Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpennun ostamis etiketti

Hemuli
22.02.2021 |

Ollaan etsimässä pentuja ja kyselyitä ollaan laitettu kenneleille sähköpostilla. Nyt yhdestä kennelistä vastattiin, ettei voi luvata pentua vielä tästä pentueesta, mutta seuraavasta varmasti. Noh, laitoin sähköpostia takasin päin ja kasvattajasta ei ole kuulunut mitään moneen viikkoon. Odotanko rauhassa sähköpostia, jossa ehkä ilmoittaa pentu tilanteesta ja saadaanko pentu vai voinko soittaa kasvattajalle kysyäkseni ite? Millon kasvattaja pitää ihmisen tyrkkynä ja millon saa pisteitä oikeasti siitä, että olet kiinnostunut.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua rescue koira toimintaan, näissä on luotettavia järjestöjä etsi sellainen, jos koira tulee vaan koti koiraksi ei näyttelyyn yms. on rescue hyvä vaihtoehto.

Vierailija
22/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutuilla kasvattajilla on näin korona-aikana ollut usein sähköpostit tukossa. Riittää että on joskus yhden tai kaksi pentuetta teettänyt. Yhdellä on edellinen pentue vuodelta 2009.

Itse tulen sellaisen rodun puolelta jossa sekä kasvattaja että kasvatin ostaja valitaan huolella, niin tosi outoa tuollainen pelkkä sähköpostin perusteella pennun saamisen päättäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kasvattaja valitsee koiralle kodin huolella ja sovittaa syntyneiden pentujen luonteen perheen kanssa. Ei niitä vaan shoppailla, jos shoppaillaan pelkällä sähköpostilla, tuet todennäköisesti pentutehtailua. Hyvä kasvattaja myös astuttaa toisilleen sopivia uroksia ja naaraita jotka voisivat olla hyvä match myös rotumääritelmän kannalta.

Koiran hankinta pitää olla harkittu ja hankittavasta rodusta pitää olla tietoa etukäteen, tämä yleensä "testataan" puhelulla ja käynnillä että miten uusi mahdollinen omistaja käyttäytyy koirien kanssa.

Vierailija
24/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti haluatko pennun kasvattajalta, joka liukuhihnalta tuuttaa pentuja kyselijöiden toiveiden mukaan. Hyvä kasvattaja haluaa olla varma henkilökemioista ja haluaa viestitellä enemmän kuin yhden sähköpostin verran ennen pennun lupaamista.

Useat kasvattajat eivät edes ota varauksia ollenkaan ennen pentujen syntymää. Kasvattaja odottaa pentujen kasvamista ja kehittymistä. Pennuille tehtävät luonnetestit jne antavat osviittaa siitä millainen koti olisi hyvä. Rauhallinen ja harkitseva lapsiperheeseen, energinen sähläri harrastuskaveriksi jne.

T. nro 2

Minua ainakaan ei kiinnosta kaveerata kasvattajan kanssa satunnaisia kuulumispäivityksiä enempää, joten henkilökemioilla ei pitäisi olla kovin suurta merkitystä.

Kasvatan tosin kissoja, mutta minua kyllä kiinnostaa henkilökemiat, ajatteli ostaja asiasta mitä vaan. Ei siksi että haluaisin kaveerata omistajien kanssa, vaan siksi että urpoille kissoja myymällä pääsee tilanteisiin jossa kissaa ei esimerkiksi ole hoidettu asianmukaisesti tai se on huolimattomuuttaan päästetty karkuun tai ollaan pöyristyneitä, kun kissa hääräilee yöllä, tai ei ymmärretä yksinkertaisiakaan ruokinta- ja koulutusohjeita, esim. kuvitellaan että kissa oppii huutamalla tai että on hyvä idea kammata väkisin.

Itse olen näiltä vielä muuten välttynyt, mutta yhden kerran myin kissan ihmiselle josta ajattelin että on kyllä aika yksinkertainen mutta eiköhän tämä tästä. Väärässä olin, onneksi kaikki päättyi kissan kannalta hyvin.

Vierailija
25/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutuilla kasvattajilla on näin korona-aikana ollut usein sähköpostit tukossa. Riittää että on joskus yhden tai kaksi pentuetta teettänyt. Yhdellä on edellinen pentue vuodelta 2009.

Itse tulen sellaisen rodun puolelta jossa sekä kasvattaja että kasvatin ostaja valitaan huolella, niin tosi outoa tuollainen pelkkä sähköpostin perusteella pennun saamisen päättäminen.

Markkinoille tunkee koko ajan uusia, jotka eivät noudata myymisetikettiä.

Vierailija
26/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja vaatii että molemmista vanhemmista löytyy kuvaustulokset olista, selästä, lonkista, kyynäristä, silmätutkimus, geenitestit ja yleensä on tutkittu myös polvet ja sydän. Usein nämä tulokset halutaan nähdä monelta polvelta ja näiden sisaruksilta. Lisäksi täytyy olla näyttöä jalostukseen valittavien harrastuskäytöstä.

Myyjä vaatii että koira pääsee aktiiviseen, harrastavaan ja rotua ymmärtävään kotiin joka teettää tarvittavat terveystutkimukset. Ja sittenkin pitäisi vielä saada se oikea pentu oikeaan kotiin. Raskasta mutta tärkeää työtä.

Vierailija
27/27 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka myy pelkän sähköpostin perusteella, varsinkaan jos ei tiedä ihmistä etukäteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme