Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatko nostettua jalan suoraksi eteesi?

Vierailija
23.02.2021 |

90 asteen kulmaan lonkkaan nähden. Mun jalat nousee suunnilleen polven korkeudelle vaivatta :( Olen alle 40-vuotias ja näköjään ihan raihnainen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan rintojen korkeudelle, kunhan otan tasapainon vuoksi tukea (neurologinen sairaus, tasapaino heittää). Selinmakuulla onnistuu vaivatta niin, että jalkaterä on kasvojen kohdalla (jos nyt osaan selittää oikein.) 45-v, hieman ylipainoa. 

Vierailija
22/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun tätä kokeilee niin pitää istua kunnolla selkä suorassa! Jos yhtään löhöää tuolissa niin tottakai jokainen saa tuon tehtyä.

Seisaallaan tarkoitus tehdä. Suunnilleen sama lopputulos on myös selinmakuulla tehtynä.

Seisaaltaan? Ei muuten onnistu enää ihan jokaiselta.

Ei yleensä onnistu edes lapsilta ilman vahvoja jalkalihaksia sekä notkeutta. Pelkkä notkeus ei pidä jalkaa ilmassa, vaan lihakset. Heittämällä menee tietenkin helpommin ilman lihaksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan. Pääsen syväkyykkyynkin vaivatta, olen aina ollut notkea.

N57

Onko syväkyykkyyn pääseminenkin erityistaito? Eikö se ole helppoa, kyykistyy vaan, vai enkö ymmärrä nyt jotain?

Vierailija
24/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan. Pääsen syväkyykkyynkin vaivatta, olen aina ollut notkea.

N57

No syväkyykky ei kyllä kerro notkeudesta mitään. Pääsen syväkyykkyyn helposti ja jalka nousee myös, mutta muuten olen varsinainen rautakanki, esim selkä ei taivu kauniisti kaarelle sillassa saati siltakaatoa  en ole ikinä päässyt enkä täydelliseen spagaatiin taipunut.

Vierailija
25/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun tätä kokeilee niin pitää istua kunnolla selkä suorassa! Jos yhtään löhöää tuolissa niin tottakai jokainen saa tuon tehtyä.

Seisaallaan tarkoitus tehdä. Suunnilleen sama lopputulos on myös selinmakuulla tehtynä.

Ei yleensä onnistu edes lapsilta ilman vahvoja jalkalihaksia sekä notkeutta. Pelkkä notkeus ei pidä jalkaa ilmassa, vaan lihakset. Heittämällä menee tietenkin helpommin ilman lihaksia.

Jos jaloissa ei ole voimaa edes kannatella jalkaa ilmassa niin miten kyseinen henkilö pääsee esim. nousemaan portaita missä yhden jalan pitäisi jaksaa nostaa koko ihmisen massa joka askeleella?

Vierailija
26/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa täällä ihmettelen, että onko tuo joku erityistaito? Pystyn seisaaltaan, sekä myös yli tuon. Ihmettelen kyllä tuota syväkyykkyäkin, että miten joku ei pääse? on näköjään nivelten liikkuvuudessa ja notkeudessa paljonkin eroja.  Olen siis 47v nainen, vähän pullea. Yliliikkuvat nivelet tosin ollut lapsesta asti.

Vierailija
27/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heittämällä ja koukistamalla tukijalkaa onnistuu lähes jokaiselta, minultakin. Kokeilkaa tehdä vaikka seinää vasten niin ei pysty kikkailemaan, selkä ja tukijalka pitää olla myös suorana.

Ap

Vierailija
28/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin nousee! Eteenpäin nostoja ei tule tehtyä, mutta hyvin usein esim. treenaan "vaakaa" ja pumppaan pakaroilla ja takareidellä jalkoja taaksepäin 90 asteen kulmassa. 

N47

En kyllä ole nähnyt noin notkeaa tyyppiä joka lonkasta saisi TAAKSEPÄIN 90 asteen kulmaan jalat. Epäilen vahvasti tätä.

..kyllä mä ainakin saan, siis molempia jalkoja vuorotellen. Voimistellessa, luistellessa ja baletissa hyvinkin tarpeellinen taito.  Kuten myös hevosen selkään noustessa, jossa jalka pitää heittää sen hevosen selän yli korkealta. En ole tajunnut tämänkään olevan jotenkin outo "kyky"

Vierailija
29/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heittämällä ja koukistamalla tukijalkaa onnistuu lähes jokaiselta, minultakin. Kokeilkaa tehdä vaikka seinää vasten niin ei pysty kikkailemaan, selkä ja tukijalka pitää olla myös suorana.

Ap

Olisit ap antanut suoritusohjeet heti alussa :). Ei puhuttu seinästä, tai edes seisomisesta mitään

Vierailija
30/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun reisi varmaan revähti, kun yritin😆 olen ihan totaalisen jumissa. Ikää 25v...

Vierailija
31/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jaloissa ei ole voimaa edes kannatella jalkaa ilmassa niin miten kyseinen henkilö pääsee esim. nousemaan portaita missä yhden jalan pitäisi jaksaa nostaa koko ihmisen massa joka askeleella?

On ihan eri lihakset kyseessä, jolla nostetaan jalka ylös koukkuun tai suoraksi vaakatasoon.

Vierailija
32/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin nousee! Eteenpäin nostoja ei tule tehtyä, mutta hyvin usein esim. treenaan "vaakaa" ja pumppaan pakaroilla ja takareidellä jalkoja taaksepäin 90 asteen kulmassa. 

N47

En kyllä ole nähnyt noin notkeaa tyyppiä joka lonkasta saisi TAAKSEPÄIN 90 asteen kulmaan jalat. Epäilen vahvasti tätä.

..kyllä mä ainakin saan, siis molempia jalkoja vuorotellen. Voimistellessa, luistellessa ja baletissa hyvinkin tarpeellinen taito.  Kuten myös hevosen selkään noustessa, jossa jalka pitää heittää sen hevosen selän yli korkealta. En ole tajunnut tämänkään olevan jotenkin outo "kyky"

Hevosen selkään noustessa jalka ei ole täysin suora, ei tukijalka eikä ojentuvakaan. Baletti taas toinen juttu.

Jalan heittäminen 90 asteeseen ei sekään onnistu kaikilta, koska vaatii notkeutta edes vähäsen. Treenaamalla onnistuu kuitenkin lähes kaikilta. Jalan pitäminen ylhäällä vaakasuorassa vaatii jo huomattavaa lihastreeniä.

Vierailija
33/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa. En edes nilkasta kiinni jalkaa taaksepäin koukistaen, en käsiä lattiaan suorin polvin, en käsiä

yhteen selän takana(toinen siis olan yli).

Äitini, 93v onnistuu kaikissa noissa.

Vierailija
34/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se baletin korkea jalannosto on ylipäätään mahdollinen? Se missä kontti nostetaan sinne posken viereen? Siis notkeutta vaatii jne, mutta paljonko lihasvoimaa se vaatii? Älyttömästi? 

Itse olen nuorena karatessa tehnyt treeniä, jossa selinmakuulta polvet koukussa noustaan pystyyn kun kaveri seisoo painona jalkapöydillä. Oli ällistyttävää kun yhtäkkiä voimaa oli tullut sen verran enemmän että temppu onnistui. Ensin ei toivoakaan. 

Vierailija
35/35 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko sormet tai jopa kämmenet lattiaan eteentaivutuksessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi