Oletko joskus ostanut lapsellesi alkoholia tai tupakkaa, silloin kun hän oli alle 18v?
Kommentit (15)
Meillä eikä meidän suvussa alkoholi ole koskaan ollut tabu. Ruuan kanssa viinit, myös aperatiit ja muut kuuluu. Saa maistaa kukaan ei pakota. Eipä ole juoppoja tullut kenestäkään .
Meillä ovat jopa taaperot juoneet kaupassa myytävää alkoholisimaa (0,8%).
Vierailija kirjoitti:
Meillä eikä meidän suvussa alkoholi ole koskaan ollut tabu. Ruuan kanssa viinit, myös aperatiit ja muut kuuluu. Saa maistaa kukaan ei pakota. Eipä ole juoppoja tullut kenestäkään .
Tuo on pelkästään järkevää. Ja on aivan täysin eri asia antaa lapselle ruualla vähän viiniä tai jotain muuta juomaa, kuin ostaa pulloa mukaan jonnekin.
En ole. Eipä hän kyllä pyytänytkään, vaan hankki juomansa muuta kautta.
Minulla ei ole lapsia, mutta kun olin alaikäinen ostin vähän alkoholia itselleni. Se ei kaduta.
Kulttuuri vika, Suomessa on alkoholi niin kielletty että sen takia nuoret dogaa.
Olen lapseton, mutta en I-KI-NÄ ostaisi sille tupakkaa. Ja enkä mielellään alkoholikaan. Jos kyseinen lapsi on kuitenkin lukioikäinen, se saisi kyllä maistaa, mutta vain maistaa
Vierailija kirjoitti:
Meillä ovat jopa taaperot juoneet kaupassa myytävää alkoholisimaa (0,8%).
Mikä on täysin laillista. Alle 1,2-prosenttiset juomat eivät ole alkoholijuomia.
Tupakkaa meillä ei polteta, sitä en ole ostanut, enkä ostaisi vaikka pyytäisi. Alkoholia olen ostanut, en nyt suoraan hänelle, vaan koko perheelle. Kyllä meillä alle 18-vuotiaat on juoneet halutessaan pienen määrän viiniä, olutta tai lonkeroa. Osa lapsista on jo aikuisia, eikä se heitä ole mihinkään hunningolle vienyt, ihan kunnon kansalaisia heistä on tällä tavoin kasvanut.
Hän tilasi itse ravintolassa 16-vuotiaana Berliinissä. Mietojen alk.juomien raja 16v.
Sitten skoolasimme.