Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pidätte yhteyttä aikuiseen lapseen tai hän teihin?

Vierailija
23.02.2021 |

Siinä se kysymys on.

Itse haluaisin olla enemmän yhteyksissä, mutta n 1 x vko laitan yleensä viestiä. Lapsi ottaa harvoin yhteyttä itse.

Omat vanhempani eivät ikinä ota yhteyttä minuun. Eivät aidosti koskaan. Siksi pohdin, mikä on ns normaalia.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkökulma: soittelen appivanhempieni kanssa puolin ja toisin useita kertoja viikossa, pidämme toisistamme kovasti ja pöpisemme niitä näitä. Oma puolisoni ei heille soita oma-aloitteisesti juurikaan, vanhempansa soittavat hänelle ehkä kerran viikossa. Omat vanhempani eivät pidä minusta emmekä ole yhteyksissä. Se on lastenlasten kannalta harmi.

Vierailija
62/68 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40 ja mun vanhemmat 75. Puhutaan puhelimessa noin 4 kertaa vuodessa, eikä asuta samalla paikkakunnalla. Tuntuu että heillä on niin eri arvomaailma ja tapa puhua asioista, että puhelut on tosi raskaita. Jos sanon jonkun mielestäni täysin arkisen asian mitä olen esim tehnyt, sieltä tulee joku voimakas kanta siihen. Olen käynyt psykoterapiassa, ja kerroin että tunnen syyllisyyttä siitä miten vähän olen yhteyksissä vanhempiini. Hän sanoi että eihän siihen mitään sääntöä ole, mikä on todellakin totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on valitettavasti kylmätunteiset lapset. Ja tuntuu siltä, että se taitaa periytyä myös lapsenlapsiinkin. Tuntuu pahalta.

Yhteudessä olvat lähinnä vain silloin , jos jotain tarviivat ja autan kyllä ihan mielelläni. Elän toivossa, että jos saan elää pitkään niin jos sitten he vanhemmiten alkavat pitämään yhteyttä enemmän ja höpöttelemään kanssani niitä näitä.

Itse soittelen omalle äidille usein, joskus on pätkiä, että soitan päivittäin ja aina riittää jutustelua.

Vierailija
64/68 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon tuntuu muut pitävän yhteyttä. Oma lapseni on 19 v. En tiedä onko sillä merkitystä.

Jotenkin tuntuu tyhmälle olla aina yksipuolisesti yhteydenpidossa. Mutta en haluaisi tuommoistakaan, mitä omat vanhempani tekevät. Syntymäpäivänä tulee tekstari, ei puhelua edes silloin.

Ap

Ota huomioon että tällaisiin kyselyihin vastaavaat mielellään he keillä tuo aihe on hyvällä tolalla.

Harvempi tänne intopinkeenä kirjoittaa että "lapseni vihaavat ja vanhempani halveksuvat minua emmekä ole missään väleissä."

Vierailija
65/68 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan lapsille, jos on asiaa.

Aika paljon laitetaan tekstareita. Tytär soittaa noin kerran viikossa, mutta hänellä on vuorotyö, niin en tiedä milloin on kotona.

Vierailija
66/68 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei koskaan soita minulle. Hän on äärimmäisen nuuka ja säästää puheluminuuttinsa tärkeämpiin yhteyksiin. Minä soitan hänelle kerran viikossa. Isäni kanssa minulla ei ole puhuttavaa, näen hänta pari kolme kertaa vuodessa.

Vierailija
67/68 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin päivittäin äitiin yhteyttä,isä toki siinä samalla,mutta äiti kuoli 2023,ikävä on. Isä on vanhainkodissa.

Vierailija
68/68 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisesti pidän yhteyttä lapsiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä