Vierailija

Ja sanovat anna minun olla rauhassa, jos siellä käy.

• ylös 5
  • alas 5

Sivut

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ennen luuhasivat illat kylillä ja tulivat kotiin kännissä ja tupakalta haisten. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ennen luuhasivat illat kylillä ja tulivat kotiin kännissä ja tupakalta haisten. 

Sitäkin, mutta muistan kyllä hyvin ysäriteininä itsekin sulkeutuneeni huoneeseen kuuntelemaan mm. c-kasetille nauhoitettua Movetronia ja Leila koota. 

Vierailija

Jännempi ilmiö on se, kun jotkut lapset ei osaa tehdä mitään ilman vanhempien ohjelmatoimiston apua. Riehuvat ja huutavat häiriten koko talon asukkaita.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Meillä yksi lapsista laittoi jopa ovensa lukkoon, syynä kylläkin muut sisarukset, ei sentään vanhemmat. Mieleen jäivät hurjat oven repimiset ja kiljunta.

Vierailija

Kaikkea sitä pitääkin ihmetellä. Ajatele, miten hassua onkaan, että pari vuotta tuon iän jälkeen ne saattaa jopa muuttaa kotoa. Kaikkea sitä. 

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa runkata rauhassa älä häiritse.

Täällä joku tulee hokemaan näitä runkkausjuttuja jokaiseen nuoria/ teinejä koskevaan juttuun. En halua tietää, mitä tämän tyypin päässä liikkuu, mutta muistutan, että Sexpo järjestää seksuaaliterapiaa myös vaikeammille tapauksille. 

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Suurimmalla osalla tulee jossain vaiheessa tarve olla omassa rauhassaan. Vanhempana se kannattaa hyväksyä ihmettelemättä, päivittelemättä ja tunkematta. Me on annettu jokaiselle lapselle 13-vuotislahjaksi lukko oveen, ikäänkuin symboloimaan teini-iän alkamista.

Vierailija

Minusta tämä on aivan ihana elämänvaihe. Lapset on vielä kotona, mutta täällä saa paljon omaa rauhaa. Minäkin tykkään olla itsekseni omassa huoneessa, lukea, kuunnella musiikkia, maalata, olla vain omissa ajatuksissa. Onneksi on samanlaiset lapset. Toki me tehdään perheenäkin paljon asioita ja nautimme siitä, mutta ihanaa että joka päivä saa rauhoittua omiin oloihin.

Vierailija

Se oli mun mielestä outoa kun ystäväni asui asunnossa, jossa yhdessä huoneessa oli kaksi oviaukkoa, joissa kummassakaan ei ollut ovea ja teini asui siinä huoneessa ihan tyytyväisenä. Oviaukoissa ei ollut edes verhoa edessä ja muu perhe saattoi rampata siitä huoneen läpi lukemattomia kertoja päivässä. Normaalisti teinit aina kaipaa omaa rauhaa.

Vierailija

Itsenäistyvät ja kaipaavat omaa rauhaa. Eivät sittenkään kaipaa sinua omalle reviirilleen, kun muuttavat omaan kotiin. Et kai sinäkään haluaisi, ettävanhempasi ilmaantuisivat makuuhuoneeseesi koska sattuu.

Vierailija

Jos haluat että teillä on hyvät välit myös kun lapsi kasvaa aikuiseksi, kyllä, sinunkin mussukkasi kasvaa joku päivä aikuiseksi, niin anna olla rauhassa äläkä ainakaan ala kaivelemaan sitä huonetta tai törmäämään sisään koputtamatta jne. 

Vierailija

Täällä oli joskus keskustelua siitä, että sipsipussin avaamalla ne lapset saa ulos huoneistaan.

Vierailija

Minulle ainoa keino saada teininä yksityisyyttä oli omassa huoneessa ollessa laittaa oveen haka, ja kotoa poistuessa lukita huone munalukolla. En ikimaailmassa tekisi omille lapsilleni samaa, vaan annan heidän olla omassa rauhassaan. Meillä suljettu ovi tarkoittaa sitä, että huoneessa halutaan olla yksin, jos ovi on auki niin saa mennä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se oli mun mielestä outoa kun ystäväni asui asunnossa, jossa yhdessä huoneessa oli kaksi oviaukkoa, joissa kummassakaan ei ollut ovea ja teini asui siinä huoneessa ihan tyytyväisenä. Oviaukoissa ei ollut edes verhoa edessä ja muu perhe saattoi rampata siitä huoneen läpi lukemattomia kertoja päivässä. Normaalisti teinit aina kaipaa omaa rauhaa.

Mun huone oli tällainen. Jälkeenpäin ajatellen mulla oli todella kontrolloivat vanhemmat jotka ei kunnioittanut mun tilaa, rajoja tai yksityisyyttä. Äiti yritti jopa etten muuttaisi kotoa opiskelemaan. Piti mennä No Contact pariksi vuodeksi kun muutin kotoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä oli joskus keskustelua siitä, että sipsipussin avaamalla ne lapset saa ulos huoneistaan.

Ei saa. Nykylapsilla on huoneessaan oma megapussi ja iso limupullo.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.