Minua ärsyttää koiralenkillä vastaantulevat, jotka haluavat päästää koiransa "tutustumaan"!
Itselläni on keskenkasvuinen saksanpaimenuros, enkä käy sen kanssa hihnalenkillä siksi, että se voi nuuskutella muita koiria. Pahimmillaan aikuisen koiran omistaja on huudellut, että "saako tutustua että päästään jatkamaan matkaa", kun ei ole saanut koiraansa liikkeelle.
Luulisi jo olevan yleisessä tiedossa, että hihnalenkillä tutustumiset eivät palvele ketään.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole sen huvittavampi, kuin täydellinen koiran kouluttaja.
Kouluttiko tässä nyt joku? Vai onko sulla omakohtainen esimerkki tai sellaiseen perustuva mielipide asiasta?
Avaatko vähän?
On todella ikävää, että ap:n mainitsemia koiraansa tottelevia tyyppejä on. Itsekin törmännyt usein.
Ja enemmistö ei edes kysy, vaan tulee suoraan eteen, eikä ohikaan pääse. Ja koirahan se taas päättää, kun siinä saattaa se omistaja horjahdella koiransa perässä könytessään ja nauraa, kuinka "meidän Luka on niin määrätietoinen, ollut jo pennusta saakka" :o
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta miksi jaksat vetää herneitä nenääsi noin mitättömistä asioista? Mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin te ketjun vihaisimmat olette? Jos asun samassa kaupungissa/kaupunginosassa, en takuulla osta koiraa koskaan. Olette pelottavia.
Hyvä päätös sinulla, pysy siinä!
Voisitko perustella? Miksi maailma pyörii aina m*lkuimpien ehdoilla muutenkin? Missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?
Perustelu: olet selvästi provo ja idiootti, joka ei ymmärrä lukemaansa, joten parempi koiralle ettei joudu sinun hoivaasi! Pk seutu ja ei täällä ei kaivata kaltaistasi pysy Poissa hyvä niin.
Huh huh. Siis ihmetyttää joidenkin aggressiot, niin saan yllämainitun vastauksen. 😮 Eli siis pitäisi olla vain ilkeä ja vihainen sekä nuiva, niin se olisi ainoa oikea totuus? PK-seutu on laaja käsite ja poikaystäväni asuu siellä. Missä päin PK-seutua en siis saisi asua?
Perustelin vastaukseni edeltäviin viesteihisi, pyysit tietoa missä asun, jotta ET ITSE muuta samalle alueelle. Sinua lainaten;"missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?"
Joten itse rajasit, ettet halua asua samalla alueella ja esitin ,että täällä ei kaivata kaltaistasi provoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se koirien tutustuminen on ongelma?
Itse ainakin haluan tehdä koiran kanssa aktiivisen lenkin, eikä ole mitään haluja seurustella metsäpolulla viiden minuutin välein ja "tutustua ja haistella". Sosiaalistaminen on tärkeä juttu, mutta teen sen ihan omin ehdoin ja silloin kun haluan ja minulle sopii. Tämän pitäisi olla vapaaehtoista, ei jatkuvaa ahdistelua. Ja jos joku huutaa saako tulla, on minusta ihan ok, kun sanoo ei. En itse ainakaan siitä mitenkään suuttuisi. Ja tähän voi jo sanoa, että "On joillain ongelma", kun ottavat nokkiinsa, kun joku haluaa vaan kiitää koirineen ohi, eikä haluja kommentointiin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin te ketjun vihaisimmat olette? Jos asun samassa kaupungissa/kaupunginosassa, en takuulla osta koiraa koskaan. Olette pelottavia.
Voisitko perustella? Miksi maailma pyörii aina m*lkuimpien ehdoilla muutenkin? Missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?
Perustelu: olet selvästi provo ja idiootti, joka ei ymmärrä lukemaansa, joten parempi koiralle ettei joudu sinun hoivaasi! Pk seutu ja ei täällä ei kaivata kaltaistasi pysy Poissa hyvä niin.
Huh huh. Siis ihmetyttää joidenkin aggressiot, niin saan yllämainitun vastauksen. 😮 Eli siis pitäisi olla vain ilkeä ja vihainen sekä nuiva, niin se olisi ainoa oikea totuus? PK-seutu on laaja käsite ja poikaystäväni asuu siellä. Missä päin PK-seutua en siis saisi asua?
Perustelin vastaukseni edeltäviin viesteihisi, pyysit tietoa missä asun, jotta ET ITSE muuta samalle alueelle. Sinua lainaten;"missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?"
Joten itse rajasit, ettet halua asua samalla alueella ja esitin ,että täällä ei kaivata kaltaistasi provoa.
Tuo PK-seutu on silti liian laaja alue jonkun anonyymin netissä minua inhoavan ja minua idiootiksi haukkuvan välttelemiseen. ☹ Vaikuttaa koko tulevaisuuteeni, jos en voi koskaan elämässäni enää muuttaa PK-seudulle tai kyläillä läheisteni luonakaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näitä on vähän joka paikassa. Mun mielestä on ollut tosi hyvä juttu Facebookin kaupunginosaryhmässä oleva ketju aiheesta. Sieltä on voinut bongata kuvat niistä koirista, jotka tykkäävät leikkiä muiden koirien kanssa. Ei niitä kovin montaa ole, mutta ei tarvitse ollakaan. Kaikki muut koirat ohitan oman koirani kanssa. Kaikki ovat tyytyväisiä. Ja pk-seudulla siis tämä.
- Nro 51 -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä: en osaa kertoa miksi (lainaten sinua)maailma pyörii mulkuimpien ehdoilla. Perustelin vastaukseni sinun viesteihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole sen huvittavampi, kuin täydellinen koiran kouluttaja.
Kouluttiko tässä nyt joku? Vai onko sulla omakohtainen esimerkki tai sellaiseen perustuva mielipide asiasta?
Avaatko vähän?
On todella ikävää, että ap:n mainitsemia koiraansa tottelevia tyyppejä on. Itsekin törmännyt usein.
Ja enemmistö ei edes kysy, vaan tulee suoraan eteen, eikä ohikaan pääse. Ja koirahan se taas päättää, kun siinä saattaa se omistaja horjahdella koiransa perässä könytessään ja nauraa, kuinka "meidän Luka on niin määrätietoinen, ollut jo pennusta saakka" :o
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta miksi jaksat vetää herneitä nenääsi noin mitättömistä asioista? Mitä väliä?
No ihan on oma asiani mistä tykkään ja mistä en. Se on henkilökohtainen valinta, mitä ei kuulu kenenkään ihmetellä. Minusta kun taas on outoa, että joku vetää herneet nenäänsä miettimällä jonkun valintoja.
Tätä vois verrata siihen jopa, että joku tulee kaupan edessä silittelemään ja taputtelemaan sun lapsia. Ja koirahan on monelle yksinäiselle kuin oma lapsi. Ei mua haittaa jos joku kysyy fiksusti lupaa, ja siihen voi vastata kohteliaasti, että ei nyt ehdi.
Samoin on rasittavaa, kun tuodaan se muksu väkisin koiran eteen, kun koira on vähänkään söpö ja karvainen turriainen. Sekin voi olla erittäin ärhäkkä, eikä tykkää lapsista. Sitten ihmetellään, kun se koira ei olekaan sellainen ihana söpöliini. Omaa koiraani kohti tultiin kerran puukepakon kanssa, ja siitä lähtien näytti mukuloille hammasta, ei muuta, mutta silti oli "pelottava ja aggressiivinen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten itse rajasit, ettet halua asua samalla alueella ja esitin ,että täällä ei kaivata kaltaistasi provoa.Lisäyksenä: en osaa kertoa miksi (lainaten sinua)maailma pyörii mulkuimpien ehdoilla. Perustelin vastaukseni sinun viesteihisi.
Tuo ei ole oikea lainaus. Käytin tähteä, en mainitsemaasi sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten itse rajasit, ettet halua asua samalla alueella ja esitin ,että täällä ei kaivata kaltaistasi provoa.Tuo PK-seutu on silti liian laaja alue jonkun anonyymin netissä minua inhoavan ja minua idiootiksi haukkuvan välttelemiseen. ☹ Vaikuttaa koko tulevaisuuteeni, jos en voi koskaan elämässäni enää muuttaa PK-seudulle tai kyläillä läheisteni luonakaan.
Ehei! Nyt käsitit väärin taas kerran.. en inhoa sinua, vaikka pidän sinua idioottina. Olet turhake. Ja ei minä en määrää enkä edes pyri määräämään missä asut, sen määrittelyn teit itse.
Ehkä ei kannata hankkia koiraa jos ei tajua että se on laumaeläin ja koiran kuuluu saada tutustua muihin koiriin. Ja se tutustuminen aloitetaan pentuvaiheessa ei sitten kun aikuinen koira on jo valmiiksi ”opetettu” pelkäämään muita koiria koska omistaja ei halua päästää lemmikkinsä kenenkään lähelle. Näitä urpoja näkee joka päivä lenkillä, niiden koirat räksyttää jokaista ohikulkevaa koiraa ja usein ne omistajat hyppää puskiin kun näkee että toinen koira tulee vastaan tai hysteerisesti naksuttaa kädellä jotain herkkua ettei koira vaan huomaisi toista koiraa. Omistaja joka projisoi omaa pelkoa tai epäsosiaalista käyttäytymistä koiraan kannattaisi jättää sen koiran hankinnan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannata hankkia koiraa jos ei tajua että se on laumaeläin ja koiran kuuluu saada tutustua muihin koiriin. Ja se tutustuminen aloitetaan pentuvaiheessa ei sitten kun aikuinen koira on jo valmiiksi ”opetettu” pelkäämään muita koiria koska omistaja ei halua päästää lemmikkinsä kenenkään lähelle. Näitä urpoja näkee joka päivä lenkillä, niiden koirat räksyttää jokaista ohikulkevaa koiraa ja usein ne omistajat hyppää puskiin kun näkee että toinen koira tulee vastaan tai hysteerisesti naksuttaa kädellä jotain herkkua ettei koira vaan huomaisi toista koiraa. Omistaja joka projisoi omaa pelkoa tai epäsosiaalista käyttäytymistä koiraan kannattaisi jättää sen koiran hankinnan väliin.
Laumaeläin ja sen määritelmä koirien kohdalla on käsitelty useassa viestissä, mutta edelleen käytät sanaa väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten itse rajasit, ettet halua asua samalla alueella ja esitin ,että täällä ei kaivata kaltaistasi provoa.Tuo PK-seutu on silti liian laaja alue jonkun anonyymin netissä minua inhoavan ja minua idiootiksi haukkuvan välttelemiseen. ☹ Vaikuttaa koko tulevaisuuteeni, jos en voi koskaan elämässäni enää muuttaa PK-seudulle tai kyläillä läheisteni luonakaan.
Ehei! Nyt käsitit väärin taas kerran.. en inhoa sinua, vaikka pidän sinua idioottina. Olet turhake. Ja ei minä en määrää enkä edes pyri määräämään missä asut, sen määrittelyn teit itse.
Kannattaa miettiä, miten tuntemattomankin ihmisen itsetuntoon vaikuttaa se, jos haukutaan idiootiksi tai turhakkeeksikin? Kannattaa tarkistaa vaikka wikipediasta, miten kyseinen ensin mainittu sana määritellään. Ei tule kovin hyvä mieli. ☹ Et tiedä äo:tani, joten mielipiteittenkö perusteella haukut?
Vierailija kirjoitti:
Olisi reilua koiraasikin kohtaan antaa sen tutustua muihinkin koiriin. Koira on kuitenkin sosiaalinen eläin ja lajitoverit ovat sillekin tärkeä osa sosiaalista elämää. Vaikka ihminen onkin hyvin tärkeä koiralle, ei mikään kuitenkaan korvaa lajitovereita. Eri asia, jos koirasi on aggressiivinen.
Mistä sinä voit tietää mitä vastaantuleva koiranomistaja tekee koiransa kanssa silloin kun sinä et ole paikalla?
Me käydään koirapuistoissa, lenkkeily siis erikseen, jolloin en halua ketään nuuskimaan.
Koirani on myös hoidossa paikassa missä useita muita koiria.
Käymme myös ystävieni kanssa lenkillä. Heilläkin melkein kaikilla on koira.
Näyttelyissä koiramme osaa käyttäytyä hienosti ja tulee kaikkien kans toimeen, myös tuomareille on todella ystävällinen.
Joten hienosti on sosiaalista toimintaa. Ei tarvita sun oppeja asiaan. Jokainen tehköön kuten parhaaksi katsoo. ohis
Jotenkin kauheaa ja säälittävää katsoa ulkoilussa olevaa seurakoiraa, joka apaattisena mennä jolkottaa huoltajansa liekassa. Ei saa tervehtiä muita koiria, ei ihmisiä, vaikka joku haluaisi ehkä silittääkin ja jutella koiralle. Ei pysähdytä tutkimaan luontoa, koira ei saa jäädä tarkkailemaan maailmaa.
Kamala kohtalo lemmikillä!
En pysty ymmärtämään koiriaan flexissä ulkoiluttavia, joiden koirat sitten hortoilee missä sattuu, ja niitä ei esim. kohdatessa pysty mitenkään ottamaan hallintaan. Ärsyttää suunnatomasti se vastaan loikkiva sesse, kun oma koira ohittaa hihna lyhyellä ja omalla paikallaan, niinkuin se on koulutettu. Tässä viikko sitten olin oman isohkon eläkeläiskoirani kanssa lenkillä. Vastaan tuli nainen kultainennoutaja flexissä. Nainen riuhtoi sitä koiraa koko ajan hermostunesti lähemmäs. Kun olivat kohdalla, flexi petti koiran vetäessä, jolloin koira karkasi omani kimppuun hampaat esissä. Oma koira oli onneksi isompi ja vanhuudesta huolimatta väisti. Nainen sitten lopulta sai kiskottua flexikoiransa pois. Jos tilanne olisi sitä vaatinut, olisin kyllä puolustanut omaani vaikka sitten potkimalla koiraa kauemmas. Hankkikaa kunnon hihnat,joissa koira pysyy hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä, miten tuntemattomankin ihmisen itsetuntoon vaikuttaa se, jos haukutaan idiootiksi tai turhakkeeksikin? Kannattaa tarkistaa vaikka wikipediasta, miten kyseinen ensin mainittu sana määritellään. Ei tule kovin hyvä mieli. ☹ Et tiedä äo:tani, joten mielipiteittenkö perusteella haukut?
Ja kyllä tosiaan vihjaisit, että en saisi muuttaa tai edes oleskella pk-seudulla. Sanoit, että minun pitäisi pysyä poissa sieltä ja ettei kaltaisiani kaivata siellä PK-seudulla.
Ainoa syy oli se, etten käsittänyt tuota angstaamista tuosta aiheesta, kun arkisessa elämässä koiranulkoiluttajat pystyvät *yleensä* ihan hyvässä hengessä kommunikoimaan keskenään. Ja mielestäni koirien on hyvä antaa haistella toisiaan, vaikka on siihenkin poikkeuksia.
Mulla on remmirähjä. Valitettavasti en ole osannut kouluttaa herkästi kierroksille menevää pientä koiraani. Toivoisin, että suuret koirat jäisivät treffaamaan, mutta yleensä lähtevät kadun toiselle puolelle, mikä vahvistaa rähjäämistä ja koirani suurta egoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat vetää uhrikortin päälle? Turhake on turha ja tarpeeton tavara tai laite. Sanaa käytetään leikkimielisesti ja arvostelevasti tavarasta, joka ei ole kovin hyödyllinen tai käytännöllinen. Turhake on täten hyödykkeen vastakohta lähde. Wikipedia
Pyysit minulta perustelun miksi pidän ideaasi olla ottamatta koiraa hyvänä. Perustelin mielipiteeni perustuen lähettämiisi viesteihin, pyysit myös tietoa asumis paikasta, jotta ET muuttaisi vahingossakaan alueelle, sama sinun sanoin: "
Missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi reilua koiraasikin kohtaan antaa sen tutustua muihinkin koiriin. Koira on kuitenkin sosiaalinen eläin ja lajitoverit ovat sillekin tärkeä osa sosiaalista elämää. Vaikka ihminen onkin hyvin tärkeä koiralle, ei mikään kuitenkaan korvaa lajitovereita. Eri asia, jos koirasi on aggressiivinen.
Mistä sinä voit tietää mitä vastaantuleva koiranomistaja tekee koiransa kanssa silloin kun sinä et ole paikalla?
Me käydään koirapuistoissa, lenkkeily siis erikseen, jolloin en halua ketään nuuskimaan.
Koirani on myös hoidossa paikassa missä useita muita koiria.
Käymme myös ystävieni kanssa lenkillä. Heilläkin melkein kaikilla on koira.
Näyttelyissä koiramme osaa käyttäytyä hienosti ja tulee kaikkien kans toimeen, myös tuomareille on todella ystävällinen.
Joten hienosti on sosiaalista toimintaa. Ei tarvita sun oppeja asiaan. Jokainen tehköön kuten parhaaksi katsoo. ohis
Niin _sinä_ haluat, mutta kuunteletko koskaan _koirasi_ tarpeita lajitoverien kohtaamisessa?
Miksi ne tämän ketjun perusteella ihmisiä ja muita koiranulkoiluttajia pahiten kaihtavat asuvat pk-seudulla?!? Miksi oi miksi?
Maalla olisi lääniä kulkea, eikä tulisi vastaan välttämättä ketään muuta ulkoiluttajaa koko päivänä.