Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisilla perheillä on yli 200 000 euroa lainaa?

Vierailija
06.08.2008 |

Ihan uteliaisuudesta kyselen, en tuomitakseni.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000€ - verot on n. 1500€ käteen, siihen ehkä työttömyyskorvaus ja lapsilisät n. 1000€. Pelkät korot 25v tuosta lainasta on tonnin kuussa (lyhennyksen kanssa n 1500€) eli elämiseen ja asumiskuluihin jää vain tonni. Aika hilkulle menee, 2 autoa ja prätkä vie bensaa, vakuutusmaksuja (erityisesti pyörässä tajuttomat!) yms kuluja vaikka velattomia olisikin. Ruoka, asuminen, vaatteet,.... ei nekään ilmaisia ole edes korvessa. Eikö teille tule lehtiä, makseta tv lupaa, omia vakuutuksia, lääkärikuluja, talon/asunnon kunnossapitokuluja tai puhelinkuluja?

Suomessa on vain niin vähän niitä pieniä menoja, yleensä yhteenlaskettuina niistäkin tulee iso summa.

Vierailija
22/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat ollaan amk tason koulutuksen saaneita, itse en ihan edes sitä, mut vastaava koulutus.

Eli siis sulla on joku koulutus :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästö on huima ja säästöillä tekee isotkin korjaukset.

Asumiseen menee tonni kuussa, ei ole toistaiseksi ollu kunnossapitokuluja, ei puhelinkuluja, ei vakuutuksia (paits talossa palovakuutus), vaatteet kirppareilta ja aleista (AINA), ruokia ei osteta prismasta vaan halvemmasta kaupasta, tv lupa maksetaan mikä on kyllä järjetöntä ja sen kyllä aion lopettaa, bensaan ei paljoa mene ja sekin tulee takaisin veroissa ja muissa kilsakorvauksissa.

pihisti voi kyllä elää ja silti hienosti ja laadukkaasti!

Vierailija
24/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa vaatimuksena amk koulutus. mitä loistavaa siinä nyt on?

Vierailija
25/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa lyhennetään 2000 kuussa (luhennys + korko)

Tällä hetkellä lyhennämme auto+talolainoja 1000€/kk ja sekin on siinä ja siinä. Ehkä olemmekin huonotuloisia.

Vierailija
26/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vastaukset

Vierailija
27/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perustuloisia ollaan, minä tosin nyt äitiyslomalla toista lasta odottelen, mies tienaa n. 3300 e/kk nettona.

Ja 5h+k rivarikämppä Espoosta on hakusessa.

Vierailija
28/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi aikuista, nettotulot yhteensä n 4000e. Lainaa + korkoja lyhennellään 1200e kk. Muita lainoja ei ole. Ja todellakaan ei ole mitään rahahuolia.

Vierailija
29/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppisiä, esikoinen alle 2, toinen lapsi tulossa, mies amk insinööri, minä KTM. Miehellä vakituinen työ, minulla sijaisuus. Asunto on 115 neliötä uudessa paritalossa, auto uusi. Perintönä saatuja varoja varalla, jos tulee hätä lainanmaksussa. Bruttotulot yhteensä n. 6000€/kk + pääomatulot kerran vuodessa n. 20000€.

Vierailija
30/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntolainaa 240 000 ja siihen päälle remonttilainaa 35 00, autolainaa on jotain 10 000 ja opintolainojakin on vielä varmaan 15 000.

Molemmat olemme akateemisesti koulutettuja vakituisessa työssä olevia. Mies tienaa jotain bruttona jotain 4500 euroa kuussa (+ jotain bonuksia ja päivärahoja) ja minä sain asuntolainaa otettaessa noin 2700 ja nyt onneksi jo 3700 euroa kuussa.

Meillä on iso paritalon puolikas hyvällä paikalla Helsingissä, jonka arvo on jotain 400 000. Lapsia on kaksi.

Eräällä tutullani on asuntolainaa itsekseen sen 200 000 ja hän tienaa noin 5000 euroa kuussa bruttona ja elelee mielestäni varsin leveästi.

Vierailija
31/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten oli vielä 252 000, mutta ollaan siis maksettu sitä pois vähän ylimääräisilläkin lyhennyksillä. Ollaan ihan tavallinen lapsiperhe pääkaupunkiseudulla. Meillä on rivitaloasunto, jonka arvo on noin 400 000. Mä oon keskituloinen (palkka bruttona 2500€/kk) ja mies on varmaan sitten hyvätuloinen (palkka 4500€/kk) Lapsia on kaksi, mutta viikon päästä jään äitiyslomalle, joten kohta lapsia on kolme. Autoja ei ole yhtään. Lähes kaikilla mun kavereilla on lainaa yli 200 000. Ei täällä osteta perheasuntoja edes sillä summalla, joten jokaisella on myös ollut säästöjä asuntoa varten.

Vierailija
32/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme isossa keskusta-asunnossa niin kauan kuin pystymme. Jos emme pysty hoitamaan lainaa, muutamme pois. Pystymme ehkä elämään tavallista isompien riskien kanssa, koska olemme jo "ikääntyneitä" eli viisikymppisiä. Olemme kokeneet talouden nousuja ja laskuja, konkursseja, avioeroja, sairauksia ym. joten tiedämme, että tulevaisuuden suunnittelu on lähes mahdotonta ja elää voi vain tänään. Siksi elämme tänään niin hyvin kuin osaamme.