Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat vallitsevimmat tunteesi?

Vierailija
23.02.2021 |

Hätkähdin, kun aloin miettiä, mikä on vallitsevin tunteeni: syyllisyys.

Tunnen syyllisyyttä, kun en lähde lenkille tai kun laitan kotona olijoille lounaaksi einesruokaa tai kun en taaskaan tehnyt mitään hyödyllistä vaan notkuin somessa tai kun olen aloitekyvytön enkä saa kotiani pysymään järjestyksessä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsistyminen, turhautuminen, ahdistus. Välillä masennus. Rakastuminen ja tasainen onnen tunne on tullut uusina mukaan viime aikoina :)

Vierailija
22/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä, syyllisyys, toivottomuus, pelko, turvattomuus. Joskus ailahtaa joku empatia, tyytyväisyys tai kiitollisuus, mutta äkkiä tuo muu arsenaali vyöryy taas päälle. Liikaa ollu vastoinkäymisiä ja olen ihan lyöty tällä hetkellä. Luovuttanut. Kaikki tuntuu huonolta enkä uskalla enää iloita mistään kun kaikki viedään kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyys, jo ennen koronaa koin tasaiset arkiset rutiinit henkisesti kuormittavina, tuntuu kuin olisi koko ajan kahleissa. Tilanne koronan takia on mennyt vieläkin yksitoikkoisemmaksi tulevaisuudenkin näyttäessä kovin harmaalta. Pelottaa, onko tämä uusi normaali kuinka pysyvä. En edes ole erityisen ekstrovertti enkä haaveile baareissa kännissä hillumisesta (hyvän bändin keikkaa voisi ehkä käydä katsomassa tosin). Rakastan kuitenkin tietynlaista hälinää, aistien ylikuormitusta, asioiden tekemistä spontaanisti. Luonnossakin on ihana käydä mutta jos tuleva elämä näyttää täydellisen yllätyksettömältä niin minulle se ei ole minkäänlaista elämisen arvoista elämää.

Vierailija
24/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus ja ahdistuneisuus

Vierailija
25/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä.

Vierailija
26/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa "kiva" lukea, että muillakin on perusankeaa :)

Minulle oli oikeasti iso oivallus huomata, että vaikka kaikki on ok, olen toimintakykyinen aikuinen, joka pystyy huolehtimaan asioistaan ja hoitamaan lapsensa ja kotinsa ja työnsä, niin eniten päivän aikana tunnistettavissa olevana tunteena on tosiaankin syyllisyys. Nyt pitää alkaa miettiä, onko se aiheellista ja jos on, niin miltä osin - ja jos ei, niin mitä sille voi tehdä. Eli olen syyllistynyt myös tästä syyllisyyden kokemisesta. Greit.

Vierailija
27/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei han onnellisinta kansaa tässä keskustelussa. Sanoisin että rehellisen kuuloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän