".
Hohhoijaa.
Samaa kastia: aito makunautinto, aito persoona, aito kokemus...
Ja kaikista pahin: aito matto!
Aito matto käy jos sanotaan vaikka aito käsinsolmittu tai muutoin.
Edukas -sanan olen kuullut 70-luvulla.
KYLLÄ SE JUNTTIIN UPPOO TUOLLA SANALLAHAN SAARIKON IDIOOTTIKIN VALITTIIN KESKUSTAA JOHTAMAAN. NEGA TULOSTA ON TULLUT HÄPÄISEE KOKO PUOLUE KENTÄN
Hämäränhyssy, käpertyminen (käytettäessä hyggeilystä: "nyt saa käpertyä kuuman teemukin kanssa vilttiin ja nauttia syksyn pimeydestä")