Onko kukaan muu huomannut, ettei vanhemmiten jaksa enää kuunnella musiikkia kuten ennen?
Kommentit (73)
Nyt korona-aikana ja 40 täytettyäni olen löytänyt musainnostuksen uudelleen. Hyvien kuulokkeiden ja mm. YouTubesta löytyvien uusien 8D, 9D, 12D jne. Miksausversiot kappaleista ovat vieneet musiikista nauttimisen uudelle tasolle. Esim. Metallican vanhat klassikkobiisit ovat "heränneet eloon" ja Cliff Burtonin bassonsoitto on viimeinkin saatu miksattua arvoiselleen tasolle. Löytyy kyllä paljon muutakin eri tyylilajeista.
En ole ikinä jaksanut. Täysin turhaa taustamelua. Ärsyttää jo kaupassa käynti ihan lähikaupassakin on pitänyt laittaa jotain musiikkia taustalle. MIKSI? Mihin ihminen tarvitsee ostoksilla musiikkia kun yrittää lähinnä muistaa mitä piti ostaa muttei *itukseltaan enää muista. Musiikki kaupoissa ja kauppakeskuksista saa lähinnä poistumaan paikasta mahdollisimman nopeasti sen sijaan että ostaisi enemmän.
Kuuntelen Novaa Akin ja Minnan sekä Eerikäisen Eskon vuoksi. Noav musiikki on kyllä ihan sairaan huonoa. Samat biisit pyörii vuodesta toiseen ja 99 % huonoja.
Jossain kolmenkymmenen ikävuoden jälkeen tajusin kuuntelevani radiota puheen vuoksi ja laittavani radion hiljaiselle musiikin ajaksi. Tietty se vaikuttaa, kun oma musiikinmaku on, no valikoiva, eikä suurin osa hiteistä herätä kuin ärtymystä. Aktiivinen musiikin kuutelu on todellakin vähentynyt, mutta taustalla soiva musiikki on suorastaan myrkkyä. Varmaan myös soittoharrastus on ollut syynä kuuntelun vähentymiseen.
Joo. En jaksa oikein ikinä enää kuunnella musiikkia. Tykkään kyllä esim. käydä festareilla, mutta kotona olen mieluummin hiljaisuudessa.
Päinvastoin. Nyt, kun pahin ruuhkahuippu on lasten kanssa ohi, ja olen löytänyt musiikkia, jota oikeasti jaksan kuunnella, kuuntelen sitä paljon enemmän kuin ikinä ennen.
Puolisoni ei ole ikinä kuunnellut musiikkia, eikä kuuntele vieläkään. Ennen hän kuunteli automatkoillaan Yle Puhe -radiokanavaa, mutta sitten sinne tuli musiikki. Nyt hän kuuntelee podcasteja automatkoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen yle 1 tarjoamaa musiikkia (ja hyviä radio-ohjelmia ykköseltä myös). Juuri nyt alkaa Faunin iltapäivä. Ei kyllästytä yhtään. Sopiva sekoitus erilaista klassista ja modernia musiikkia.
Minullakin soi ainoastaan Ylen Ykkönen. Muistojen bulevardi kruunaa aamun.
Eniten ihmettelen miten joku voi kuunnella kaupallisten kanavien 7-minuuttisia mainosmaratoneja.
Voisiko olla, että kuulo on muuttunut? Esim. korkeat taajuudet tippuvat monilla kuuloalueelta pois iän myötä. Silloin musiikki ei kuulosta samalta kuin ennen, joten sama musiikki, josta tykkäsit nuorempana, ei välttämättä kuulosta korvaasi hyvältä.
Itsellänikin sukuvika, että siinä neljänkympin jälkeen alkaa tätä pikkuhiljaa tapahtua. Siksi en tykkää nykyisin kuunnella esim. korkeaäänisten naislaulajien tai Antti Tuiskun laulua.
N51
Minä 😳
Toisaalta vuotta vanhemmalle puolisolle ei tuota mitään ongelmia luukuttaa eli kyse on jostain muusta kuin pelkästä iästä.
Soitin levyttävässä bändissä 34-vuotiaaksi asti. Eihän musasta enää viisikymppisenä selvin päin ihan samoja fiiliksiä saa kuin ennen, mutta känni auttaa. Kännissä musa toimii tosi hyvin.
Olen huomannut, nuorena piti koko ajan kuunnella ja Rockradiosta nauhottaa kasetille. Nyt kun avaa radion niin menee samantien pois päältä, mainoksia...