Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkään virtsaa "saa" pidätellä, ettei koidu harmeja?

Vierailija
22.02.2021 |

Minulla on pienestä pitäen ollut seurapiirirakko. Koen tarvetta käydä pissillä huomattavasti harvemmin kuin useimmat muut ihmiset. Tämän ovat siis huomanneet muutkin. Juon vettä ihan normaalisti tai enemmän.

Nyt harkitsen vessareissua, kun viime käynnistä on noin 14 tuntia. Tulikin mieleen, onko tämä terveellistä. Miten pitkään virtsaa voi pidätellä, ennen kuin siitä alkaa koitua harmeja? Mitä nämä harmit voisivat olla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun rakko halkeaa kirjaimellisesti on hengenlähtö lähellä.

Vierailija
2/9 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiset vaurioituu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusi nousee päähän.

Vierailija
4/9 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaan asti.

Vierailija
5/9 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu. Ikää on jo aika reippaasti, eikä mitään haittoja ole ilmennyt. Ollaan kaikki yksilöitä tämänkin asian osalta, joten jos ei ole tarvetta juosta vessassa kahden tunnin välein, ole tyytyväinen.

Vierailija
6/9 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas tuli nokkelia vastauksia. Olisipa paikalla joku terkkari tai vastaava näiden vitsiniekkojen sijasta.

Siltä varalta, että joku asiallinen tietäjä osuu paikalle, täsmennän. En siis pidättele, kun kerran ei painetta tunnu ollenkaan. Pitäisikö käydä pissillä muodon vuoksi useammin vain siltä varalta, etteivät bakteerit pääse valloilleen?

Ap

Vierailija
7/9 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama juttu. Ikää on jo aika reippaasti, eikä mitään haittoja ole ilmennyt. Ollaan kaikki yksilöitä tämänkin asian osalta, joten jos ei ole tarvetta juosta vessassa kahden tunnin välein, ole tyytyväinen.

Minäkin olen yli viisikymppinen. Viime vuosikymmenen aikana olen välillä tuskastunutkin siihen, että kaverit ja tuttavat käyvät vessassa ennen kahvipöytään istumista ja ennen kahvilta lähtemistä ja suurin piirtein kaikkialla, missä on siisti vessa näkyvissä, ja aina kysytään, eikö minunkin tarvitse. Ihan kiva kyllä olla asteikon tässä ääripäässä.

Ap

Vierailija
8/9 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa päivässä on urologien mukaan liian vähän. Rakko oppii kyllä, mutt ei kannata venyttää litraan asti. Varmuuden vuoksikaan ei saisi käydä weskissä. Normaali tahti on aamulla, lounaan jälkeen, päivällisen jälkeen ja illalla 1-2 kertaa miten menee nukkuun.

Vierailija
9/9 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa päivässä on urologien mukaan liian vähän. Rakko oppii kyllä, mutt ei kannata venyttää litraan asti. Varmuuden vuoksikaan ei saisi käydä weskissä. Normaali tahti on aamulla, lounaan jälkeen, päivällisen jälkeen ja illalla 1-2 kertaa miten menee nukkuun.

Aikamoista ramppaamista, mutta kyllä tuo määrä sujunee. Kai tämä on rakenteellinen kysymys, kun olen kuulemma jo taaperona herättänyt kummastusta. Seuraavaa vaippaikää ajatellen kuitenkin vain positiivinen ilmiö. :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä