Mitä tarkoittaa ulosottopäätöksessä kellonaika klo 11?
Entä kun mulle tulee aamulla aikaisin tiilille rahaa, niin jääkö se ulosottokerta väliin tililtä silloin?
Kommentit (23)
Mikael Kosola kirjoitti:
EN vieläkään ymmärrä kysymystä... en siis yhtään hämmästy että ulosotto on vahvasti läsnä APn elämässä kun anti on tällaista.
Näin varmaankin on. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan pysy perässä mitä tarkoitat.
Ajattelitko tyhjentää tilisi esim kl 6.00 kun saat rahaa ja vouti jää nuolemaan näppejään kl 11.00?
Luulen, että voi onnistua kerran, mutta summa jää rästiin ja ne sopii pankin kans jotain että et jatkossa pysty tekemään nostoja ennen ulosottoa.Ei kun jos kellonaika on annettu sille ottopäivälle noin myöhään, niin jääkö se sitten ottamatta sieltä "liksapaikasta" kokonaan ja voiko ne mennä mun tilille sen jälkeen ulosottamaan rahat? En ajatellut tyhjentää tiliäni.
Siinä ulosottopäätöksessä on luultavasti sanottu peruste tililtäveloitukseen, esim. palkka tai jokin muu tulonlähde, jolloin ulosotto ei toimi niin, että katsoisi onko 'kassassa rahaa' otettavana tietyllä hetkellä ja tekisi vasta sen perusteella ratkaisun veloituksen määrästä, vaan laskee etukäteen sen mukaan kuin pitäisi saatujen tietojen mukaan olla, ja jää odottamaan jos tili sattuukin olemaan tyhjä ensimmäisellä veloitusyrityksellä.
Se sulle maksava laitos tms. nappaa kyllä tilistäsi ulosottoon menevät rahat ensin, oli kellonaika mikä tahansa.