Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä raskaudesta kertominen

Noora
23.02.2021 |

Pitäisi pikaisesti kertoa töissä tulevasta vauvasta (la 1.8), mutta en keksi mitään hassua tmv. keinoa kertoa siitä. Meillä on traditiona työpaikalla viedä karkkia asiasta ilmoittaessa, ja jokin lappu siihen oheen. Mitä ihmettä mä keksisin? En haluaisi vaan kirjoittaa tyyliin "vauva tulossa, laskettu aika 1.8". Olisiko teillä heittää ideoita? :)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi siitä pitäisi kertoa jotenkin hassusti? Ihan normaalisti voi sanoa. Jos et siihen pysty, odota vaikka että tulee kesälomista puhe ja sano että sinä olet jäämässä äitiyslomalle heinäkuussa.

Vierailija
2/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Onpas outo työpaikka. Vai ootteko kaikki akkoja? Omalla työpaikalla katottais hieman hitaasti jos joku antais oikeen julkilausuman "oon tiine!".

Esimiehelle tietenkin kerrotaan aikanaan ja yleensä lähimmille työkavereillekin jossain vaiheessa. Jos raskaus sujuu ongelmitta eikä odottava äiti kärsi liikaa pahoinvoinnista niin suurin osa ei mainosta raskauttaan mitenkään. Ne tietää kun tietää ja ne huomaa kun huomaa. Joku nyt huutaa lapsikielteisyydestä niin sanottakoot, että työnantaja ja työkaverit suhtautuu perheenlisäyksiin myönteisesti. Vauvat käy myös esittelykäynnillä aikanaan. Mun (ja monen muun) kokemus on, että julistamalla tiineyttään moni hakee itselleen huomiota ja erikoisoikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä kertomaan puheilla, kasvava vatsa kyllä sen kertoo.

En minä ole aikanaan kertonut kellekään.

Vierailija
4/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassutella voi vaikka oman lähipiirin kanssa. Töissä kannattaa kertoa ihan vaan asiallisesti sitten kun on sen aika. Ajattelepa jos joku työkaverisi on vaikka kärsinyt 5 vuotta lapsettomuudesta tai hiljattain kokenut lapsen menetyksen tms? Et tunne kaikkia työkavereitasi työn ulkopuolella. Työelämässä on parempi ottaa varman päälle ja vapaalla voi hassutella.

Vierailija
5/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Ikäänkuin jonkun työkaverin onnistuneen yhdynnän tuottamaa persehedelmää pitäisi muka jotenkin noteerata työpaikalla? Sehän on ikävä uutinen joka tulee kalliiksi työnantajalle ja tuo lisätyötä muille.

Se on TYÖpaikka, ei mikään sosiaalinen elvistelyrinki.

Vierailija
6/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset. Huoh.

Vierailija
7/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä kertomaan puheilla, kasvava vatsa kyllä sen kertoo.

En minä ole aikanaan kertonut kellekään.

Paitsi jos on kasvanut vatsa jo ennestään. Minä paljastin raskauden vasta kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä. Toki esimies ja muutama muu tiesi sen, mutta he pitivät pyynnöstäni suut supussa. 

Minä paljastin sen hassulla tavalla. Söin jotain ihmeellistä yhdistelmää, johon työkaveri totesi "taidat olla raskaana kun on noin outoja mielitekoja". Sanoi siis vitsinä. Minä totesin, että niin olenkin, jään kuukauden päästä äitiyslomalle. Hän otti sen vitsinä. Piti oikein vakuutella olevan totta. 

Vierailija
8/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin aamulla töissä koko osastolle hassun sähköpostitiedotteen ulosteeni koostumuksesta!

Vierailija
9/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mutta nyt en kaivannut kyseenalaistamista miksi haluaisin kertoa jotenkin muutenkin kuin tylsästi ilmoittaen. Ei, emme ole kaikki naisia ja miehet toimii meillä ihan samalla lailla. Meillä on tiivis työyhteisö, ja kaikki kyllä tunnetaan myös vapaa-ajalla. Itsekin olen pitkään vauvaa toivonut, koska en ole meinannut raskaaksi tulla. Meillä iloitaan jokaisen puolesta, ja tämä on traditio. Jos ei ole vinkkiä antaa alkuperäiseen aiheeseen, niin annahan sitten olla.

Kiitos, jos jollain niitä vinkkejä silti olisi!

Vierailija
10/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pikaisesti? Jos jäät vaikka juhannuksena mammikselle, niin sun pitää kertoa huhtikuun puolessa välissä.

Vierailija
11/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja-Noora kirjoitti:

Kiitos, mutta nyt en kaivannut kyseenalaistamista miksi haluaisin kertoa jotenkin muutenkin kuin tylsästi ilmoittaen. Ei, emme ole kaikki naisia ja miehet toimii meillä ihan samalla lailla. Meillä on tiivis työyhteisö, ja kaikki kyllä tunnetaan myös vapaa-ajalla. Itsekin olen pitkään vauvaa toivonut, koska en ole meinannut raskaaksi tulla. Meillä iloitaan jokaisen puolesta, ja tämä on traditio. Jos ei ole vinkkiä antaa alkuperäiseen aiheeseen, niin annahan sitten olla.

Ei

vit*u

mitä

PASKAA

Vierailija
12/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja-Noora kirjoitti:

Varmasti aivan järkyttävä työpaikka miehen näkökulmasta, ellei satu olemaan liekehtivä homo.

Vierailija
13/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö yhteistä yhdyntäpäiväkirjaa työpaikalla myös?

Vierailija
14/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus mitä paskaa. Taas saa olla kiitollinen omasta duunista.

Vierailija
15/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt esimiehellesi ensin kertomassa suullisesti kahden kesken.

Sitten työkavereille iltapäivän kahvitunnille vaikka laskiaispullat, joissa kermavaahdon keskellä onkin hillon sijaan pieni suklaanappi esim maraboun pötköstä väärinpäin, niin että sileä pinta ylöspäin. Siihen korverrat/sulatat tms päivän 1.8.2021.

Tosin odottaisin sinuna vielä kuukauden, ehdit valmistautua ja pääset toisen kolmanneksen puolelle, ihan vain kaiken varalta.

Vierailija
16/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassutella voi vaikka oman lähipiirin kanssa. Töissä kannattaa kertoa ihan vaan asiallisesti sitten kun on sen aika. Ajattelepa jos joku työkaverisi on vaikka kärsinyt 5 vuotta lapsettomuudesta tai hiljattain kokenut lapsen menetyksen tms? Et tunne kaikkia työkavereitasi työn ulkopuolella. Työelämässä on parempi ottaa varman päälle ja vapaalla voi hassutella.

Eli työpaikalla ei tulisi kertoa mitään itsestään tai omista tekemisistään, koska aina joku voi pahoittaa mielensä? 

Vierailija
17/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kermapullaa tai -piirakkaa ja kirjota korttiin "MIEHENI ANTAMA KERMAPIIRAKKA TUOTTI TULOSTA HIH HII"

Vierailija
18/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja... onneksi työkaverini ovat  miehiä

Vierailija
19/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti aivan järkyttävä työpaikka miehen näkökulmasta, ellei satu olemaan liekehtivä homo.

Ei tuo nyt minusta mikään ihmeellisempi juttu ole. Vanhalla toimistolla osa porukasta tarjosi lomapullat vikana työpäivänä ennen lomansa alkua. 

Vierailija
20/47 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuo karkkijuttu tai joku vastaava ole ihan hauska? Leivo vauva vauvan muotoiset keksit tai pullat....Tai jos olette etätöissä niin ala soittaa vauvan itkua kesken Teams - tiimipalaverin vaikka...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän