Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko muutto Sipooseen virhe autottomalle?

Vierailija
22.02.2021 |

Olen autoton, yksinäinen sinkku ja kyllästynyt asumaan Helsingissä. Täällä on niin meluista, huonot äänieristeet kerrostaloissa ja kalliit vuokrat. Asun pienessä yksiössä ja maksan tästä yli 800€/kk. Tämä on vieläpä edullisimmasta päästä!
Nyt kun mietin, niin aivan turhaa edes asun lähellä Helsingin keskustaa, kun harvoin käyn missään muualla kuin ruokakaupassa.

Haluaisin asua suht lähellä Helsinkiä, julkisten kulkuyhteyksien päässä. Teen tällä hetkellä 100 % etätyötä, mutta tulevaisuudessa koronan hellittäessä tulee varmaan takaisin yksi toimistopäivä viikossa. Eli jollain kulkuvälineellä pitäisi päästä Helsingin keskustaan.

Sipoossa kiehtoo luonnonläheisyys ja kuvitelma, että siellä on rauhallisempaa kuin Helsingissä. Mitä olette mieltä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siellä busseja kulkee, vain vähän harvemmin. Riippuu, missä sun menot olisi. Työpaikka ja kaverit. Jos on bussireittien varrella, niin ihan hyvin se onnistuisi.

Vierailija
2/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siellä busseja kulkee, vain vähän harvemmin. Riippuu, missä sun menot olisi. Työpaikka ja kaverit. Jos on bussireittien varrella, niin ihan hyvin se onnistuisi.

Tällä hetkellä mulla on vain yksi kaveri pk-seudulla.. Sitäkin lähinnä kiinnostaa nähdä vain jos saa minusta juomaseuraa.

Olen pääasiassa yksin. Vierailen tosin perheeni luona usein 100km päässä Helsingistä.

Koska olen kotona niin paljon, arvostan hiljaisuutta ja rauhaa sekä luontoa. Siksi haluaisin pois Helsingistä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipoo on tosi laaja alue, yhteydet vaihtelevat. Mutta hyvä täällä on asua, tervetuloa!

Vierailija
4/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko Sipoosta löytää kovinkin edullisen asunnon?

Vierailija
5/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä mulla on vain yksi kaveri pk-seudulla.. Sitäkin lähinnä kiinnostaa nähdä vain jos saa minusta juomaseuraa.

Olen pääasiassa yksin. Vierailen tosin perheeni luona usein 100km päässä Helsingistä.

Koska olen kotona niin paljon, arvostan hiljaisuutta ja rauhaa sekä luontoa. Siksi haluaisin pois Helsingistä.

Ap

Lähtisin ehkä haeskelemaan siltä puolen pk-seutua, mistä perheen luokse on lyhyempi matka.

Vierailija
6/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pinta-aloiltaan asunnot ovat suurempia ja edullisempia tähän mun nykyiseen yksiöön ja vuokraan verrattuna. Olisin valmis maksamaan 900€/kk.

Ap

Vierailija
7/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muuta lähemmäs perhettäsi? Jos siellä on luontoa ja julkiset yhteydet Helsinkiin? Ei 100 km työmatka kerran viikossa ole ollenkaan paha.

Vierailija
8/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset muuta lähemmäs perhettäsi? Jos siellä on luontoa ja julkiset yhteydet Helsinkiin? Ei 100 km työmatka kerran viikossa ole ollenkaan paha.

Tämä oli mulla ensin suunnitelmissa, kunnes bussivuoroja lakkautettiin niin, ettei niitä enää mene aikaisin aamusta :( Ehkä lisäävät taas vuoroja, mikäli koronasta selvitään.

Ap

Vierailija
9/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 100 km Helsingistä asunnot taatusti edullisempia kuin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
10/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tarkkaan julkiset yhteydet ja varaudu myös siihen, etteivät ne välttämättä pysy samana ikuisesti. Tosin nyt koronan vuoksi itse asiassa aika hyvä hetki tutustua, koska ovat aikalailla minimissä, toivottavasti yhteiskunnan avaamisen tästä vähän taas lisääntyvät. Mieti myös huolellisesti todellisia tarpeitasi sen suhteen, mitä haluat olevan lähellä ja mihin olet valmis matkustamaan tunnin suuntaansa joka kerta (ruokakaupan lisäksi apteekki? lemmikkiliike? vaatekauppa? postin noutopiste? ravintola? elokuvateatteri? uimahalli? kirjasto? rautatieasema? yhteydet muihin kaupunkeihin?). Selvitä myös joukkoliikenteen hinta, jos tarvitset sitä usein.

Itse olen asunut viisi vuotta Porvoossa autottomana, työpaikka Helsingissä. Koronan tuoman paremman etätyömahdollisuuden jälkeen olen ratkaisuun vielä aikaisempaa tyytyväisempi. Asuinneliöitä (myös sille etätyölle) hurjasti Helsingin vastaaviin (viehättävä naapurusto, luonnonläheiset ulkoilumahdollisuudet ja hyvät lähipalvelut) asuinalueisiin verrattuna. Silti hetkittäin nyppii, koska etenkin koronan jäljiltä yhteydet mihinkään muualle kuin Helsingin keskustaan ovat vähentyneet radikaalisti. Mutta ehdottomasti rohkaisen tutkimaan asiaa! Kokonaisuus kääntyy ainakin Porvoossa kohdallani plussan puolelle.

Vierailija
11/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä täytyykö sieltä päästä jonnekin liikkumaan. Jos makaa kotona päivät pitkät ja lähik riittää, niin autoton pärjää oikein hyvin.

Vierailija
12/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin ehkä haeskelemaan siltä puolen pk-seutua, mistä perheen luokse on lyhyempi matka.

Komppaan myös tätä! Esim. täältä Porvoosta Espooseen ei tule lähdettyä kyllä kuin pakon edessä julkisilla, puhumattakaan kauemmas Länsi-Uudellemalle. Yhteydet sinne kotipaikan suuntaan kannattaa selvittää inhorealistisesti.

- Se sama porvoolainen

Vierailija
13/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pinta-aloiltaan asunnot ovat suurempia ja edullisempia tähän mun nykyiseen yksiöön ja vuokraan verrattuna. Olisin valmis maksamaan 900€/kk.

Ap

Nikkilään jos muutat niin älä ota kämppää Uudensillantie 67 -taloyhtiöstä. Siellä on jatkuvasti vapaita asuntoja halvalla, ja siihen on syy miksi siellä ei haluta asua.

Vierailija
14/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna voisin käydä katsomassa asuntoja ja kierrellä "fiilistelemässä" aluetta. Mutta mieti myös, että jos vaihdatkin työtä tai nykyinen paikka vaatii jatkossa jatkuvaa toimistolla oloa. Oletko silloin valmis kulkemaan matkan julkisilla ja kuinka monimutkaista se olisi?

Vierailija
15/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoraovesta kun katsoo niin Sipoon halvin yksiö maksaa alle 400€/kk.

Tosin asun sellaisessa aiemmin enkä suosittele.

Vierailija
16/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nikkilään jos muutat niin älä ota kämppää Uudensillantie 67 -taloyhtiöstä. Siellä on jatkuvasti vapaita asuntoja halvalla, ja siihen on syy miksi siellä ei haluta asua.

Kerro lisää?

Vierailija
17/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samaa olin tulossa ehdottamaan. 

Vierailija
18/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan se nyt ihan suoraan: ilman autoa et siellä pärjää. Mene autokouluun ja mieti sitten uudestaan.

Vierailija
19/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muuttaisi autottomana. Autollisena viihdyn hyvin.

Vierailija
20/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro lisää?

Jotain kunnan vuokramurjuja? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi