***ELOisat tiistaihin***
Kommentit (44)
onnittelijoina kretukka ja sylissä tuhiseva nekku 1vko ja 1pv
Vauva arki lähtenyt mukavasti käyntiin. Rauhallinen tarkkailija tämä meidän neiti. Pientä harmia tuotti alleginen reaktio vauva öljylle. Kokeilimme näytepakkausta hilseilevään ihoon, mutta jatkossa turvaudumme itse hankittuihin apteekin voiteisiin, jotka ainakin tuntuvat toimivan. Huomenna tulee kätilö kotikäynnille niin saamme tietää miten kasvu on lähtenyt kyntiin.
Raskausarpia ei minullekkaan tullut ensimmäisestä. Toisesta tuli pari pietä siedettävä ja kolmannesta pari pientä lisää, mutta nyt räjähti. Kun totuus valkeni mahan hävittyä niin suru oli suuri. Mies on yrittänyt lohdutella että eine häntä ainakaan haittaa, mutta minuahaittaavat vaikken mikään ranta ja bikini friikki olekkaan. Kait ne vaalenevat. Nyt maha oli vaan niin valtava ja kova kun neiti ei suostunut laskeutumaan aikanaan. Kyllä minä yritin rasvaillakin, mutta ei kait tossa mikään olisi auttanut.
Toivottavasti mahsollisimman monen olo helpottuu pikaisesti eli suppareita lähetän. On vielä tuo tukala olo hyvin muistissa.
Vesien menosta, minä sain muistaakseni ohjeita että jos vedet mennee ja vauva on rt tilassa sairaalaan tulee lähteä muutamien tuntien kuluessa, kiire ei ole. Ystäväni soitti tuossa tilassa sairaalaan (siis vedet meni ei suppareita) niin sanoivat että kuuden tunnin sisään pitäisi olla sairaalassa. Kun vauva oli perätilassa (tai epäiltiin sitä) annettiin ohje saapua heti. Mutta tässä ilmeisesti sairaala kohtaisia eroja joten asian voi tarkistaa tietty soittamalla omaan sairaalaan kun vedet ovat menneet. Meni meilläkin kuitenkin puoli toista tuntia kun piti hakea lastenhoitaja paikalle ja pyyhkiä koirankarvat lattialta :) ja ajella sairaalaan.
Nyt taas odotellaan uusia vauva uutisia ja muistakaa käydä lisäämässä tulokkanne myös sinne eloistenlistaan. Muistelisin että näissä päiväpinoissa on ollut paljon enemmän syntyneitä kuin eloisten virallisen listan mukaan.
t. Kretukka ja Nekku
Joo, huolimatta viimeöisestä supparivalvoskelusta, ei täältä mihinkään ole edetty. Mikä olikin todennäköisintä. Ne supparitkin loppui sitten aamupalaan, ehkä mulla olikin vain nälkä! :)
Viimeisiä virityksiä pitäisi täälläkin päästä laittamaan ja petaamaan pinnasänkyä yms., kunhan mies saisi vaan tuon keittiörempan tieltä pois.
Malttia ja siedettäviä oloja kaikille! (Meillä sisällä reilut 28 astetta, jee...)
t. Picapica ja Peukaloinen 38+6
Ja olon pitäisi olla mitä mainioin, ainakin arvojen perusteella. Verenpaine oli loistava, pissa puhdas ja painokin tippunut 700g. Sf- mitta oli pudonnut selvästi, mutta vauva on niin alhaalla ettei kuulemma ole mikään ihme. Kohdunsuu oli suljettu eli tällä menolla vuokrasopimus mennee jatkoajalle. Lääkäri kyllä sanoi, että rv 39+5 laitetaan lähete äitiyspolille tarkastukseen ja mietitään sitä käynnistystä. Hänen mielestään vauva tuntui käsikopelolla pitkältä ja hoikalta ja siropäiseltä. Ultran mukaan vauva on tällä hetkellä hieman keskivertoa suurempi. Minä tietenkin toivon ettei tulossa olisi mitään jättiläistä veljiensä tapaan...Lääkäri sanoi, että eikö olisi hienoa kokea sellainen unelmasynnytys nyt viimeisen kanssa, nostaisi helmaa ja siinäpä se...
Voi Hanneli sinun ihania juttujasi! Tuolta minusta tuntui, kun esikko ei millään meinannut ymmärtää tulla ulos. Muut ovatkin sitten tulleet lasketun ajan tienoilla, mutta nyt voi taas käydä, että mukelo on sitä mieltä, että kohdun ulkopuolella on liian kylmä ja ankara maailma.
Taitaa aika monella olla pinna hiukan piukassa. Minua vaivaa myös tuo paljon puhuttu epäsosiaalisuus, olen peruuttanut kaikki menot ja ilmoittanut etten ota vastaan vierailijoita enää ennen vauvan syntymää. En jaksa enää piikoa muita oman porukan lisäksi. Pinna kiristyy todella helpolla ja väsymys vaivaa. Ilmassa on siis loppuraskauden " riemukkuutta" ... Kaikki loput päälle mahtuvat äitiysvaatteetkin jurppivat...
Nyt poistun imurin varteen...
Opemamma ja yksiössään hyvin viihtyvä vimpula
Ikinä keksi tohon otsikoksi mitään..:)
Tiedättekö, näin tänään ihan pienen vauvan ja kyllä rupesi pelottamaan..Kuinka sitä osaa pyöritellä ja pukea..ja mistä tietää jos joku on huonosti...:( Tämä mun olo sai vaan lisää pontta kun näki tuon pienen. Miksi vauvoja ei voisi saada silleen 3-4kkn ikäsenä, silloin ne on jo paljon vähemmän pelottavia. Muutenkin, kaikki muuttuu, miten siitä selviää?
Ja sitten, haluan jakaa kanssanne palan meiän yöelämää:D Ukko on ollu aivan hirmusen väsyny taas vaihteeks, ja toissa yönä nappasi yhtäkkiä mahastani kiinni ja puristi oikeen napakasti! Minä siihen että ai prkl, mitä pirua teet...??! Raukka havahtui hereille ja laitto valon päälle ja sopersi: " voi anteeks, mä ihan luulin sitä sun perseeks" ja vielä jatko ettei vauvalle saa ikinä kertoa että iskä luuli sen asuvan perseessä...:D
Että näin täällä. Jaah, huomenna olis neuvola, oon kirjottanu sille inho-sijaiselle jo monta kiperää kysymystä johon hitto vieköön haluan vastauksia! Sykkeen saa ainakin laskea tällä kertaa..
Palaan iltasella, nyt syömään (taas!!)
kerutus ja naatti 36+6
Pialle onnittelut pienestä prinsessasta :)
Tuota syntymäpäivää kovasti olisin halunnut kakoselle, esikoinen on syntynyt 040804 niin kakkoselle olisi tuo 6.8. sopinut hyvin ;)
Maya: Varmasti jännittää lähteä yksin reissaamaan pienen kanssa toiselle puolelle mualimaa. itse uskon asioiden aina järjestyvän ja kunhan on päässänsä käynyt kaiken maailman kauhukuvat läpi niin itse reissu sujuukin mukavasti. Toisaalta pieni vauva ei juokse ympäri lentokonetta naama punaisena huutaen. Töki muita matkustajia. Sotke lähi ympäristöään niillä lentokone aterioilla... Yritän näin psyykata sinua :)
Sektioidut äidit: Onko teillä näin loppu metreillä ollut enemmän tuntemuksia arven kohdalla? Itselläni viilto on vaaka suoraan ja viime päivinä haavan toinen reuna on ollut kipeähkö tai siinä on ollut tuntemuksia. Mahtaako olla vaan niitä menkka tuntemuksia vai venyykö arpi vain toiselta reunaltaan?? Onko kellään kokemuksia?
ATES, mainio tuo kerutuksen määrittelmä olotilalle. AivanTörkeäEpäSosiaalisuus on niin nappiin osuva määritemä että sen kun saisi ICD-tauti luokitukseen niin vois tarvittaessa hakea lääkäriltä sairaslomaa kyseiseen vaivaa =)
Pumpuli: Itse uskon, että Kättäriltä löytyy ammattitaitoa. Minulla ainakin on ollut sellainen tunne kun siellä olen käynnyt että eivät ota turhia riskejä. Sinullahan jatkuu noi kontrollit kuitenkin tiuhaan.
Ikarus: niin ne miehet ja ne putkiaivot. Meillä on välillä ollut sama ongelma tärkeysjärjestyksen kanssa. Meillä rahaa on uponnut piha hommiin tänä kesänä aivan kamalasti ja muutama yllätyskin tullut. Minä puhun vauva-hankinnoista ja miehellä olisi aina joku uusi kikotin (=laite-jonka-tärkeyttä-nainen-ei-voi-millään-ymmärtää) hankittavana.
Asia jonka kanssa ilmeisesti pitää vaan oppia elämään.
Tänään kävin neuvolassa ja kaikki ok. Ei mitään uutta siltä rintamalta.
Nyt taitaa palstatila loppua joten jätän vähän muillekin..
pubu ja Unski rv38+4
Tosi kuuma taas, vaikkei aurinko paistakaan. Varmaan ukkosta on tulossa, kun päätäkin vähän jomottaa. Aamulla oli parempi olo ja pyöräilin jopa kaupungilla, mut sinne ne voimat tais sitten jäädäkin. Yölläkin tuli nukuttua tavallista huonommin, että pakko varmaan ottaa kohta pienet päikkärit.
Hannelin jutut on aina niin hauskoja. Täälläkin on maha toiminut hyvin jo viikkotolkulla.. Pitikö sen olla merkki lähestyvästä synnytyksestä? Supistuksia ei ainakaan kuulu ei näy! Välillä on sellanen olo, että vauva vois syntyä aiemminkin, mutta välillä tuntuu, että syyskuulle menee, että hujahtaa.
Mie myös oon huomannu saman, että syke on rauhoittunut paljonkin siitä, mitä se on ollu tähän asti. Aikasemmin siis aina 140-150 ja nyt jopa alle 130. Pitää ens kerralla kysyä minunkin tuosta asiasta.
Nyt on viime päivinä ollu vähän turvotusta. Ei siis mitenkään paljoa, mutta kummiskin sen verran, että sormukset vähän ahistaa ja nilkat on tavallista paksummat.
Epäsosiaalisuus: Miusta on ihan kiva nähdä muita ihmisiä, mut mitään älytöntä leipomista ym. ei nyt jaksa. Ainakin väsymys on nyt niin kova, että pakko heittäytyä pitkälleen.
Onnea vauvoja saaneille!
Babyperhonen ja Onnikki rv 37+2
Sain pumpulilta iloisen viestin, jonka pyysi laittamaan teillekin tiedoksi; Haikara kävi tänä aamuna klo 9.45 tuoden vaaleansinisen nyytin, 4.1kg/53cm!!
Täältä uskaltautuu jo vauvansa saanut kirjoittamaan... Tsemppiä toivotan viimeisiin päiviin ja viikkoihin! Ei tässä enää kauaa voi mennä ja kaikilla on vauvat kainalossa. Esikoinen meni mulla 5 päivää yli lasketun ajan ja hermot meinasivat silloin mennä. Ja ärsyttivät kaikki naapurit, tutut ja sukulaiset, kun kyselivät ja soittelivat olotilastani ja ihmettelivät, kun vaan yhtenä palasena mennään... Etenkin Elolle voimia, sillä kaksosia on varmasti rankempi kantaa. Mutta tosiaan pian vauvat ovat sylissä jokaisella ja silloin ylimenneet päivät unohtuvat välittömästi!
Uskaltaudun muutaman kuulumisen kertoa, mutta jättäkää te lukematta, joita vauvajutut ahdistavat, kun oma on vielä masussa. Meillä vauva täyttää pian kuukauden ja yllättävän hyvin on alku mennyt. Nyt täytyy koputtaa puuta, että jatkuisi samanlaisena... Vauva nukkuu paljon, syö ja kasvaa ja viime viikolla oli jo 3300 g painoa. Enää ei siis tarvitse herätellä 3 tunnin välein syömään. Sunnuntaina poitsumme jo kastettiin ja juhla meni oikein hienosti. Anoppi oli onneksi siivousapuna ja minä vastasin tarjoiluista. Vauva-lehden sivuilta löysin Oden ohjeet voileipäkakun tekemiseen ja onnistuivat hyvin! Kiitos Odelle neuvoista!
Arjessa on ollut suuri apu päiväunista. Olen pakottanut melkein 3,5 vuotiaamme nukkumaan joka päivä kanssani ja onneksi vauvan unet ovat osuneet samaan hetkeen. Suosittelen lämpimästi kaikille esikoisten " pakottamista" unten maille, jos vain pystyy.
Sisaruskateus oli meille uusi juttu ja sen kanssa ollaan taisteltu. Ei onneksi kohdistu vauvaan, mutta meihin vanhempiin ja aluksi olin ihan puhki, kun esikoinen koetteli meitä kaikin tavoin. Juttelujen avulla homma on jo tasaantunut, mutta vieläkin meillä itketään, ettei äiti rakasta ym. Tyttö tietää tarkkaan, mistä narusta kannattaa vetää ja yrittää saada pistoa sydämeeni. Aikaa täytyy vain löytyä isommalle, niin se selvästi auttaa.
Mutta tsemppiä kaikille odottajille ja onnea vauvan saaneille elokuisille! Syksyllähän taas treffataan, eikös niin?
Pantteri
sitten pubu: mulla ei oo ollu mitään tuntemuksia sektio haavan tuntumassa koko raskauden aikana..
ja mutinaa,tosiaan mulla ei oo enään neuvola lääkäriä kun ne jorvissa on tutkinu,kivat ku ei viimeksi voinut laittaa sitten ylös että ollaanko sitä kiinni vai auennu yhtään :@,lisäksi taaaas siirrettiin mun aikaa,kyllä mä kiukkusena sille hoitajalle sanoin että aina näitä siirrellään ja venkslataan mun kohalla ainaski! sain tulokset onneks siit rasituskokeesta ja arvot ok,eli...pusuja vaan huuleen ;).
mua niin korpee toi ku ei voida informoida asioista,nyt on aika vasta perjantaina ja sitten 21.päivä jorvissa se aika,eipä oo vielä viimosta s:ää kokeiltu et kohta alan 24h ässäilee ku alkaa pinna kerta kaikkiaan mennä. mua jopa ärsyttää kun mulle soitetaan ja en sitten jaksa puhua kun äitin,anopin ja ukkelin kanssa,muille tulee hiljennä nappi :D
noh mä lähen herneilee,niilläkin saa mahan kuralle kun syö kilotolkulla ;) :D
k.h.p jälleen..
Kuten jo otsikkokin taisi paljastaa, niin perheeseemme syntyi 2. lapsi (rv 39+6), 3920g ja 52cm pitkä tummahiuksinen tyttö vauhdilla eilen 07.08.2006 klo 6:13. Ekasta supparista meni vajaa 1½h kun kuulimme tyttäremme ensitervehdyksen. Sairaalassa ehdimme olla 23 min. Vauhdista huolimatta säästyin onneksi vaurioilta. Tuore isoveli (1v4kk) on utelias ja kiinnostunut tulokkaasta.
Tsemppiä masukkaille ja suppareita niitä kaipaaville!
Imetyksen lomasta,
E & kipinä 07.08.06
Pumpuli ja EliisaKu pienistä nyyteistä.
myry
Pumpuli ja poikavauva
sekä
ElisaKu ja tyttövauva
(meidän pikkuneidit ovat olleet kasvaneet samaa vauhtia - siis syntyivät 39+6 ja mitat olivat ihan samat :)
t. Kretukka ja Nekku
Ihana oli lukea muidenkin viimehetkien tunnelmia ja huomata et samanlaisia pännimisiä löytyy :)
Yritetään kaikki pinnistellä loppuun asti mukavalla mielellä , kyllä me kaikki päästään varmasti ajallamme sinne synnärille ...
Voimia ja jaksamista kaikille kanssaihmisille
ansku rv 40+5
Mukavaa elellä mukana toisten tunnelmissa, kun ensin tulee viestiä supistusten lomasta ja pian jo vauvauutisia. Toivottavasti pian pääsee itekin kirjottelemaan vastaavia juttuja.
Hipsuhiiri ja Pipana 40+3
Täällä sitä on kotiuduttu meidän pikkasen tytön kanssa. Pikkuhiljaa aletaan hieman enemmän tietämään mitä pikkuneiti haluaa.
En ole vielä tämän päivän pinoa lukenutkaan vielä, kun on ollut tässä niin paljon puuhaa. Eiliset onnittelut tuli kuitenkin surffattua jo mobiilisti sairaalassa :)
Täysimetys ei vielä ihan onnistu ja vauva on niin pikkainen että pitäisi kunnolla ruokaa saada kolmen tunnin välein, mutta eiköhän se maito ala pikkuhiljaa nousta enemmän.
LAPSIVEDEN MENOSTA:
Synnytys ei käynnistynyt itsestään vaan lapsivettä alkoi tihkumaan eli tuli juuri sellainen fiilis onko tämä valkovuotoa vai mitä tippui reittä pitkin vähän. Sitten olin menossa jo nukkumaan viime viikolla kun taas jotain vähän lorahti. Niin että talouspaperi kastui. Olimme jo menossa nukkumaan kun tuli hieman verta ja päätin, että nyt sairaalaan testeihin. Ja olikin ihan hyvä päätös käydä tarkastamassa, koska vettä se sitten oli. Vedet ei kuitenkaan missään vaiheessa ennen synnytystä silleen ihan kokonaan menneet ja nehän uudistuukin koko ajan. Toki lorahtelu sitten toisen vuorokauden puolella vaan pikkasen kiihtyi. Jos reikä on jossain ei ihan alhaalla niin se saattaa käydä niin ja vauvan pää kun on alhaalla niin se voi estää sellaisen jatkuvan tihuttelun vaan sitä tulee vaikka ylösnoustessa, kyljellä maatessa tms.
Sitten sitä oltiinkin tarkkailussa sairaalassa kunnes vauva syntyi lopulta käynnistely-yritysten avulla. Synnytys oli ehkäpä käynnistely-yritysten johdosta nopeasti etenevä ja kivulias, kun supistukset oli niin kovia. Ei mikään syöksysynnytys mutta kuitenkin vain 4 tuntia tuli vietettyä synnytyssalissa ennen vauvan syntymistä. Sitä ennen kärvistelin kovien supistusten kanssa pedissä varmaan jotain kolmisen tuntia. Avautuminen oli alkuun hidasta, mutta eteni sitten yhtäkkiä tosi vauhdilla. Mutta synnytyksessä ei ollut sinänsä mitään ongelmia paitsi kipu :) ja vauva sai heti 10 pistettä ja itki tosi kovalla äänellä ja viuhtoi jaloilla ja käsillä. Eli varmaan ihan hyvä ensisynnytykseksi. Onneksi vauvakin oli niin pieni ettei tullut mitään pahempia repeämiä vaan jotain pientä ja se leikattu haava.
Pia väsyneenä mutta onnellisena äitinä
Tervehdys kaikille!
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille.
Olen tiiviisti pysytellyt taustalla lukien teidän juttujanne! Kaippa sitä nyt jo voisi ilmoitella itsestään jotain... nyt kun lapsikin jo päätti syntyä.
Tyttö syntyi 6.8. klo 13.09. rv 36+4, painoa 3840g ja pituutta 50 cm
Minulla todettiin hepatoosi jo rv 25, jonka jälkeen jouduin ramppaamaan äitiyspolilla joka tionen viikko. Adursal lääjkitys tehosi rv 34, jonka jälkeen vaihdettiin lääke kortisoni phjaiseen, josta taas tuli uudeksi ongelmaksi raskausdiabetes, johon sain insuliinin.
Perjantaianoli kontrollikäynti polilla ja maksa-arvot (350) ja sappiarvo (20) oli edelleen jatkanut kohoamistaan ja kutinat vaan lisääntyneet. Lääkäri päätti ottaa osastolle ja höpötteli käynnistyksen mahdollisuudesta. NO hyvällä tuurilla lauantaina aloitelliin käynnistely... Sunnuntai yönä meni sitten lapsivesi ja alkoi voimakkaammin supistella. ammulla kuuden jälkeen supistukset tulivat 5 min välein, ja oli aika pyyttää isukki jo paikalle. No matkaahan ei ollut kun 150 km ajettavana.
Siinä käveleskelin sairaalan käytävää päästä päähän ja odottelin... Isukki saapui paikalle 8.30 ja siinä vaihessa oli sali juurikin vapautunut ja sitä siivottiin. Kätilö sanoi että päästään saliin 9.30. Paikat oli tässä vaiheessa vasta 3 cm auki.
Saliin päästiin ja välittömästi tulikin jo anestesialääkäri laittamaan epiduraalin, yodella hyvä kokemus, ei tuntunut kyullä puudutteen laitto missään. Puudute oli sen verran hyvä että nuukin siinä sitten 12 asti, ja iskukki katseli supistuskäyrän nousua ja pediltä kuului vaan tasainen kuorsaus...
12 sain uuden satsin ja klo 13 alkoi tulla tarve ponnistaa, no olikon jo siinä täysin auki ja niin alkoi punkeaminen. 9 min ja tyttö oli maailmassa. Todella hyvä fiilis jäi tästä ensimmäisestä synnytyksestä.
Ikävin asia tietenkin oli se, että lapsi vietiin rinnalla olon jälkeen lastenosastolle sokeri seurantan. Mutta onneksi siitä oli kätilöt kertoneet jo etukäteen että näin tulee käymään.
Nyt tyttö on edelleen lastenosastolla sokeritipassa ja käyn häntä sielä hoitamassa 3 h välein näin päivällä ja yöt olen päättänyt itse nukkua! Onneksi on maito alannut jo nousemaan ja saan lypsettyä yöksi hälle omaa maitoa.
Että tälläisiä tarinoita täältä.
Emppu80 ja tyttö 3pv
emppu80 pienestä nyytistä.
myry ja poika 3vk
Pumpulille, EliisaKuulle ja Empulle!!!!
Ikarus
Olenpas taas ollut saamaton (lue laiska) tämän kirjoittelun kanssa vaikka aina vaan käyn kurkkimassa teidän kuulumisia. En siis millään malta pysyä poissa. Mulla kun ei mitään uutta kerrottavaa ole, niin on jäänyt vähän
Tosiaan ISON ISOT onnittelut Pia:lle, ElisaKu:lle ja Emppu80:lle pienistä tyttösistä ja Pumpulille vaaleansinisestä nyytistä!!!! Mietinkin jo, että koska se Pumpuli sinne Kättärille pääsee ja nythän siellä sitten ollaan ;)
Tosi kiva lukea Pantteri teidän kuulumisia ja aika se on viillettänyt todella nopeasti. Hassua, kun elokuisten ikäerotkin tulevat olemaan melkoisia. Hih, erityisesti nyt Taatelin ja muiden, mutta siis muillakin voi olla lähemmäs 2kk.
Päivällä lueskelin pinoa ja sain vedet silmiin naureskellessani Hannelin ja Kerutuksen jutuille. Tuli oikein maha kipeeksi, kun ei voinut kauhean kovaa hihitellä, kun poika nukkui ihan vieressä ;)
Omaa napaa tulee tässä eli ihan voi skipata:
Tässä ei siis kummosia. Vastakohtana todella monille minusta on tullut viime aikoina oikein kamalasti seuraa kaipaava ja kutsunkin meille vieraita ja olen käynyt myös kyläilemässä. Saa ajan ehkä kulumaan vieläkin nopeammin.Minä kyllä vielä maltan oikein hyvin odottaa pikkuista, kun noita viikkojakin on sen verran vähemmän kuin monella mulla. Kuitenkin näitä syntyneiden nyyttien tarinoita lueskellesa tulee olo, että olisipa kiva, kun omakin jo tuhisis sylissä. No, ensin jos pääsis sinne synnytystapakeskusteluun, joka on mielestäni hirmu myöhään. Just valittelin miehelle, että voihan meidän vauva olla jo maailmassa ennen kuin sinne pääsen ja sekös nyt rupesikin sitten jännittämään. Lääkäri on nyt torstaina ja silloin laittaa vasta lähetteen Jorviin. Kaveri sanoi siellä olevan todella kiirettä, joten ei tietoa, että milloin sitten pääsisin sinne käymään :(
Nytpä haviän ompelupuuhiin. Yhden kestovaipan tänään ompelin ja olin niin tyytyväinen siihen, että menenpäs hurauttamaan vielä toisen ;)
Air 36+3 ja poju 12/04
JAKSAMISTA kaikille vaivaisille :)
HANNELI ja muut rautaripuliset: mulla taas rauta saa vatsan ihan umpeen. Ja tänään neuvolassa oli taas hemppa pudonnut tosi alas, ollen 102. Eli pakko vaan jatkaa taas raudansyöntiä. Että mua kiukuttaa. Ahdistaa jo nyt, että sitten on pakko kovissa supistuskivuissa ottaa vielä joku peräruiske, jos on montakin päivää ollut maha toimimatta. Eli ei tääkään niin kivaa ole :(
NEUVOLASSA siis kävin tänään. Mitään ihmeellistä ei ollut. Verenpaine nousussa hieman edelleen, mutta pissa oli puhdas ja mitään ei siis tehdä / tutkita. SF-mitta oli sama kuin viimeksi ja painoa oli tullut 300g/vk.
KHP vai kuka se oli, joka mietti lääkärineuvolaa? Eikös se viimeinen pitäisi olla rv 36-37?
NEUVOLAKÄYNNEISTÄ: Mulla seuraava neuvola kun on 40+5 ja sitten seuraavaksi ilmeisesti ya-tarkastus sairaalassa 41+3. Ellei sitten vielä käydä neuvolassa ennen sitä. Terkkari sanoi, että jos musta sitten itsestä tuntuu, että haluan neuvolaan vielä kertaalleen niin se onnistuu kyllä. Nyt väli tuntuu aika pitkältä, tänään siis kävin ja vasta ensi torstaina on seuraava käynti.
Nyt pitää lähteä hakemaan tyttöä hoidosta. On toista päivää harjoittelemassa uudessa paikassa. Vähän oli kurja mieli hänellä kun jäi sinne, mutta toivon mukaan tottuisi kuitenkin uuteenkin paikkaan.
Jamssa rv39+3 (taisin eilen laittaa saman lukeman, niin innokkaasti sitä odotellaan tässä)