Miten perheissä jaetaan menot?
Mietin miten muut jakavat perheensä menot?
Meillä perheeseen kuuluu äiti, isä, päiväkoti-ikäinen ja vauva. Olen itse äitiyslomalla.
Mies käy töissä.
Olemme jakaneet menot niin että puoliksi maksetaan vuokra, kotivakuutus, lasten vakuutukset, päiväkoti maksu, sähkö-ja vesilasku.
Omat henk. koht laskut hoidetaan itse.
Sitten itse ongelmaan...
Itse haluaisin että myös perheen kuukauden ruoat maksettaisiin puoliksi. Olen pitänyt kirjaa ruokakuluista ja suurinpiirtein sama summa menee joka kuukausi. Miehelle laskin että kuinka paljon kummankin tulisi kauppaan laittaa kuukaudessa.
Mies kuitenkin hävittää rahansa milloin mihinkin... Ja minä joudun joka kuukausi 2-3viikkoa elättämään hänet.
Ollaan kyllä monesti laskettu että hänellä on varaa ruokaan ja rahaa jää yli.
Itseä ärsyttää elättää jatkuvasti aikuista miestä. Mies suuttuu ja aloittaa mykkäkoulun joka kerta kun otan asian puheeksi ja ehdotan ratkaisuja tilanteeseen esim. molemmat laittavat tietyn summan viikossa kauppaan /molemmat huolehtivat että tietty summa varataan kuukaudessa ruokaan.
Kun miehelle tili tulee niin se äkkiä myös tyhjenee. Kauppaan laittaa rahaa ehkä pari kolme kertaa kuukauden aikana ja tosiaan loput maksan minä. Kauppaan menee kuukaudessa minulla aikamoinen summa. Välillä mietin että olenko ihan hullu jos sanon miehelle että en enää elätä häntä(eipä siihen varaa olisikaan) ja että saa sitten olla nälissään ellei kiinnosta laittaa rahaa ruokaan.... Miten muilla nämä menot jaetaan?
Itse tunnen itseni ihan idiootiksi kun aikuista ihmistä elätän koko ajan.
Mies menee kirjastoon ja minä kauppaan.