Töissä raskaudesta kertominen
Pitäisi pikaisesti kertoa töissä tulevasta vauvasta (la 1.8), mutta en keksi mitään hassua tmv. keinoa kertoa siitä. Meillä on traditiona työpaikalla viedä karkkia asiasta ilmoittaessa, ja jokin lappu siihen oheen. Mitä ihmettä mä keksisin? En haluaisi vaan kirjoittaa tyyliin "vauva tulossa, laskettu aika 1.8". Olisiko teillä heittää ideoita? :)
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
No eikö tuo karkkijuttu tai joku vastaava ole ihan hauska? Leivo vauva vauvan muotoiset keksit tai pullat....Tai jos olette etätöissä niin ala soittaa vauvan itkua kesken Teams - tiimipalaverin vaikka...
suuhuni tuli hieman oksennusta luettuani tämän kommentin
On tää jumankauta uskomaton foorumi. Ei ikinä uskoisi, että oikeasti aikuiset ihmiset kirjoittelee. Jos ei ole aloitukseen mitään kommentoitavaa, mikset vain pidä suutasi kiinni.
En kysynyt keneltäkään "kannattaako/pitääkö/miksen kertoisi työpaikalla" tai "loukkaako tämä jotain työkaveriani" tai mitään muutakaan asiaa, mitä täällä yritetään päteä. Mulla on ihana työpaikka, isohko mutta tiivis työyhteisö, jossa siis todellakin tämä on traditio. En kaipaa keneltäkään tuomitsemista, miten meidän työkulttuurissa toimitaan. Meillä myös juhlitaan äitien- ja isänpäivää, pikkujouluja, vappua ja ihan muuten vaan. Istutaan iltaa yhdessä isommalla ja pienemmällä porukalla. Juhlitaan synttäreitä. Joyain hyvää viedään töihin synttäreinä ja jopa nimppareina. Ja huolimatta akkavaltaisuudesta, paskaa ei kyllä puhuta meidän sakissa vaan toisia kannustetaan. Joo, kylläpä mulla onkin tosi kamala työyhteisö, kuten monissa vastauksissa päiviteltiin. Not. Siihen on syynsä, miksei tämmösiä Pessimisti-Pirkkoja ei meidän töistä löydy. Eivät istu meidän porukkaan.
Hohhoijaa, jälleen kerran olen entistä iloisempi rakkaista työkamuista.
No sielläpä jonkun eukon percehedelmä, on taas niin kivalla tuulella. Olisipa sinut siittänyt pannut huorullimutsiasi persiiseen, et olisi syntynyt saastuttamaan maailmaa. Toivottavasti kor. ona sinut korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö tuo karkkijuttu tai joku vastaava ole ihan hauska? Leivo vauva vauvan muotoiset keksit tai pullat....Tai jos olette etätöissä niin ala soittaa vauvan itkua kesken Teams - tiimipalaverin vaikka...
suuhuni tuli hieman oksennusta luettuani tämän kommentin
Tuo ”suuhuni tuli hieman oksennusta” on hiukan kulunut ilmaisu, keksi jo joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti työpaikkasi hengestä, onko rempseää vai humoristista vai jäykkää vai vikamiesmäistä. Mä tempasin toisen lapsen raskauden ilmoittamisessa niin että vein heinäkuussa joulupiparit kahvipöytään ja jokaisessa piparissa luki "onnistuneesti siemennetty".
En todellakaan suosittele, ellet tiedä etukäteen miten työkaverisi suhtautuvat, joku voi loukkaantua syvästi. Meidän porukassa toimi, kun oli miehiä suurin osa, joista puolet on yrittänyt jossain vaiheessa turhaan jalkojeni väliin. Älä tosiaan laita tuollaista ellet ole aivan varma, muuten voi olla että työpaikkasi katoaa ennen äippälomaa ja sehän olisi katastrofi.
🤮
Levitä kinttusi pilleru paljaana ja sano, että kaikki voi kurkata ja kokeilla, joko pää tuntuu.
Kerroin omalle esimiehelle 4 kk ennen LA:ta. That's it.
Ei se vaadi mitään showta ympärilleen. Sanoin, että olen raskaana ja jos kaikki menee hyvin, aloitan äitiysloman kolmen kuukauden päästä.
Se show osuus kuuluu omalle lähipiirille, jos sellaisen haluaa järjestää. Ei töihin.