Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko laihtua jos ei halua liikkua tai tuntea näläntunnetta?

Vierailija
23.02.2021 |

Nii, onko mahdollista?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Olen nyt pian 2kk keventänyt ja vähentänyt syömisiä. En ole täysin luopunut mistään mutta olen tarkka kaloreiden kanssa koska peruskulutukseni on pientä. En ole kärsinyt nälkää tai mitään suuria ruokahimoja. Otan tämän kivana projektina ja elämäntapamuutoksena. Olen laihtunut 5kg. Hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
22/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. En liikkunut yhtään, pahan nivelrikon vuoksi, mutta laihduin 12 kg pelkällä pätkäpaastolla. Söin klo 11-17 vain ja silloin terveellsitä sekaruokaa, paljon kahvia ja vettä. Tv mummu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ylipäänsä pitäisi syödä vasta sitten kun tuntee nälän tunnetta? Sehän on kehon tapa kertoa milloin tulisi syödä. Onko kuinka yleistä syödä vain syömisen ilosta, ilman että on nälkä? Ylipainoisille tietysti varmaan tavallista.

Ylipainoiset ovat pitkälti ylipainoisia nimenomaan yliaktiivisen näläntunteen takia. Nälkä tulee parissa tunnissa, vaikka olisi syönyt 1000 kcal aterian. Lue greliinin ja leptiinin vaikutuksesta.

Vierailija
24/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihtuminen edellytä nälkää, jollei sitten laihduta normaalipainon sisällä. Silloin voi jo joutua tinkimään syömisistään aika paljon.

Vierailija
25/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi,. Tehokastakin on, kun syö vaan juuri sen verran, ettei kuole. Ruoat voi korvata kahvilla, niin saa energiaa jaksaa seuraavat 2 tuntia. Tai joskus suklaapatukalla. Kun syö päivässä vaan sen suklaapatukan (jonka voi myös jakaa 2-3 ateriaksi) niin kalorimäärä ei nouse isoksi. Voi tosin käydä kuten mulle ja joudut syömishäiriöklinikalle. Siellä ei sitten alkuun edes saa liikkua, mutta ruokaa tuodaan kuormalavoittain. Siinähän sitten itket ja lihot.

Melkein onnistuit vesipaastossa, pilasit sen syömällä turhaan suklaapatukoita.

Vierailija
26/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ylipäänsä pitäisi syödä vasta sitten kun tuntee nälän tunnetta? Sehän on kehon tapa kertoa milloin tulisi syödä. Onko kuinka yleistä syödä vain syömisen ilosta, ilman että on nälkä? Ylipainoisille tietysti varmaan tavallista.

Näin juuri. Pikkuhiljaa kun alentaa kalorimäärää niin mitään suurta nälän tunnetta ei edes tule. Kasviksia syömällä maha tuntuu myös täydeltä koko ajan. Sen takiahan lihavuusleikkauksiakin tehdään, että kylläisyyden tunne tulee aiemmin. Täysin turhia leikkauksia kuitenkin niille, jotka eivät osaa syödä terveellisesti, koska maha venyy kuitenkin.

Vierailija
27/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus löysin kirjastosta Dukan dieetti kirjan. Oli itse Dukan sen kirjoittanut. Sen dieetin mukaan saat syödä kuinka paljon haluat milloin haluat, mutta vain proteiini pitoinen ruoka, sai kerralla syödä joku 5g hiilaria ei sen enempää. Aluksi oli tosi huono olo kun ei saanut syödä edes kasviksia mutta 5 päivän päästä sai syödä kasviksia ja protskua. Sillä laihduin hyvin kun seurasin aika tarkasti kirjan mukaan. Ei ollut nälkä koskaan kun sain syödä vaikka kello 10 illalla. En harrastanut liikunta yhtään vain joku 20-30min kävely riitti. Muistan kuukauden päästä näytin siltä kun kävisin salilla. Lihakset kasvoi ja olin aika timmi. Muistaakseni painoin 53kg ja dietin alussa olin joku 59kg. Jotta sais pysyvät tulokset pitää tarkasti seurata sen kirjan mukaan koska lopussakun tavoite paino on saavutettu voi syödä jo hedelmää, leipää, ja kerran viikossa pitää semmosen cheatday eli syödä jotain herkkuja jne.

Vierailija
28/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jos ei _halua_ liikkua”????

Haluatko olla kymmenen vuoden päästä pyörätuolissa ja sen jälkeen vuodepotilaana? Ihmisen täytyy liikkua! Ihmistä ei ole luotu liikkumattomaksi. Se sairastuttaa ihmisen. Sinusta tulee toimintakyvytön vuosikymmeniä ennen aikojaan. Onko kiva lykätä rollaattoria siinä vaiheessa kun ikätoverisi tekevät hiihtolenkkejä?

Vierailija
29/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärtäisin jos joku ei pystyisi liikkumaan esimerkiksi pahan nivelrikon tms. vuoksi, mutta sitä en voi ymmärtää, että joku ei halua liikkua. Haluat olla laiha mutta rapakuntoinen? Mikä järki siinä on?

Vierailija
30/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoilla oli sellainen ohjelma.

Niitä vaan ei enää oo Suomessa.

Vierailija
31/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, aloitat vain bulimialla ja loppuu tapahtuu itsestään.

Vierailija
32/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen kuluttaa yllättävän vähän kaloreita, katso vaikka jostakin taulukosta. Ja sen jälkeen katso, miten paljon pakastepitsa, mäkkiateria tai suklaalevy ( tai mikä se sun ongelmakohta onkaan) sisältää kaloreita. Siitä voi sitten laskeskella. Mä laskin, että mulle sopivalla tahdilla kävelyä paino laskee kymmenessä vuodessa normaaliksi, tietenkin sillä edellytyksellä, etten syö hyötyä pois. Juu, että kannattaa miettiä mitä suuhunsa laittaa.

Vierailija
33/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä!

Vierailija
34/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuminen kuluttaa yllättävän vähän kaloreita, katso vaikka jostakin taulukosta. Ja sen jälkeen katso, miten paljon pakastepitsa, mäkkiateria tai suklaalevy ( tai mikä se sun ongelmakohta onkaan) sisältää kaloreita. Siitä voi sitten laskeskella. Mä laskin, että mulle sopivalla tahdilla kävelyä paino laskee kymmenessä vuodessa normaaliksi, tietenkin sillä edellytyksellä, etten syö hyötyä pois. Juu, että kannattaa miettiä mitä suuhunsa laittaa.

Vaikka kävely ei kuluttaisi kaikkia syömiäsi kaloreita, se on silti elimistösi toiminnalle ja hyvinvoinnille elintärkeää. On typerää kuvitella, että on terve vaikka olisi kuinka laiha kuikelo, jos ei jaksa liikuttaa sitä laihaa kroppaansa. Liikkumattoman laiheliinin elämästä ei seuraa kuin luukatoa ja verisuonten nopea rappeutuminen, heikko sydän ja tehottomat keuhkot.

Ei ylipainossakaan mitään hyvää ole. Paino kannattaa saada terveellisiin lukemiin. Ja liikunta on ihan kaikille todella tärkeää.

Vierailija
35/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin joskus pillereitä, kotka turpos vatsassa eikä sitä mahtunut näyttämään ruokaa niin paljon.

Vierailija
36/37 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kävely ei kuluttaisi kaikkia syömiäsi kaloreita, se on silti elimistösi toiminnalle ja hyvinvoinnille elintärkeää. On typerää kuvitella, että on terve vaikka olisi kuinka laiha kuikelo, jos ei jaksa liikuttaa sitä laihaa kroppaansa. Liikkumattoman laiheliinin elämästä ei seuraa kuin luukatoa ja verisuonten nopea rappeutuminen, heikko sydän ja tehottomat keuhkot.

Ei ylipainossakaan mitään hyvää ole. Paino kannattaa saada terveellisiin lukemiin. Ja liikunta on ihan kaikille todella tärkeää.

Kysyttiin nimenomaan, että voiko laihtua, jos ei halua liikkua. Kyllä voi. Nyppii, kun liikuntapakottajat tulevat pätemään. Itselleni se ainakin aiheuttaa vastareaktion välittömästi.

Vierailija
37/37 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Syöt paljon kasviksia, vähärasvaista proteiinia ja kohtuullisesti hiilareita (täysjyvä ym). Ruokaa riittävän usein ja riittävän paljon. Yleensä ihmiset syö liian vähän ruokaa ja liian paljon herkkuja.

Hiilarit ei tarkoita viljaa, vaikka viljoissa hiilareita onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan