Ulosotto asiaa kyselen
Kyselen ystävän puolesta seuraavaa asiaa koska hän masentunut eikä oikein saa asoitaan hoidettua. Ystävälläni on ulosotossa laskuja ja hänen tulot on yleensä niin pienet että niistä ei mene suoraan ulosottoon velkojen lyhennykseen paitsi välillä joku summa kun tuloja tulee vähän enemmän. Nyt hän saa omaiseltaan useamman satasen kuussa millä tarkoitus lyhentää ulosotossa olevaa velkaa. Voiko velkaa lyhentää niin että itse maksaa jonkin sovitun summan tilille minkä ulosottovirasto olisi ilmoittanut..
Kommentit (6)
Kunnallinen velkaneuvonta voi auttaa tai keskustelu ulosottomiehen kanssa järjestelyistä.
Ulosoton sähköinen asiointi. Pankkitunnuksilla sisään ja oma tilanne. Siellä on ihan painonappi jossa lukee 'maksa velkaa'.
Nyt ei kyllä ihan auennu kysymyksesi. - Pääsääntöisesti ulosoton kautta noudatetaan niin sanotua maksu suunnitelmaa. Mutta toki jos saa "ylimääräsitä" rahaa vähän enempi jostain (, kuten läheiselt) niin voi sopia ulosoton kanssa, etä lyhentää ulosoovelkaansa poikkeavalla tavalla e. lyhentää ulosoto velkaansa nopeammin kuin "laki määrää".
Kyllä ulosottoviranomaisen kanssa voi sopia. Itse tein kerran tämmöisen järjestelyn ja siellä oltiin ystävällisiä ja iloisia siitä että halusin maksaa minimiä enemmän. Kyseessä tosin omat rahani mutta ei kai sillä väliä ole vaikka olisivat sululaisen lahjoittamia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ulosottoviranomaisen kanssa voi sopia. Itse tein kerran tämmöisen järjestelyn ja siellä oltiin ystävällisiä ja iloisia siitä että halusin maksaa minimiä enemmän. Kyseessä tosin omat rahani mutta ei kai sillä väliä ole vaikka olisivat sululaisen lahjoittamia.
Hieno homma! - Lisään tähän nyt vain, että sukulais(t)en lahjoittamilla rahoilla ei ole äkkiselään mitään muuta väljä, kuin se että huomaa ja muistaa, että jos on saanut rahaa (/varallisuutta) enemmänkin, niin myös verottaja voi haluta saada osuutensa. - Ja kyllä ulosottoa (, siinä kuin vaikkapa pankkiakin) saattaa todennäköisesi kiinnostua, että mistä äkillinen varallisuuden noususisi on peräisin e. miten yks-kaks sait rahaa, jolla saattaisit nyt maksaa velkaasi enemmän.
Sinkkumies
Kannattaa kysyä ulosottomieheltä,täällä saat vaan vitt***a