Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää koiralenkillä vastaantulevat, jotka haluavat päästää koiransa "tutustumaan"!

Vierailija
23.02.2021 |

Itselläni on keskenkasvuinen saksanpaimenuros, enkä käy sen kanssa hihnalenkillä siksi, että se voi nuuskutella muita koiria. Pahimmillaan aikuisen koiran omistaja on huudellut, että "saako tutustua että päästään jatkamaan matkaa", kun ei ole saanut koiraansa liikkeelle.
Luulisi jo olevan yleisessä tiedossa, että hihnalenkillä tutustumiset eivät palvele ketään.

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää nää hermoheikkojen ja luonnevammaisten koirien kanssa kulkevat jotka olettaa että vastaantulijat kiipeää vaikka puuhun siksi ajaksi että hän pääsee raivopiskinsä kanssa kulkemaan ohi. 

Vierailija
102/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt, että koirankin omistaminen on nykyään näin vaikeaa ja ne omistajat noin aggressiivisia kuin tähän ketjuun kirjoittaneet ihmiset pääsääntöisestk ovat. Itselläni on ollut koiria lapsuudesta lähtien ja ihan mukavasti ja sovussa on aina sujunut.

Näköjään siellä hihnan toisessa päässä onkin nykyisin joitain pakkomielteisiä ja ahdistuneen oloisia ihmisvihaa puhkuvia raivopäitä, joten en uskalla ostaa koiraa, ellen sitten muuta kokonaan pois Suomesta.

Perusesimerkki koiransa kanssa väkisin vastaantulevan koiranulkoiluttajan tielle tulevasta määräilijästä:

"Kieltäytyjä on aggressiivinen, pakkomielteinen, ahdistuneen oloinen ja ihmisvihaa puhkuva raivopää", jonka olisi mielestäsi pakko pysähtyä kohdallasi ja antaa koirasi vapaasti tulla haistelemaan. Kaikki ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin te ketjun vihaisimmat olette? Jos asun samassa kaupungissa/kaupunginosassa, en takuulla osta koiraa koskaan. Olette pelottavia.

Hyvä päätös sinulla, pysy siinä!

Voisitko perustella? Miksi maailma pyörii aina m*lkuimpien ehdoilla muutenkin? Missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?

Perustelu: olet selvästi provo ja idiootti, joka ei ymmärrä lukemaansa, joten parempi koiralle ettei joudu sinun hoivaasi! Pk seutu ja ei täällä ei kaivata kaltaistasi pysy Poissa hyvä niin.

Huh huh. Siis ihmetyttää joidenkin aggressiot, niin saan yllämainitun vastauksen. 😮 Eli siis pitäisi olla vain ilkeä ja vihainen sekä nuiva, niin se olisi ainoa oikea totuus? PK-seutu on laaja käsite ja poikaystäväni asuu siellä. Missä päin PK-seutua en siis saisi asua?

Perustelin vastaukseni edeltäviin viesteihisi, pyysit tietoa missä asun, jotta ET ITSE muuta samalle alueelle. Sinua lainaten;"missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?"

Joten itse rajasit, ettet halua asua samalla alueella ja esitin ,että täällä ei kaivata kaltaistasi provoa.

Tuo PK-seutu on silti liian laaja alue jonkun anonyymin netissä minua inhoavan ja minua idiootiksi haukkuvan välttelemiseen. ☹ Vaikuttaa koko tulevaisuuteeni, jos en voi koskaan elämässäni enää muuttaa PK-seudulle tai kyläillä läheisteni luonakaan.

Ehei! Nyt käsitit väärin taas kerran.. en inhoa sinua, vaikka pidän sinua idioottina. Olet turhake. Ja ei minä en määrää enkä edes pyri määräämään missä asut, sen määrittelyn teit itse.

Kannattaa miettiä, miten tuntemattomankin ihmisen itsetuntoon vaikuttaa se, jos haukutaan idiootiksi tai turhakkeeksikin? Kannattaa tarkistaa vaikka wikipediasta, miten kyseinen ensin mainittu sana määritellään. Ei tule kovin hyvä mieli. ☹ Et tiedä äo:tani, joten mielipiteittenkö perusteella haukut?

Meinaat vetää uhrikortin päälle? Turhake on turha ja tarpeeton tavara tai laite. Sanaa käytetään leikkimielisesti ja arvostelevasti tavarasta, joka ei ole kovin hyödyllinen tai käytännöllinen. Turhake on täten hyödykkeen vastakohta lähde. Wikipedia

Pyysit minulta perustelun miksi pidän ideaasi olla ottamatta koiraa hyvänä. Perustelin mielipiteeni perustuen lähettämiisi viesteihin, pyysit myös tietoa asumis paikasta, jotta ET muuttaisi vahingossakaan alueelle, sama sinun sanoin: "

Missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?"

Toisen ihmisen kutsuminen sekä tuolla t-alkuisella että varsinkin i-alkuisella on erittäin loukkaavaa. Tuon t-alkuisen käyttäminen ihmisestä viittaa 1930-luvun Saksaan ikävällä tavalla.

Noh, vältän sitten PK-seutua ja pyydän, että läheiseni tulevat luokseni vierailulle puolestaan. Joku tarkennus alueen osalta olisi kyllä helpottanut elämääni (ja muidenkin kanssani samalla tavoin ajattelevien elämää) todella huomattavasti. Samalla logiikalla osoitit käskysi myös lukuisille muille tätä ketjua mahdollisesti lukeville.

Ei niiden muidenkaan kaltaisteni ole varmaankaan mukavaa tulla epähuomiossa kaupunginosaasi ja kohdata jossain kadulla tai vaikkapa kaupassa. Monista sitaateista huolimatta et vieläkään vastannut reilusti ja rehellisesti kysymykseeni.

Vierailija
104/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole sen huvittavampi, kuin täydellinen koiran kouluttaja.

Kouluttiko tässä nyt joku? Vai onko sulla omakohtainen esimerkki tai sellaiseen perustuva mielipide asiasta?

Avaatko vähän?

On todella ikävää, että ap:n mainitsemia koiraansa tottelevia tyyppejä on. Itsekin törmännyt usein.

Ja enemmistö ei edes kysy, vaan tulee suoraan eteen, eikä ohikaan pääse. Ja koirahan se taas päättää, kun siinä saattaa se omistaja horjahdella koiransa perässä könytessään  ja nauraa, kuinka "meidän Luka on niin määrätietoinen, ollut jo pennusta saakka" :o 

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta miksi jaksat vetää herneitä nenääsi noin mitättömistä asioista? Mitä väliä?

No ehkä siksi, kun sen sijaan, että saisit nauttia koiransa kanssa reippaasta lenkistä, joudut väistelemään näitä väkisin seuraasi tunkevia, joiden koirista  iso osa on jopa aggressiivisia "Ei se ole ikinä ennen tehnyt noin" -tapauksia. Jokaisella meistä on oikeus koskemattomuuteen ja yksityisyyteen.

Vierailija
105/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt, että koirankin omistaminen on nykyään näin vaikeaa ja ne omistajat noin aggressiivisia kuin tähän ketjuun kirjoittaneet ihmiset pääsääntöisestk ovat. Itselläni on ollut koiria lapsuudesta lähtien ja ihan mukavasti ja sovussa on aina sujunut.

Näköjään siellä hihnan toisessa päässä onkin nykyisin joitain pakkomielteisiä ja ahdistuneen oloisia ihmisvihaa puhkuvia raivopäitä, joten en uskalla ostaa koiraa, ellen sitten muuta kokonaan pois Suomesta.

Perusesimerkki koiransa kanssa väkisin vastaantulevan koiranulkoiluttajan tielle tulevasta määräilijästä:

"Kieltäytyjä on aggressiivinen, pakkomielteinen, ahdistuneen oloinen ja ihmisvihaa puhkuva raivopää", jonka olisi mielestäsi pakko pysähtyä kohdallasi ja antaa koirasi vapaasti tulla haistelemaan. Kaikki ok?

Minulla ei ole edes koiraa. Kysymys on periaatteellinen.

Vierailija
106/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en ole havainnut tällaista hihnaraivoa missään elävässä elämässäni koskaan? Eli siis näköjään netissä kyllä ja kirjoittajista päätellen jossain päin Pk-seutua, mutta ei tuo ilmiö ole kovin todellinen kuitenkaan.

Vierailija
107/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes olla koiraa mukana, kun ihmiset antavat koiran tulla "tutustumaan" . Minä en vihaa koiria, mutta ihan aikuisten oikeasti, EN halua taputella ja rapsutella jokaista vastaantulevaan koiraa. Ei kiinnosta. Joten vaikka kuinka palajat halusta kuulla söpöstelyä ja kehumista ihmisten taholta, se on tahditonta ja epäkohteliasta päästää se koira jokaisen vastaantulijan iholle. Varsinkin, kun et osaa edes hallita sitä koiraa vaan annat jopa hyppiä tuntemattomia päin....

Vierailija
108/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin te ketjun vihaisimmat olette? Jos asun samassa kaupungissa/kaupunginosassa, en takuulla osta koiraa koskaan. Olette pelottavia.

Voisitko perustella? Miksi maailma pyörii aina m*lkuimpien ehdoilla muutenkin? Missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?

Perustelu: olet selvästi provo ja idiootti, joka ei ymmärrä lukemaansa, joten parempi koiralle ettei joudu sinun hoivaasi! Pk seutu ja ei täällä ei kaivata kaltaistasi pysy Poissa hyvä niin.

Huh huh. Siis ihmetyttää joidenkin aggressiot, niin saan yllämainitun vastauksen. 😮 Eli siis pitäisi olla vain ilkeä ja vihainen sekä nuiva, niin se olisi ainoa oikea totuus? PK-seutu on laaja käsite ja poikaystäväni asuu siellä. Missä päin PK-seutua en siis saisi asua?

Perustelin vastaukseni edeltäviin viesteihisi, pyysit tietoa missä asun, jotta ET ITSE muuta samalle alueelle. Sinua lainaten;"missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?"

Joten itse rajasit, ettet halua asua samalla alueella ja esitin ,että täällä ei kaivata kaltaistasi provoa.

Tuo PK-seutu on silti liian laaja alue jonkun anonyymin netissä minua inhoavan ja minua idiootiksi haukkuvan välttelemiseen. ☹ Vaikuttaa koko tulevaisuuteeni, jos en voi koskaan elämässäni enää muuttaa PK-seudulle tai kyläillä läheisteni luonakaan.

Ehei! Nyt käsitit väärin taas kerran.. en inhoa sinua, vaikka pidän sinua idioottina. Olet turhake. Ja ei minä en määrää enkä edes pyri määräämään missä asut, sen määrittelyn teit itse.

Kannattaa miettiä, miten tuntemattomankin ihmisen itsetuntoon vaikuttaa se, jos haukutaan idiootiksi tai turhakkeeksikin? Kannattaa tarkistaa vaikka wikipediasta, miten kyseinen ensin mainittu sana määritellään. Ei tule kovin hyvä mieli. ☹ Et tiedä äo:tani, joten mielipiteittenkö perusteella haukut?

Ja kyllä tosiaan vihjaisit, että en saisi muuttaa tai edes oleskella pk-seudulla. Sanoit, että minun pitäisi pysyä poissa sieltä ja ettei kaltaisiani kaivata siellä PK-seudulla.

Ainoa syy oli se, etten käsittänyt tuota angstaamista tuosta aiheesta, kun arkisessa elämässä koiranulkoiluttajat pystyvät *yleensä* ihan hyvässä hengessä kommunikoimaan keskenään. Ja mielestäni koirien on hyvä antaa haistella toisiaan, vaikka on siihenkin poikkeuksia.

Esitin olevani tyytyväinen päätökseesi ja sen että Toivon sinun pysyvän siinä.

Mutta asiaan, oletko oikeasti lukenut ajatuksella mitä ketjussa on kirjoitettu? Mielestäsi koirien on hyvä antaa haistella toisiaan. Oletko todella sitä mieltä, että koirien on hyvä remmissä /remmilenkillä haistella toisiaan ja kouluttaminen kohtaamattomaan remmikävelyyn on huono asia? Uusintana:

Vaikka koira onkin laumaeläin, eivät vieraat vastaantulevat koirat kuulu sen laumaan. Eiväthän ihmisetkään halaile ja koskettele ohikulkevia kanssaihmisiä. Useimmiten on järkevää opettaa pennulle neutraali suhtautuminen vieraisiin koiriin: ne eivät ole pelottavia, mutta eivät myöskään kiinnostavia. Ohi vaan, ei jäädä haistelemaan! Jos pentu saa pienenä tervehtiä jatkuvasti muita koiria hihnassa, ei se enää aikuistuessaan pystykään ymmärtämään ettei näin ehkä voikaan jatkossa tehdä. Pikkupentu on ollut herttainen, mutta murrosikäinen uros tai juoksuaikainen narttu eivät voikaan moikkailla enää samalla tavoin. Teinikoira voi turhautua tilanteen muuttumiseen ja alkaa rähistä sen vuoksi.

On eri asia milloin leikitään ja tavataan muita ja milloin ei, omistaja tekee sen päätöksen. Remmissä tapaaminen voi olla vaarallista erinäisistä syistä. Pystytkö näkemään eron?

Turhautuminen ja ärsytys tulee siitä, kun koiria ymmärtämättömät aiheuttavat ikäviä tilanteita.

Vierailija
109/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralenkillä jos kaksi narttua kohtaa niin kauhea tappelu. En tiennyt narttujen olevan niin äkäisiä.

Vierailija
110/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi reilua koiraasikin kohtaan antaa sen tutustua muihinkin koiriin. Koira on kuitenkin sosiaalinen eläin ja lajitoverit ovat sillekin tärkeä osa sosiaalista elämää. Vaikka ihminen onkin hyvin tärkeä koiralle, ei mikään kuitenkaan korvaa lajitovereita. Eri asia, jos koirasi on aggressiivinen.

Mistä sinä voit tietää mitä vastaantuleva koiranomistaja tekee koiransa kanssa silloin kun sinä et ole paikalla?

Me käydään koirapuistoissa, lenkkeily siis erikseen, jolloin en halua ketään nuuskimaan.

Koirani on myös hoidossa paikassa missä useita muita koiria.

Käymme myös ystävieni kanssa lenkillä. Heilläkin melkein kaikilla on koira.

Näyttelyissä koiramme osaa käyttäytyä hienosti ja tulee kaikkien kans toimeen, myös tuomareille on todella ystävällinen.

Joten hienosti on sosiaalista toimintaa. Ei tarvita sun oppeja asiaan. Jokainen tehköön kuten parhaaksi katsoo.  ohis

Niin _sinä_ haluat, mutta kuunteletko koskaan _koirasi_ tarpeita lajitoverien kohtaamisessa?

Teen lenkkejä, ja niiden on tarkoitus olla kuntoa kohottavia ja sitä ylläpitäviä, meille molemmille.

Kun haluan "kuunnella koirani toiveita ja tarpeita", en tee sitä tällaisten lenkkien yhteydessä, vaan muulloin. Se, että sinä et saa minua pysähtymään nuuskuttamissessioon koirani kanssa, ei tarkoita sitä, että koirani olisi vailla sosiaalisia kontakteja ja iloista koiranelämää kaikkine hauskuuksineen, koiran ehdoilla. 

Vierailija
111/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat vetää uhrikortin päälle? Turhake on turha ja tarpeeton tavara tai laite. Sanaa käytetään leikkimielisesti ja arvostelevasti tavarasta, joka ei ole kovin hyödyllinen tai käytännöllinen. Turhake on täten hyödykkeen vastakohta lähde. Wikipedia

Pyysit minulta perustelun miksi pidän ideaasi olla ottamatta koiraa hyvänä. Perustelin mielipiteeni perustuen lähettämiisi viesteihin, pyysit myös tietoa asumis paikasta, jotta ET muuttaisi vahingossakaan alueelle, sama sinun sanoin: "

Missä päin Suomea asut, niin en muuta edes ilman koiraa samaan kaupunkiin tai kaupunginosaan?"

Toisen ihmisen kutsuminen sekä tuolla t-alkuisella että varsinkin i-alkuisella on erittäin loukkaavaa. Tuon t-alkuisen käyttäminen ihmisestä viittaa 1930-luvun Saksaan ikävällä tavalla.

Noh, vältän sitten PK-seutua ja pyydän, että läheiseni tulevat luokseni vierailulle puolestaan. Joku tarkennus alueen osalta olisi kyllä helpottanut elämääni (ja muidenkin kanssani samalla tavoin ajattelevien elämää) todella huomattavasti. Samalla logiikalla osoitit käskysi myös lukuisille muille tätä ketjua mahdollisesti lukeville.

Ei niiden muidenkaan kaltaisteni ole varmaankaan mukavaa tulla epähuomiossa kaupunginosaasi ja kohdata jossain kadulla tai vaikkapa kaupassa. Monista sitaateista huolimatta et vieläkään vastannut reilusti ja rehellisesti kysymykseeni.

Kysymyksesi? Mihin niistä? Missä asun, jotta voit olla tulematta. Provoja toivotaan harvempiin paikkoihin. Ymmärryksen puute keskusteltaviin asioihin on myös usein rajoittava elementti ( esiintyy idiooteilla) ihmisten kohtaamisessa. Haluatko jatkaa provo linjaa ja uhriutua, kun provo ei mene läpi? Mitä haluat?

Vierailija
112/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole edes koiraa. Kysymys on periaatteellinen.

Olipas fiksua. Teet analyysin koiranomistajista, jotka eivät jostain syystä halua ottaa kontaktia tavatessaan muita koirallisia, vaikka mitään omaa kokemusta asiaan sinulla ei ole.

Lähteenä tutkimuksellesi ovat  koiraa laumaeläimenä pitävät ja sen vuoksi koiran nuuskimishaluilla ja täten myös niiden toteuttamisoikeuksilla  asiaa perustelevat av-mammat.

Noudatapa nyt vaikka ensin sellaista periaatetta, ettet kommentoi asiasta, josta sinulla ei ole hajuakaan :)

Vierailija
113/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se koirien tutustuminen on ongelma?

Ei ongelmana ole tutustuminen, vaan tutustumisen ajankohta. Ap:lla on hihna harjoittelu nuoren /pentu koiran kanssa kesken. Silloin ei tutustuta, siihen on oma paikkansa. Hienoa että ap näkee vaivan kouluttaa koiran hyvään hihnakäytökseen. Liikaa näkee näitä kuonopanta veto yhdistelmiä.

Vierailija
114/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni koiranomistaja olettaa myös, että naapureita ja ventovieraita kiinnostaa rapsutella heidän koiriaan. Ei kiinnosta. Ärsyttää kun koira päästetään nuolemaan lapsen naama pulkassa tai jäädään odottamaan rapsutuksia ja annetaan koiran loikkia vasten. Menkää vauhdilla ohi.

Ps. Koiranpaskat pois poluilta pussiin. Ärsyttää siivota niitä lasten haalareista ja kengistä. Taapero ei katso maahan heittäytyessään, että onko alla paska vai ei. Ja kun niitä on metrin välein, niin vaikeuttaa jo vähän ulkoilua.

Olisipa kaltaisiasi enemmän. Itseäni ärsyttää aikuiset jotka ilman lupaa tunkevat koiran iholle silittelemään ja tunkevat kakaransa myös , viljopetteri haluaa silittää koiraa.. olen huomannut, että lapset osaavat pääsääntöisesti paremmin kysyä saako silittää. Ja kyllä usein jopa keskellä polkua tai jalkakäytävää olevat tuotokset ärsyttävät isoa osaa meitä koiranulkoiluttajiakin.

Vierailija
115/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on iha ok, jos kysyy mutta kun moni ei edes kysy vaan tulee hihna kireällä koira edellä siihen että oma koira pääsee haistelee. Oma koirani ei tykkää vaan vieraista koirista. Se on hyvin koulutettu ja sosiaalistettu mutta se ei vaan tykkää vieraista koirista.

Vierailija
116/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on iha ok, jos kysyy mutta kun moni ei edes kysy vaan tulee hihna kireällä koira edellä siihen että oma koira pääsee haistelee. Oma koirani ei tykkää vaan vieraista koirista. Se on hyvin koulutettu ja sosiaalistettu mutta se ei vaan tykkää vieraista koirista.

Lisäyksenä tohon kommenttiin vielä, että suosittelen koiran omistajien harjoittelemaan koiran kanssa toisen koiran ohittamista. Oma koirani on sen verran ahne ruualle, että riittää kun minulla on sille taskussa mukana mitä hänelle voi sit antaa tarvittaessa.

Vierailija
117/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä tohon kommenttiin vielä, että suosittelen koiran omistajien harjoittelemaan koiran kanssa toisen koiran ohittamista. Oma koirani on sen verran ahne ruualle, että riittää kun minulla on sille taskussa mukana mitä hänelle voi sit antaa tarvittaessa.

Siitähän tässä on sivukaupalla väännetty, kun ao ap yrittää kouluttaa koiraansa, on nää "sosiaalisuuden" perään huutelevat lyntänneet, kuinka huonoa pitoa, kun jokainen sesse ei saa tulla moikkaamaan ja kuinka esim. Edellä kertomasi tapaukset ovat luonnollisia sosiaalisia kontakteja. Eikun iholle kaikki vaan...

Vierailija
118/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani osaa ohittaa ja käyttäytyä mutta nauttii kun saa haistella ja moikata toisia koiria.

Omani Tykkää pienistä ja isoista koirista

Vähän kun sinä haluat jäädä moikkaamaan tuttuasi kaupassa ehkä koira haluaa tutustua siihen toiseen koiraan.

No tuollaiset ihmiset kyllä tunnistaa kaukaa.

T. Valkoisenpaimen koiran omistaja

Vierailija
119/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme virkakoiraa (2xevp), ja he osaavat kyllä käyttäytyä. Mutta MINÄ en kaipaa seuraa näillä lenkeillä, joten haluamme mennä ohi vain nopeasti ilman kontakteja. En ota koiranulkoiluttajiin katsekontaktia, ihan sen vuoksi, että he eivät olettaisi, että haen heistä seuraa ja juttukaveria. En hae. Haluan vain ulkoiluttaa koirani.

Näin se varmaan monilla on, omistaja on arka tai epäsosiaalinen ja käyttää koiraa syynä siihen, että ei tarvitse pysähtyä. "Tämä ei tykkää isoista koirista", "tää voi haukkua" ja koiralla häntä heiluu ja nykii hihnasta tervehtimään. 

Asumme kaupungissa ja useimmiten ulkoillaan lähipuistoissa. Vastaan tulee samoja koiria, joten pääasiassa tiedän ketä saa tervehtiä ja ketä ei.

Tuntemattomat joko ohitan tai kysyn saako moikata. Täällä päin useimmille tuntuu olevan ok tervehtiä, vaikka lenkillä ollaankin. Ehkä se johtuu siitä, että kaikilla on "hupikoiria", ulkoillessa on tarkoitus tehdä koiralle mieleisiä asioita. 

Vierailija
120/160 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös keskenkasvuisen sakemannin omistaja. Minusta on hienoa, jos ihmiset kysyy että voiko tulla tutustumaan. Eri asia jos tulisivat omin päin. Tutustumisesta saa ja voi kieltäytyä. Itsekin kysyn! Näin saan koirasosiaalisen koiran. Ja omaa koiraa kun pitäisi kouluttaa myös siihen, että se osaisi ohittaa kyselijätkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän