Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä meni kokonaan itkiessä, sillä miehellä ei sitten vielä alkaneetkaan työt. EHKÄ alkaa vasta syyskuun alussa, jos silloinkaan vielä tarvetta. Kaksi viikkoa ehdin jo olla onnellinen ja nauttia rauhassa sairaslomasta, mutta eilen kyllä todellakin tuntui siltä kuin kaikki olisi kaatunut niskaan :(. Tuntui koko ajan itkiessä aivan kuin vauva yrittäisi masussa rauhoitella minua, sillä potkuja sateli tiuhaan tahtiin tai sitten vain verenpaineeni kohosi ja se hermostutti vauvaa...

Olipas mukava lukea teidän ultrakuulumisia. Olihan se vain ihana tunne alkuraskauden ultrassa rv 6+5 nähdä pikkuinen möykky, jonka sydän sykki :)

Burdellakin oli kivoja kuvia, ihana massu sulla :)

Meinaakohan Quiero kiilata jonkun ohi, kun noin on alkanut jo alakerrassa tapahtumaan :) Onneksi vauvakaan ei painoarvion mukaan mikään jättiläinen ole, ei tarvitse niin hirveästi synnytystä jännittää!

Serenity kyseli kauanko vauvaa yritettiin? Meillä meni 3½ vuotta ja plussa oli todellakin yllätys, vaikka kummastakaan ei koskaan mitään vikaa löytynyt...

Miauuu: Olen myöskin kuullut tuon, että tyttärellä on raskaudessaan samoja " oireita" kuin äidillä ja synnytysajankohta voipi olla samaa luokkaa. No, äitini on oksentanut minusta ja siskostani sen 3 kk (minä myös). Närästyksestä äitini kärsi koko raskauden ajan, mutta minulla sitä ei ole ollut... Synnytysajankohdasta en vielä tiedä ;) Mutta synnytyksestä voisin sen verran sanoa, että minä olin tulossa peppu edelle->keisarinleikkaus ja siskoani äiti synnytti 23 tuntia, kääks :)

Äitiysvaatteissa minulla on myöskin ollut vähän koko ongelmaa. Olen normaalisti kokoa M, niin äippävaatteet olen ostanut xs-m ja M ollut yleensä vähän reilu!

Tervetuloa Zen10!

Ja loppusuoralaiset niamey, queen, jm81, quiero jne voisivat käydä joka päivä sanomassa ainakin vaikka " hep" :)

MiaMik Rv 32+6

Vierailija
2/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuh, olen aikaisin hereillä vapaapäivänä kun jänskättää tuo lääkäriaika iltapäivällä - tai siis ei se oikeestaan, luulen että saan antiloopit keuhkoputkentulehdukseen ja sillä selvä, mutta hirvittää mitä töissä sanovat...täytynee jo päivällä varoitella että menen lääkäriin ja pahimmassa tapauksessa saan sairaslomaa.

YEDO; sullakos ne viikot siellä ultrassa sekos...älä huoli, mä menin viikolla 6+ varhaisultraan Fermediin ja viikot tipahti jonnekin 4+ tienoille, ja syke näkyi jo silloin...pari vkoa myöhemmin kävin gynen polilla ultrassa ja syke näkyi yhä, viikot 6+2...noiden laskelmien mukaan mulla olis menossa vasta rv7+6, sen sijaan äippäpoli antoi np-ultraa varten viikot 9+1, huolimatta ultran viikoista (niistä ei kuulema välitetä, vaan menkkojen mukaan mennään np-ultraan asti jolloin yli vkon heitot korjataan, muuten pysyy ennallaan)...että olisin sitten plussannut rv2, ja ovis olis ollu vkolla rv1, muuten hyvä, mutta tikutuin oviksen kp20 joka olis ollu kp1 ultran laskujen mukaan. Eli...laske suosiolla menkkojen mukaan, tai oviksen jos olet sen ajankohdasta varma. Viikot muuttuu sitten np-ultrassa jos on muuttuakseen.

njoo, mun täytyy varmaan mennä harjaamaan hiukset ja lähteä koirien kanssa lenkille..kun on vähän viileämpi aamukin.

Tappert 9+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta nimiasiasta sanoa, että minulla on vähän samanlainen tilanne sillä en halua antaa lapselleni semmoista nimeä josta minulle tulee joku mummu tai pappa mieleen :) Ja todellakin minä kun olen ollut usealla eri osastolla, useassa eri laitoksessa töissä, niin noita asukkaita on muistiin kertynyt (minulla sattuu vielä oleen hyvä nimi-kasvo-muisti ;))

Vierailija
4/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas täällä vielä illalla käyty vilkasta keskustelua :) Mä olin aivan poikki eilen, varmaan johtuu helteestä, mutta nyt olen taas " kuin uusi ihminen" kun sain yölläkin hyvin nukuttua :) Vaikka silti vois kyllä päivätorkut tänäänkin olla ohjelmassa ;))

Oiskohan henkkamaukalle tullut jotain uusia äippävaatteita nyt alemyyntien loputtua... Täytynee poiketa katsomaan tänään. M' en oo hankkinut tähän mennessä oikein mitään, pari toppia ja yhdet pitkät housut, joita en edes ole kertaakaan tarvinnut... Nyt vaan alkaa kypsyttää itseä, kun kulkee koko ajan samoissa vaatteissa, ja jos nyt oikeesti meen vielä joksikin aikaa töihinkin, niin kait sitä jotain päällepantavaa pitäis hommata. Näin kotosalla ei oo niin väliä, mulla on " kotisortsit" ollut samat koko kesän, ja vetoketju auki täällä kuljeskellaan ;) Mulla kun on ollut noissa äippävaatteissa, etenkin housuissa, sama ongelma kun normaalisti, että vyötärö jää isoksi ja lahkeet on kilometrin liian pitkät silloin kun reidet ja takapuoli on sopivat... Mä en tykkää mistään " makkarankuorilookista" ;) Nähtävästi mä oon jotenkin vaatevalmistajien mielestä " eriparia" kun aina on sama ongelma :/

Ai niin, eilen oli galluppiakin. No, meillä Ahaa oli nopea, tärppäsi pillereiden jälkeen toisesta kierrosta. Ehkäpä siis vois ajatella Ahaalle sisarustakin parin vuoden sisällä :)

Nimistäkin oli juttua, miellä on " kakkosnimet" selvillä ja ykkösnimestäkin käy mielipiteet miehen kanssa kutakuinkin yksiin, mutta ihan vielä ei olla saatu varmaksi päätettyä :)

Uusia oli taas ilmoittautunut mukaan, tervetuloa! Ja onnea alkuraskauden ultrissa olleille, siitä se lähtee!

Nyt ei muistu mitään muuta järkevää mileen, joten palailen ehkä myöhemmin päivällä, lukemaan ainakin :))

t. Ope + Ahaa rv 29+1

Vierailija
5/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilintarkastus ohi ja taasen pääsee normaali rytmiin kiinni.

Nimiasiasta on puhuttu, mulla sekä tytölle että pojalle ensimmäinen nimi valittuna, molemmat tulee suvusta, tytön nimi molempien suvusta ja pojan nimi miehen suvusta.

Haluan ehdottomasti jatkaa tätä " traditiota" ja onneksi nimet on sellaisia ihanan vanhanaikaisa että tykkää niistä molemmista tosi paljon.

Ne muut nimet ovatkin sitten tappelun takana, yhden ehdotuksen mies on tytön nimestä hyväksynyt, toisesta emme millään tunnu pääsevän yhteisymmärrykseen.

En haluaisi antaa ihan joka nurkan takana olevia nimiä, vaikka tuo tytön nimi taisi top 10 listalla ollakkin ainakin viime vuonna, se vaan on sellainen nimi etten siitä hevillä luovu.

Voitte arvailla nimeä, ja jos katsotte nikkiäni niin siellähän se seisoo.

Älkää vaan kertoko kaikille sukulaisille säilyy edes jonkunlainen jännitys ristiäisiin, vaikka eipä tuolla nyt niin väliä olekkaan.

Joku kyseli tärppäämisestä:

Meillä yritystä takana on vähän vajaa vuosi, viime keväänä ja kesällä yrittelimme muutaman kuukauden mutta kun tärppiä ei tullut ryhdyin kisa valmisteluihin, joulun alla tuli kuitenkin sellainen olo että haluttaan se vauva ja ryhdyttiin tosihommiin, 3 kierto meni ennen tärppiä, meinasi mennä myös hermot ja usko, sitä laski kuitenkin yrittäneensä jo yli puoli vuotta, mutta tuon kovan treenin aikana siihen ei oikein ole toivoakaan, ainakaan meikäläisen kropalla.

Teretulemasta kaikille uusille !

Koittakaahan loppupäässä olevat nyt jakautua, että päästään lukemaan ihania synnytyskertomuksia ja olemaan onnellisia teidän puolesta.

Mua on viimepäivät huvittanut sanonta, että raskaudesta tulee nauttia..... voi hyvä isä sentää, milloinkohan se nauttiminen oikein alkaa, iloinen ja onnellinenhan minä olen tästä " rakkauden hedelmästä" mutta kyllä tämä turvotus, ummetus, hikoilu, selluliitti, mahasäryt ja kaikki muu ei niin ihana joskus hieman mietityttää.

Ehkäpä minä en vaan kuulu siihen porukkaan joka " nauttii" raskaana olosta.

Ei saa nyt käsittää sitten väärin, olen TODELLA ONNELLINEN uudesta ihmisestä ja kasvavasta perheestä, sillä uskon että vimme antaa tälle lapselle paljon !

AinoA ja möhis 21+3

Vierailija
6/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00688B]Kylläpäs onkin jotenkin irrallinen olo..Vilkkuva kursorikin voi näemmä viihdyttää monta minuuttia täydellisellä säännönmukaisuudellaan. Voi pöh. =)

Vastasin eilen miehen puolesta kaksostutkimukseen seksuaalisuudesta ja agressiosta. Kyselin ääneen niitä kysymyksiä joista en tiennyt sen mielipidettä. Kovin määrätietoisesti kyseltiin viehtymyksestä pakotettuun seksiin. Uudelleen ja uudelleen eri muodoissa..Kun nopeasti klikkailin vastauksia niin johan siinä meinasi itsekin seota ja klikata vaihtoehtoja väärin =) Piti myöskin arvioida prosenttuaalisesti muiden viehtymystä paketettuun seksiin..Miesten ja naisten..Ja omien kavereiden..Pöh taas. =)

Yedolla varmaan selviää viikko ja ultraasia viimeistään parin viikon kuluttua kun pääset sinne omalle terkalle? Hyvä niin. =)

Ihme kaveri fiolla! Seuraavan kerran ku se tulee käymään niin alat kokoamaan rauhallisesti mobiletta nauloista, ongenkoukuista ja lasinpaloista ja kysy teetkö yhden sillekin tulevaisuutta varten. PÖH =)

Siru kyseli äitiysvaatteista..Mä luovutin kun en täältä Turusta löytänyt mitään mikä ois menny päälle. Nyt on käytössä systerin läskihousut ja sit mulla on sellaset belly belt-jatkopalat omiin housuihin. Niitä ajattelin käyttää sit syksyllä kun saa paidoilla ne peittoon. Kai mä joudun tekeen itse paidan jostain lakanasta talveksi. On noi käsityötaidotkin ihan huipussaan. HMPH =)

Burdella oli hieno massu! Mukavaa, että laittelette kuvia..Mä yritän kans ottaa jonku kuvan sitten kun on jotain kuvattavaa..Jos kuvia näpsii 148 niin ehkä sieltä yksi löytyy jonka voi jakaa. Kamerat vihaa mua.

Tervetuloa zen. =)

MiaMikille ja miehelle jaksamisia. Kurja toi työjuttu =/ Mutta asioiden on tapana selvitä..Toivotaan parasta.

Oliko joku kysyny nimijuttuja? Jos meille tulee poika sen nimeksi tulee Maximus Aristoteles. XD Eli ei siis ole mitään nimiä valmiina =)

Mä haluaisin kokeilla tota hienoa turbomonitoimikonetta, joka saatiin häälahjaksi, mutta se laatikko on jo niin iso, että urakka tuntuu ylitsepääsemättömältä. Osia on kai joku 30. ÄÄÄH. Torstaina se pitää viimeistään purkaa kun lupasin miehelle jonku piirakan tai jotain.

Nyt suihkuun ja päivä käyntiin. Mukavaa tiistaita kaikille!

t. poppis ja räpätti 15+6

Vierailija
7/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Voi kurjuus, kun ne sun miehen työasiat ei lähtenykään luistamaan niin ku piti! =/ Toivotaan, että pääsis kuitenkin pian alottamaan työt!! bd

Nimi asiaa on täällä puitu. Meillä on pennarin nimi ollu päätettynä jo pitkään... meillä meni ihmeen hyvin toi nimen valinta -> ei mitään hampaiden kiristyksiä tai muita. ;) Mut suosittelen, että alottaa sen nimen miettimisen jo ajoissa, niin ei tuu sitten sitä, että hätäpäissään keksii, että joo tää on hyvä ja myöhemmin tajuaa että ei todellakaan ookaan. Meillä olis käyny varmaan niin jos ei oltais tultu matkalla järkiimme. ;)

Enpä ehdi kirjotella enempää, kun olis neuvola kohta. Mies ei tällä kertaa sinne tule. Juteltiin eilen noista neuvolakäynneistä ja naurettiin ittemme kipeiks kun ukko kävi siinä sohvalla jo valmiiks tän päivän neuvolakuviot läpi... =)

Jep.. mut pitää mennä pukee.

Burde ja pennari 32+2

Vierailija
8/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että osaa vieläkin olla kuuma öisin, vaikka katossa pyörii tuuletinkin.. Huh..

Zen: Täällä toinen ensikko-joulutähti, ja olen samaa mieltä että joulutähdissä itsensä tuntee ulkopuoliseksi, kun kaikilla muilla on jo lapsia..

Ja muuten melkein samoilla viikoilla mennään. :)

Nimistä oli kyselyä.. Minulla on omat suosikkini, pojan nimestä ainakaan mies ei ole samaa mieltä.. Tytön nimestä pääsemme ehkä helpommin yksimielisyyteen, vaikka miehen mielestä se on varmasti poika.. :) Pitää alkaa miettimeen tosissaan nimiä..

Eilen olin niin tohkeissani ultrasta, että jäi jotain kirjoittamatta.. Mies oli siis eilen ekan kerran mukana, ja odotimme siellä reilun vartin, Akun luettuaan mies alkoi hermoilemaan siinä tuolissaan. Tais toista vähän jännittää.. :) Sit autossa halus vaan katsella " poikansa" kuvaa.. :)

Ja sit sain tietää että saan kuitenkin käyttää nenäsumutetta, vaikka apteekissa sanoivat muuta. Ja minä olen kärsinyt koko kesän ilman.. Argh..

Muuten ei mitään uutta olossa, ylihuomenna pääsee kouluun!!

bejpi ja öttiäinen 21+3

Vierailija
9/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun innostuin laittamaan tuota vaavin " ensipetiä" :) Eli meillä on tarkoitus, että vauva nukkuu aluksi tuossa äippäpakkauksen laatikossa silleen kuitenkin että se on tuolla pinnasängyssä. Niinpä innostuin äsken laittamaan siihen tuon reunakankaan ja aivan ihanat petivaatteet, jotka sain siskoltani :) Nyt saan niitä sitten tuijotella :)

Seuraavaksi suunnitteilla onkin ostaa pinnikseen reunapehmusteet ja ehkä samaa sävyä olevat petivaatteet. Mistä te olette löytäneet mieluiset? Lastentarvikeliikkeestä vai? Haluaisin jotkut esim keltasävyiset, jotka sopisivat sekä tytölle, että pojalle?

Huomenna onkin muuten synnytysvalmennus, saa jotain tekemistä :)

Nyt lähden kiikuttamaan kelalle noita sairaspäivärahahakemuksia ja palkkatodistuksia äitiyspäivärahahakemusta varten...

MiaMik rv 32+6

Vierailija
10/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana: kaikki on hyvin :)

Siellä se muhku tapansa mukaan oikukkaana oli missä asennossa itseään huvitti, eli aikamoista vääntelyä ja kääntelyä oli kätilöllä ohjelmassa sen ultran kanssa. Saatiin neljä tismalleen samanlaista sumuista sivuprofiilikuvaa kotiin tuotavaksi, vähän pöhköä. Yksikin olisi riittänyt, mutta onpahan antaa vaikka isovanhemmille...

B-mitta oli 4,44cm, muita mittoja tuossa kortissa ei lue. Vaavi vastasi kuitenkin viikkoja, eli edelleen pyöritellään kahta ajoitusta: nyt on joko 20+0 tai 19+3. Kätilön mukaan vaavi voi hyvinkin syntyä jo tapaninpäivänä, niinkuin suuremmat viikot antaisivat lasketuksi. Kuitenkin äitiyskortissa lukee la:n kohdalla se 30.12., eli joulun ja uuden vuoden väliin todennäköisesti mennään...

Sukupuolta ei tietenkään kerrottu, mutta kätilö näytti yhden kuvakulman, missä se haaroväli oli. Ja olihan siellä kahden kohouman välissä yksi vähän pitempi sellainen, mutta nuo sukupuolielimet ovat niin samannäköiset vielä, että en uskalla sanoa mitään. Jos en tietäisi, että tytöillä on samannäköiset paikat tässä vaiheessa, veikkaisin poikaa. Fifty-fifty tässä kuitenkin mennään. Nyt houkuttaa se 4d-ultra entistä enemmän ;)

No, vaavi on terve ja kasvaa normaalisti, se on pääasia. Niin ja lapsivettä on normaali määrä, ja istukka takaseinämässä. Selittää potkut niin aikaisin.

Pitäisiköhän varata aika sinne 4d-ultraan?! Kumpi on halvempi, Felicitas vai Femeda?

Omanapaisesti, Kandi & muhku 20+0

Vierailija
11/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut nähtyä monena yönä mitä erikoisimpia unia..harmi kun ei ole uni kirjaa että vois ihan huvikseen kattoa mitä ne meinaa. Viime yönä juoksin hevosen kans 15 kilometriä ja ei supistellu yhtään..ja sit meille synty tyttö vauva jolla oli toinen silmä ruskea ja toinen violetti..kaikenlaista sitä näkeekin.

Nimistä täällä ollut juttua: meillä tytön nimet on päätetty mut pojan toisesta nimestä ei olla päästy yhteis ymmärrykseen. Halutaan sellaset nimet joita ei ole jo suvussa, molemmilla kun on serkkuja aikas paljon ja niillä on useammilla lapsia.

Galluppia oli tärppämisestä, meillä meni yli pari vuotta. Ennen joulua sitä lopetti stressaamisen ja " unohtikin" koko asian, kun oli työpaikalla uudet kuviot ja tehtiin sinne remonttia jne. No siinäpä ei sitten mennykkään kauaa kun jo tammikuussa Plussaa näytti!

Jaha pitää palata paremmalla ajalle tänne, koira näyttää heiluvan siihen malliin että ulos on mentävä..

-Annika82 rv 33+5

Vierailija
12/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=dark green) Ihana, että Osse osaat iloita pienistäkin asioista! Tosiaan, jos vanhempainvapaan loppu sattuu hyvään kohtaan, niin miehen kyllä kannattaa pitää ne viimeiset kaksi viikkoa ja hankkia sillä ne kaksi ylimääräistä viikkoa...

Sirulle onnittelut hyvistä tuloksista verikokeessa ja Jouhille alkuraskauden ultran ja pienen sykkeen löytymisestä!

Bejbilläkin rakenneultrassa kaikki kunnossa tyhmästä ultraajasta huolimatta! Kiva, että saitte sen uuden ajan vielä ja pääsette taas ihastelemaan pientä.

Jmi81:kin on vielä yhtenä kappaleena. Kumpikohan teistä pääsee Nieameyn kanssa ensin tositoimiin?

Annika 82, kiva kun kirjoittelit! Mäkin käväisin syyskeijuissa, mutta sitten Ensikot tuntui odotuspuolellakin niiiin paljon kivemmalta pinolta! Meillä on la:t ihan peräkkäin...

Miauun ultra- ja burden neuvolakuulumisia odotellaan... Tulkaahan kirjoittelemaan, kun ehditte! Burdella oli myös ihanat masukuvat! Hui, olit vielä uskaltautunut trampoliiniin...

Quieirolla oli aivan ihanat kuulumiset synnytystapa-arviosta. Nyt vain hyvillä mielin synnyttämään, kun aika tulee. Ja sehän voi kaikesta päätellen tulla piankin! Nauti viimeisistä masukkaista päivistä!

Mörötin on varmaan jo saanut äitiyspakkauksen hypisteltäväksi! Olen melkeinpä kateellinen.. Mä soitin Kelaan, kun paperit oli olleet siellä perillä 3 viikkoa. Kuulema päätöksessä voi kestää jopa 4-6viikkoa, joten ei auta kuin jatkaa odotusta =(

Zen 10 tervetuloa mukaan ensikoihin! Ja tervetulotoivotus muillekin uusille, jos en ole teitä aiemmin huomioinut!

MiaMik; harmi tuo miehesi työasia! Toivottavasti syyskuun alusta töitä löytyy...

Nimikeskusteluun osallistun minäkin. Meillä oli sekä tyttö että poikanimivaihtoehtoja mietittynä jo aika aikaisin. Kun sitten 4D:ssä saimme tietää, kumpi on tulossa, niin koko nimi alkoi hahmottua samalla. Aika yksimielisiä oltiin miehen kanssa nimivalinnasta. Vielä on lapsen kolmas nimi päättämättä, siihen on kaksi vaihtoehtoa... 4D:ssä kun sai kuvankin pienestä, niin todettiin molemmat, että kyllä vauva on nimensä näköinen.

Yrityksestä. Jätettiin pillerit pois häiden jälkeen toukokuussa ja halusin, että ainakin yhdet luomumenkat tulisi sen jälkeen. Tosissaan alettiin yrittämään vasta marraskuussa ja joulukuun kierrosta tuli plussa... Joten aika pian onnistuttiin, vaikka olin varautunut pajon pidempään odotuksen odotukseen.

Täällä flunssa jatkuu =( Eilen illalla oltiin toisen kerran perhevalmennuksessa ja käytiin läpi synnytystä. Paljon mukavampi oli tämä kerta ja jopa tuntui, että jotakin uuttakin oppi!

Joku kyseli vielä vauvan liikkeistä näin loppuajasta. Meillä tikru on parkkeerannut itsensä tuonne mun vasemmalle puolelle. Siis pää on alhaalla, selkä nousee mun suunnasta katsottuna vasenta laitaa ylös ja peppu on ylimmäisenä. Kaikki liikkeet tuntuu lähinnä oikeassa kyljessä. Liikkeitä ei tunnu kovin paljon/ kovasti, lähinnä sellaista että hän työntää jaloillaan...

Supsituksia on ollut täälläkin edelleen, mutta onneksi harvakseltaan. Aika kivuliaiksi ovat vain menneet ja aina sitä supistuksen jälkeen miettii, että mitäköhän se synnytyskipu sitten mahtaa olla?

Nyt yritän jaksaa lähteä kävelemään apteekkiin...

Voikaa hyvin ja viimeisillään olevat voisivat tosiaan huutaa hep!

Sippu ja pikku-tikru 33+4

Vierailija
13/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh kun päivät ihan vilisee silmissä :)

Ihan ensiksi! Ihana olet Poppis! Ihan piti ve' et silmissä nauraa tuolle mobile-jutulle! Siinä on ideaa ;)

Ja kiva kun kannustatte queen, burde ja iisa tämän korin kanssa. Olen sen aikoinani ostanu oulusta torilta joltain vanhalta mieheltä eikä se ollut edes kovin kallis (jostakin syystä en löytäny kottoota yhtään ku on velipoika tainnu viedä sen viimeisenki :)). No viime kesänä sit maalasin sen vaaleansiniseksi ja liimasin/lakkasin korin ulkopuolelle serveteistä sinisiä marimekon unikko-kukkia :) Ja se on niin hirmu kaunis kun sopii meidän makkarin väreihin niin hyvin! Että sillä on jo tunnearvoa enkä todellakaan aio luopua siitä :/ Sanopa tää yks sit mitä tahansa.

Ja kun oikein mietin niin laitetaanhan sille lapsukaiselle sentään yöpukuki päälle ja peittoa päälle, Ja tietenki laitetaan hyvä patja alle! Harva se lattiallakaan hyvin nukkuu :/ Ja niin mieki sen mietin et eihän se nuku siinä ku max kaks kuukautta ku on jo liian iso siihen eikä vauva kai kauheasti vielä siinä vaiheessa unissaan heilu??

Pisti kyllä minun aivosolut liikkumaan nyt ihan kunnolla kun tuommosia lauotaan päin naamaa :( Menin jopa niin pitkälle että hain " työkaluja" ja aloin tarkistamaan että onko siinä oikeasti tikkuja :) No empä löytäny....

Ja sitten muihin asioihin..

Miamik: tulin niin surulliseksi ku ei teillä menny työasiat niin hyvin kuin olit odottanu! Mutta toivottavasti mies pääsee sit edes myöhemmin töihin..

Kandilla ihania rakenneultrakuulumisia! On se vain niin ihanaa kun saa tietää kaiken olevan hyvin :)

Muillakin oli ollut hyviä ultrailuja! Onnittelut niistä!

Annikalle tervetulotoivotukset meidän sekaan! olitki jo hirmu pitkällä menossa :)

Yritysgalluppi: Me yritettiin puoltoista vuotta. Viimeisen puolen vuoden ajan söin jos jonkilaista lääkettä mut ei tehonnu. Mutta kun heitettiin yritys tauolle eikä enää mietitty koko asiaa niin plussa tuli " ekasta" kierrosta :) Meillä siis vikana oli minun ovulointihäiriöt.. Mut parhain päin nyt ainakin, harmi vain ku ei tiedä tulevaisuudesta et mitenhän ne sisarukset on halukkaita tulemaan..

Mitähän muuta..?

Juu se paino.. Onko ihan normaalia kun eilen neuvolassa näytti niin hurjia lukemia ja tänäaamuna kotona jopa 2,5kg vähemmän?? Ennen ei ole kyllä ollu nuin suuria eroja näitten puntareitten välillä.. Ihmeellistä.

Hemulikin oli käynyt eilen! Heilutuksia hirmuisesti!

Fio rv 24+1

Vierailija
14/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppikselle vielä onnittelut rouviintumisesta!

Mia Mik, toivottavasti työasiat kohta lähtevät sujumaan...kyllä sitä ressaa ja helpommin vielä näin raskautuneena.

Burdella oli kivat masukuvat!

Kun on ollut galluppia noista yrityskierroksista, niin mulla oli se tm 12/05. Tämän jälkeen ehti tulla 3 tätiä ja tärppäsi, tm-raskauteen meni se 6 kk.

Jos verrataan minkälainen raskaus ollut omalla äidillä ja oma voisi olla samanlainen...niin äiteellä ei ollut pahoinvointia, kuten ei miullakaan. Synnytys ei ollut mikään helpoimmasta päästä! Eipä kannata enempiä tässä murehtia :)

Vauvan nimestä ei ole ollut miehen kanssa puhetta, ehtii kait tuota vielä. Mielessäni kävi kyllä myös, että nimiä voisi poimia lähisuvusta.

Nyt sitten työpaikalla tietää pomo ja kohta varmaan kaikki tästä raskaudesta...nää jutut kun tuppaa leviämään aika nopiasti :)

Onnea ultrassa kävijöille ja tervetuloa uusille ensikoille. Josko siellä olisi jo joku valmiina nyyttiä hakemaan, suppareita niitä tarvitseville :)

Mykis ja Hippis 14+4

Vierailija
15/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli outo terkka.. mutta tähän mennessä kaikista kivoin. Olis kiva jos se olis aina! =) Muuten onkin ollu neuvolan jälkeen apeet fiilikset ->

Painoa oli tullu 2vkon aikana +1300g/vko!!!!! Järkyttävää. Ja sen lisäks vielä sf-mitta oli taas reilusti yli yläkäyrän -> 33cm. =( Jos se ei tasotu ens neuvolakäyntiin mennessä, niin sitten pistäävät ultrattavaksi. =/

Muuten kaikki oli ok.

Pissa puhdas

Rr 109/71

Syke 130-150 (välillä oli 160:kin, kun pennari innostu esittelemään neuvolantädille taitojaan... ;))

Liikkeet: ++

Tarjonta: pt, mutta onneks tässä on vielä aikaa kääntyä...

Kävin neuvolan jälkeen lastenvaatekirpparilla Tiitiäisessä ja ostin pienet vaal.pun. sukkahousut... se piristi hetkeks, mutta nyt on taas ihan =( olo. Olis kyllä kiva päästä kattoo sinne ultraan, että minkä kokonen se pennari oikeen on... ettei ihan jättiläiseksi siellä kasva... tai että lapsivettä ei oo liikaa..

Meen tekee jotain, jos vaikka piristyis...

Burde ja Pennari 32+2

Vierailija
16/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kauheen kuuma ja tukala olo kun on flunssanen ja kai vähän muutenki kipee...

Gallupeihin tulin vaan vastailemaan; eli nimipuolta ensin, me alettiin funtsia kun saatiin nlasta se lappu joka pitää viedä sitten np-ultraan mukana, ja siihen piti laittaa niitä hätäkastenimiä..alettiin sitten huvikseen pohtia oikein kunnolla - nyt olis tytölle jo nimi aikalailla selvillä, mutta pojalle onkin vaikeampi homma. Halutaan " vanhanaikaiset" nimet, ja sellaiset jotka joltain osin kulkee suvussa - aiheuttaa hieman päänvaivaa :) Onneks ollaan kuitenkin samoilla linjoilla miehen kanssa.

Yrityksestäkin oli puhetta, me jätettiin pillerit kaappiin 08/05, eli vähän alta vuosi meni. Tais olla että 11.kierto oli tärppikierto. Heti nappas kun aloin soitella klinikalta aikaa ja luovutin koko hommasta. :)

Kai se olis mentävä vaikka vähän siivoomaan jollei muuta..sisko tulee käymään mökiltään täällä puolivuotiaan kummityttöni kanssa, vähän jännittää miten koirat suhtautuu pikkuiseen kun eivät ole ennen noin pientä ihmistä nähneet, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin, pääsevätpähän vähän totuttelemaan :)

Tappert 9+1

Vierailija
17/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Rakenne ultrasta juuri kanssa kotiuduin=)

Oli kyllä aivan mahtavaa taas käydä tiitiä kurkkimassa, ja hyvinhän tuolla näytti asiat olevan! Oli vain pikkuinen juuri unilla ja hieman sitten heräili kun ultralla sitä ruvettiin tökkimään.

Siellähän on jo ihan vauvan näköinen kaveri! Paino arvio oli 177g muuta en nyt sitten muistakkaan. Kaikki näkyi, mitä näillä viikoilla näkyä pitääkin ja kaikki siis hyvin. Lapsivettä oli normaali määrä.

Pientä huolta sain kuitenkin, eli meillä istukka etuseinässä ja osittain kohdunsuun päällä! Raskausviikolla 28 pitäisi mennä uudestaan ultraan, jotta nähdään tuo istukan tilanne. Toivottavasti vaan pääsen ultraan neuvolan kautta, ettei tarvitse sitäkin omasta pussista maksaa.

Noh, siitä on vielä turha murehtia. Se joko nousee pois kohdunsuulta tai sitten on nousematta. Tottakai haluaisin synnyttää alakautta, mutta pääasia on kuitenkin se, että tiiti jollain konstilla tähän maailmaan tulee!

Nyt tuli kovin omanapaista tekstiä, mutta aivot ei oikein pelitä enää.. olin tosiaan viime yön yövuorossa, enkä ole nukkunut tippaakaan, joten pikkaisen väsyttää. Pikemmittä puheitta, taidan lähteä tuutimaan. Palailen paremmalla ajalla!

siru ja tiituli rv 17+0[/color]

Vierailija
18/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, hetki sitten vasta heräilin.. On vissiin hieman univelkaa ehtinyt kertyä, kun kuitenkin ennen puolta yötä menin nukkumaan. No, lepo on tärkeää (ja nukkuminen on kivvaa!!).

Voi teitä, kun äitiyspakkausta pukkaa ja joku oli laittanut jo sänkyäkin valmiiksi :) Kuulostaa ihanalta! Ja rakenneultrassa oli käyty, ja valmennuksissa.. Tuntuu itsestä niiiiin kaukaiselta kaikki nuo jutut, mutta perässä tullaan! :D

Niin, ja Poppikselle onnittelut minultakin! Onnea ja pitkää ikää avioliittoonne ;)

Nimiasiaa: yksi ilta/yö naurettiin tulevan iskän kans itsemme kipeiksi, kun luimme netistä nimipalstoja... Parhaat ehdotuksemme on: poika Jee Markku ja tyttö Hoiva Caritas! Nämä on ihan oikeita annettuja nimiä, löytyivät jostain harvinaisten nimien listalta. Noh, ei Markku toki sieltä ole, vaan on mun isäni nimi. Hoiva Caritas on siksi jännä, kun itse olen hoitaja (tosin opiskelemassa jo ihan jotain muuta..) ja täällä Oulussa on vanhustenhoitosäätiö nimeltään Caritas. No joo. Ihan tosissaan, pojalle on jo nimi, mutta tyttärelle ei yhtä ainutta järkevää ehdotusta.. Ja kaikenlisäksi musta tuntuu kuin tämä vaavi ois tyttö! Onpa onneksi vielä aikaa mietiskellä.. Tällä hetkellä sanotaan pikkuista Oliveriksi, mutta tuskin sitä nimeä tulee annettua (varsinkaan jos tulokas on tyttö!).

ON: Eilen olin tosi väsynyt ja kipeä. Oli aikamoisia menkkamaisia kipuja mahassa ja välillä alaselän puolella, ja aloin jo miettimään, että tässäkö tämä olikin.. Tuli vaan lepäiltyä ihan paniikissa. Mitään vuotoja ei tullut, joten tuskin tässä varmaan tarvii kovin hädissään olla? Varsinkin kun nyt ei ole mitään kipuja tms. tuntemuksia, ehkä korkeintaan hieman paineen tuntua alamasulla. Koiranpentummekin (noin 4kk vanha) pissasi sänkyyn, enkä mie ees jaksanut välittää! Isäntä sitten " sai" nukkua päivävaatteissaan semmoisen säälittävän torkkuhuovan alla... Että jos vaikka lähtis pesemään lakanapyykkiä ;)

Serenity ja Oliver 5+4

Vierailija
19/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilinen ultra meni ihan kauhean hienosti - kaikki oli hyvin! Laakari katsoi tosi tarkkaan rakenteitakin lapi. Sanoi etta " seems to be very active baby" :) Liikkui nimittain tosi vikkelaan. LA siirtyi takas 17.2., mika se alunperinkin oli. Ultran jalkeen sannattiin kaupoille, kaytiin pari isoa lastentavarataloa lapi. Ja me hullut ostettiin kuulkaas jo lastenhuoneeseen sisustusharpakkeita!! Ihanaa Disneyn Nalle Puh -sarjaa, sellaista pastellisavyista. On peitot ja viltit ja mobilet ja boordit ja hoitoalustat sun muut. Vahan hassua ostaa jo nyt tuollaisia, mut kun ne oli niiiiiin ihania ja mieskin oli viela ultrakokemuksesta niin pehmentynyt ettei irvistellyt hintalapuille niin paatin antaa visan vinkua... Illallakaan en ehtinyt kirjoittelemaan, kun mentiin haapaivan kunniaksi syomaan. Aika taydellinen haapaiva :)

Hmm, voiko synnytyskin siis olla jotenkin " periytyvaa" ? Iski melkoinen pelko persiisiin...mun synnytys on ollut tosi traumaattinen ja hankala, ja senpa takia kai mulle ei sitten pienempia sisaruksia ole enaa ilmaantunutkaan. Hui...

MiaMikille hirmuisesti tsemppia, toivotaan etta miehen tyokuviot jarjestyvat pian! Hienosti olit jo saanut itseasti piristettya :)

Kandille onnea ultrakuulumisista!

Hmm, mitas muuta? Kamalaa kun pitaa kiireella taalla huseerata. Tyonteko haittaa pahasti harrastuksia!! Ai niin tarppigallup - ekasta yrityskierrosta tarppasi. Kauhean ihana asia, mutta musta tuntuu jotenkin syylliselta sanoa tuo aaneen kun moni joutuu yrittamaan niin kauan...

Mutta hei, pistetaas iso pino pystyyn talle paivalle, ja koittakaa jaksaa sita helletta siella!

Makkara 12+2

Vierailija
20/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeet kuulumiset:

Villipylly aiheutti paniikkia olemalla koko viime yön ja tän aamupvn melkein liikkumatta.Huh!Äippäpolilla pääsin heti käymään ku soitin sinne ja samantein ku anturit iskettii mahaa ni Villipyllypä päättikin ekan kerran sitten eilisillan alottaa polkemisen ja kunnolla.Käyrä oolrait,ultrattii vielä ja napasuonivirtaukset oli pikkasen kireet,että matalammat sais olla........no mulla ens viikon tiistaina synnytystapa-arvio ni sit taas virtaukset sun muut katotaa.Painoarvio tällä hetkellä 2,4-2,5kg ja hoikanlainen kuulemma.Kyllä säikäytti että mitä ihmettä nyt on vialla ku muuten nii hyperaktiivinen vimpula onki yhtäkkii koko yön ja aamupvn liikkumatta.

Huh,mutta nyt valmistautumaa perhevalmennukseen!

-Pepsi ja Villipylly rv35+2