Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en kestä yhtään ihmisten heikkoutta?

Vierailija
22.02.2021 |

Varsinkin pelkäävät ihmiset turhauttaa. Lapsille tämän sallin kyllä, mutta joku ampiaisille kirkuva ja huitova aikuinen.. en vaan kestä. Myös ihminen, joka tarvitsee kaikkeen jonkun läheisen tukea on käsittämätön. Puhumattakaan fyysisestä heikkoudesta.. En tiedä mitään niin naurettavaa lausetta kuin "on vahvuutta uskaltaa olla heikko" tjsp. Missähän kohtaa elämässä olen mennyt vikaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet niin heikko ettet kestä sitä.

Vierailija
2/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty kohtaamaan tai myöntämään itsessäsi sitä mitä muissa näät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilisolut. Näet muissa sen mitä itsessäsi inhoat.

Vierailija
4/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen vihaa muissa eniten sitä ominaisuutta, jota pelkää eniten omassa luonteessaan.

Usein pelko ja heikkous herättävät muissa empatiaa ja suojelunhalua. Toisissa se herättää jopa raivoa. Kumman reaktion taustalla on jotain patologista, mitä luulet?

Vierailija
5/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä luojaasi et oot vaffa!

Vierailija
6/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poljet ne heti lyttyyn.

Vierailija
7/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi meni vikaan sinä päivänä kun synnyit. Vanhempasi eivät olleet täysjärkisiä ihmisiä (empatiakykyisiä. rakastavia, tunneälykkäitä, heikkojen puolustajia) koska he eivät tajunneet viedä sinua psykiatrille jo 5-vuotiaana.

Empatiakyvyn puute päiväkoti-ikäisessä lapsessa on vakava merkki siitä, että lapsi on JOKO mielenvikainen (lue; syntymähullu) TAI mielenvikaisten vanhempien kasvattama.

Vierailija
8/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pelkäät itse niin piruksi ja se pistää vihaksi. Et kuitenkaan voi vihata itseäsi joten projisoit tämän epämiellyttävän piirteen muihin ihmisiin ja sitten räyhäät (vähintään mielessäsi) heille.

Vierailija
9/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juttelemassa ammattilaiselle ongelmastasi. Tuo mitä kutsut heikkoudeksi on kuitenkin aika yleinen piirre ihmisissä ja ei siitä hermostua pidä. Jos huomaat että kaveri tarvii jeesiä mäessä niin jeesaat sitten etkä hauku heikoksi tai ala turhautumaan itse. En itsekään oikein ymmärrä ihmisiä ketkä kirkuvat kun näkevät ampiaisen tai hämähäkin, mutta ei kai siitäkään kannata itse hernettä nenään vetää.

Vierailija
10/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi meni vikaan sinä päivänä kun synnyit. Vanhempasi eivät olleet täysjärkisiä ihmisiä (empatiakykyisiä. rakastavia, tunneälykkäitä, heikkojen puolustajia) koska he eivät tajunneet viedä sinua psykiatrille jo 5-vuotiaana.

Empatiakyvyn puute päiväkoti-ikäisessä lapsessa on vakava merkki siitä, että lapsi on JOKO mielenvikainen (lue; syntymähullu) TAI mielenvikaisten vanhempien kasvattama.

En ole empatiakyvytön lapsia ja eläimiä kohtaan, aikuiset vaan eivät saa olla heikkoja. Naisten heikkoutta inhoan eniten, varmaan sitä kyllä näkeekin enemmän..

Ap

Vierailija
11/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy juttelemassa ammattilaiselle ongelmastasi. Tuo mitä kutsut heikkoudeksi on kuitenkin aika yleinen piirre ihmisissä ja ei siitä hermostua pidä. Jos huomaat että kaveri tarvii jeesiä mäessä niin jeesaat sitten etkä hauku heikoksi tai ala turhautumaan itse. En itsekään oikein ymmärrä ihmisiä ketkä kirkuvat kun näkevät ampiaisen tai hämähäkin, mutta ei kai siitäkään kannata itse hernettä nenään vetää.

Autan kyllä, mutta samalla mietin, että voi ###tu miten avuton ihminen, kun ei kykene yksin tekemään..

Ap

Vierailija
12/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole empatiakyvytön lapsia ja eläimiä kohtaan, aikuiset vaan eivät saa olla heikkoja. Naisten heikkoutta inhoan eniten, varmaan sitä kyllä näkeekin enemmän..

Ap

Naisten on yhteiskunnassa "luvallisempaa" näyttää heikkoutensa, siksi sitä kai näkee enemmän. Miehillä on omat heikkoutensa, mutta he piilottavat ne useammin kuin naiset (mistä taas on miehille itselleen haittaa). Kannattaisi ehkä miettiä miksi aikuisten pitäisi muka olla kaikessa ja aina vahvoja. 

Vierailija
13/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On heikkoutta ja sitten "heikkoutta", toinen on aitoa ja toinen teeskenneltyä.

Totta kai normaalisti pyritään auttamaan todellisessa tilanteessa, mutta teeskennelty heikkous aiheuttaa lähinnä vaivaantumista (minussa).

Esimerkki: nainen tiputtaa vahingossa kultaisen kaulakorun ammeen viemäriin, ja kysyy neuvoa facebookissa. Saa monia neuvoja ja vihjeitä, että luultavasti se koru on jäänyt painonsa takia viemärin putken pään jälkeen tulevaan lattiakaivoon.

Nainen ei suinkaan "pysty" itse kaivamaan korua sieltä kaivosta, vaan soittaa exänsä hätiin. Exä kiltteyttään menee ja kaivaa korun kaivosta.

Tämän näin siis eilen yhden tuttavan facebook-sivulla, joten on ihan aito tapaus.

Ei vain jaksa käsittää. Mikä vee esti tuota naista kaivamasta sitä korua ihan itse sieltä lattiakaivosta? On kuitenkin koulutettu ja töissä käyvä ihminen. Tarve esittää heikkoa? Sniff sniff, tarvitsen miestä tähän touhuun kun olen itse niin heikko...

Vierailija
14/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Semmoista se on.

Vierailija
15/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Damsel in distress kirjoitti:

Totta kai normaalisti pyritään auttamaan todellisessa tilanteessa, mutta teeskennelty heikkous aiheuttaa lähinnä vaivaantumista (minussa).

Esimerkki: nainen tiputtaa vahingossa kultaisen kaulakorun ammeen viemäriin, ja kysyy neuvoa facebookissa. Saa monia neuvoja ja vihjeitä, että luultavasti se koru on jäänyt painonsa takia viemärin putken pään jälkeen tulevaan lattiakaivoon.

Nainen ei suinkaan "pysty" itse kaivamaan korua sieltä kaivosta, vaan soittaa exänsä hätiin. Exä kiltteyttään menee ja kaivaa korun kaivosta.

Tämän näin siis eilen yhden tuttavan facebook-sivulla, joten on ihan aito tapaus.

Ei vain jaksa käsittää. Mikä vee esti tuota naista kaivamasta sitä korua ihan itse sieltä lattiakaivosta? On kuitenkin koulutettu ja töissä käyvä ihminen. Tarve esittää heikkoa? Sniff sniff, tarvitsen miestä tähän touhuun kun olen itse niin heikko...

Ei se mitään heikkoutta ole, vaan hyväksikäyttöä silloin kun ei halua itse vaivaantua, syystä tai toisesta.

Vierailija
16/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Damsel in distress kirjoitti:

Eli kukaan ei auta sinua niin siksi kiukuttelet täällä?

Vierailija
17/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudut asioihin liian vakavasti. Minusta on sympaattista, jos aikuinen pelkää hämähäkkejä tai ampiaisia. Vahvassa ihmisessä, joka osaa aina kaiken eikä tarvitse muiden apua, lohdutusta eikä tsemppausta, on minusta jotain kylmää. Hän on kuin kone. Ihmiset ovat epätäydellisiä. Täydellinen ei ole inhimillinen.

Vierailija
18/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhempasi kieltäneet sinua näyttämästä heikkoutta? Jotkut vanhemmat suuttuvat, jos joku perheenjäsen alkaa esim. itkeä tai tunnustaa pelkäävänsä jotain. He haukkuvat heikon osapuolen maanrakoon. Olisikohan sinua kasvatettu sillä tavalla, kun olit pieni? Kaikki pitää opetella ja osata itse tai muuten on heidän mielestään tyhmä tai laiska tai muuten vajaa.

Vierailija
19/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua rasittaa kömpelöt, hitaat ja sellaiset joilla ei oikein logiikka ja erottelukyky pelaa, vaikka ovat ihan normaaleja ihisiä. Suurin osa ihmisistä on tällaisia. Olen pettynyt ihmisten keskeneräisyyteen, mutta minkäs teet.

Vierailija
20/30 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta on tainnut katketa yhteys sun omiin tunteisiin niin ärsyttää ne muissa. Ehkä juurikin lapsesta asti jo väheksytty heikkoutta ja olet oppinut saman.

Toi ei ehkä tunnu suurelta ongelmalta mutta selkeästi olet jo alkanut miettiä kun kysyt. Saattaa heijastua myös ihmissuhteisiin vaativuutena ja tulla esiin fyysisinä vaivoina.

Mieti kuinka kivasti puhuit itsellesi viimeksi kun epäonnistuit jossain, vai oletko itsesikin pahin kritisoija.

Olisi hyvä tehdä myötätuntoharjoituksia ja etsiä yhteys omiin tunteisiin uudestaan jos nykyään on turvallinen ympäristö ja ok ihmisiä ympärillä.