Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen nykyisin on kaveriksi tai puolisoksi kelpaava?

Vierailija
22.02.2021 |

Toisessa ketjussa kävi ilmi, että alkoholi-, peli-, päihde-, mielenterveys- ja rahaongelmien lisäksi rikollinen tausta turmelevat ihmisen. Mutta näiden lisäksi myös se, jos lapsuudenperhe on ollut jotenkin ongelmainen ja henkilö on sen seurauksena ylisuorittaja. Lisäksi uskovaisuuskin kuulemma "pilaa" ihmisen sekä aiemmat huonot kumppanivalinnat.

Tällaisia ihmisiä sitten pidetään kuulemma taakkana lähimmäisille ja kelvottomina ystävyyteen tai parisuhteeseen. Listattuja henkilöitä kehotettiin välttelemään toisissa ketjuissa. Millainen ihmisen tulisi sitten olla, jotta olisi parisuhdekelpoinen tai ystäväainesta näin 2020-luvulla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen kaurapuuro ilman suolaa. Standardi ulkonäkö, ei mitään erityisiä piirteitä. Standardi tulot, suku, elämäntyyli ja toiveet. Standardi ystävät ja koulutus.

Vierailija
2/11 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen kaurapuuro ilman suolaa. Standardi ulkonäkö, ei mitään erityisiä piirteitä. Standardi tulot, suku, elämäntyyli ja toiveet. Standardi ystävät ja koulutus.

Näinkö on? Olen epäillyt itsekin samaa, kun en kohtaa missään aidosti mielenkiintoisia ihmisiä ja useimmat ikäisistäni tuntuvat toistensa klooneilta. Ja toisaalta minua hieman karsastetaan myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/11 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu niille epästandardeille sitten?

Vierailija
5/11 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitää nykyisin olla kuin jonkun hienon sukutaulun omistavia muotovaliokoiria, jotta kelpaavat kavereiksi tai suhteeseen.

Vierailija
6/11 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään painotetaan paljon sitä, että ihmisen tulee olla ensin itse tasapainossa ennen kuin pystyy olemaan hyvä ystävä tai puoliso toiselle. Monet ovat todennäköisesti tulkinneet sen niin, että ihmisellä ei saa olla mitään poikkeavaa tai ongelmallista menneisyydessään, saati nykyisyydessä. Mielestäni on yhtäältä hyvä, että epätervettä käytöstä ei enää pidetä hyväksyttävänä eikä sitä voi perustella sillä, että "hän nyt vaan on semmoinen". Toisaalta helposti unohtuu se, että jokaisella meillä on menneisyys ja jokainen meistä on joskus tehnyt tai tuntenut asioita, jotka eivät ole yleisen mittapuun mukaan "normaaleja".

Ongelmallisen menneisyyden ei tarvitse tarkoittaa sitä, että ihminen itse pysyy ongelmaisena koko loppuelämänsä ajan. Minulla on lähipiirissäni kaksi ihmistä, joiden menneisyydestä löytyy mm. rankkoja mielenterveys- ja päihdeongelmia ja jotka ovat tänä päivänä kuin uudestisyntyneitä. Hienoja ihmisiä kaikin puolin ja olen iloinen siitä, että saan tuntea heidät. Kumpikaan ei silti märehdi menneisyyttään tai toisaalta kerskaile sillä. Saattavat silloin tällöin viitata siihen sopivassa asiayhteydessä mutta ovat muuten sinut menneisyytensä ja nykyhetken kanssa.

Vierailija
7/11 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ihminen uskoo rakkauteen, oikeaan ja väärään tekee ihmisestä oikein hyvän kumppanin tai ystävän. Se että uskoi yllä oleviin asioihin ja elää uskoaan todeksi auttaa ihmistä ymmärtämään itseään ja toisiaan ja tavoitteenaan jotain parempaa sekä hylkäämään huonon, samalla kuitenkin olemalla armollinen toisille.

Kristinusko on todella hieno asia kun sen uskon elää todeksi,mutta ymmärrän kyllä jos Ap viittaa "uskovaisilla" niitä ketkä sanovat itseään kristityiksi mutta elävät kuitenkin manipuloiden ja kontrolloiden ihmisiä, heillä on yhtä paljon tekemistä kristinuskon kanssa kuin ateisteillakin. Uskottomia "kristittyjä" kannattaa karttaa parisuhdemarkkinoilla

Vierailija
8/11 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään painotetaan paljon sitä, että ihmisen tulee olla ensin itse tasapainossa ennen kuin pystyy olemaan hyvä ystävä tai puoliso toiselle. Monet ovat todennäköisesti tulkinneet sen niin, että ihmisellä ei saa olla mitään poikkeavaa tai ongelmallista menneisyydessään, saati nykyisyydessä. Mielestäni on yhtäältä hyvä, että epätervettä käytöstä ei enää pidetä hyväksyttävänä eikä sitä voi perustella sillä, että "hän nyt vaan on semmoinen". Toisaalta helposti unohtuu se, että jokaisella meillä on menneisyys ja jokainen meistä on joskus tehnyt tai tuntenut asioita, jotka eivät ole yleisen mittapuun mukaan "normaaleja".

Ongelmallisen menneisyyden ei tarvitse tarkoittaa sitä, että ihminen itse pysyy ongelmaisena koko loppuelämänsä ajan. Minulla on lähipiirissäni kaksi ihmistä, joiden menneisyydestä löytyy mm. rankkoja mielenterveys- ja päihdeongelmia ja jotka ovat tänä päivänä kuin uudestisyntyneitä. Hienoja ihmisiä kaikin puolin ja olen iloinen siitä, että saan tuntea heidät. Kumpikaan ei silti märehdi menneisyyttään tai toisaalta kerskaile sillä. Saattavat silloin tällöin viitata siihen sopivassa asiayhteydessä mutta ovat muuten sinut menneisyytensä ja nykyhetken kanssa.

Todella hyvin sanottu. Itse uskoin aikaisemmin tuohon että pitää hoitaa itsensä kuntoon ennen parisuhdetta, eikä minulla ollut mitään kovinkaan suuria asioita käsiteltävänäkään, suurin oli ehkä juuri se kriittisyys itseäni kohtaan. Kuitenkin tapasin kerran yhden todella ihanan miehen jolla oli kanssa menneisyys. Hänen kauttaan opin olemaan itselleni armollinen. Kivi kivea hioo ja ihminen ihmistä hioo.

Vierailija
9/11 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ratkaisee. Jos sitä on, niin kelpaat kelle vaan ystäväksi, kumppaniksi. Mikäli olet siis valmis jakamaan rahojasi heille. Raha ratkaisee.

Vierailija
10/11 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lojaali ihminen kelpaa kumpaakin . Menneisyydellä ei ole mitään merkitystä. Mikään pintaliitäjä, teennäinen tai itsekäs ei kiinnostele.  

Vierailija
11/11 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi