Edukas on typerä sana. Muita?
Milloin se edes on levinnyt käyttöön, muistan alkaneeni kuulla sitä vasta kymmenkunta vuotta sitten.
Kommentit (859)
parempi kuin ulisa,
-"kas ulinahan se sinä taas, mihis juokset nyt? löytyykö urinaali hei"
Moi! Siis silloin, kun Posti, tuo laitos, tekee itseään tykö. En ole moikkausväleissä, koska palvelu huononee.
kaikenlainen vetäminen ... ihan kuin ei enää muita verbejä olisi olemassa esim. joku laulaa hyvin niin sanotaan hyvin vedetty ...
ja
juurikin
Voi viddu ,kun meni väärään saittiin.
Jumpataan tätä vielä.
Ihan aikuisten oikeesti.
Ei mennyt ihan putkeen.
Egu! kun puhutaan kananmunista.
Vierailija kirjoitti:
Tunnettuus sanaa ei voi riittävästi solvata.
Mulle ihan koulussa on opetettu, että nykyisin eli kymmeniä vuosia sitten pyrittiin lyhyempiin muotoihin ja siitä lähtien olen hyväksynyt suositellun tunnettuus-sanan.
T.mummeli
Jos on puhe glaukoomasta, niin looginen ilmaisu on näköhermon kovertuminen eikä kovettuminen.
Jumpata. Speksit. Pöhinää. Taakke. Juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvesignalointi. Jos teet hyvin niin se on vain siksi että muut näkee. Just.
Minä kyllä ymmärrän tämän esim seuraavanlaiseksi tilanteeksi:
Ihminen on huolissaan vaikkapa ilmastosta tai luonnon tilasta. Niin paljon, että osallistuu mielenosoituksiin huutamaan tekoja. Käytännön elämässä kuitenkin hänen elämäntyylinsä tuottaa valtavat päästöt, enrmmän kuin minkään muun ihmisryhmän, eikä hän ole ollenkaan suostuvainen tinkimään omasta kulutuksestaan vähääkään. Tai ihmisen oma ammatti on valtavasti aivan turhia päästöjä tuottava. Hyvesignalointi on minun mielestäni sitä, että vedetään puheilla, muita syyllistämällä ja näennäistempuilla sädekehä pään päälle ja mitä kirkkaammaksi sen saa hiottua, sen enemmän se sokaisee muut näkemästä mitä sädekehän alla todellisuudessa tapahtuu. Sana hyvesignalointi on minusta todella kuvaava termi toiminnalle joka ärsyttää enemmän kuin mikään muu tässä maailmassa. Suomalainen sana olisi tekopyhyys, mutta se on sanana liian laimea kuvaamaan ilmiön herättämää ärsyyntymistä.
Tykki ja tykittäminen. Nopeat autot ovat tykkejä ja sellaisella ajaminen sekä vaikka kova pallon potkaisu on tykittämistä.
Paituli. Ärrh...niin ärsyttävä sana. 😣