G: Kuinka pitkään imetit?
Mulla tyttö 11 kk ja olen suunnitellut vuoden ikään asti jatkavani. Saa nähdä raaskiiko sit lopettaa. Pakko varmaan kun kohta pitää töihinkin mennä.
Kommentit (18)
24/7 sen vuoksi, että lapsi saa rintamaitoa. lapsella on myös ja läheiset isovanhemmatkin.
kolmas nyt viikon ikäinen, eiköhän tämäkin imettäminen jatku sinne parin vuoden hujakoille.
stella80:
lapsella on myös ja läheiset isovanhemmatkin.
Esikoista 3,5kk (silloin se homma tuntui kamalan työläältä, alku hankalaa jne), keskimmäistä 6kk ja nyt nuorimmainen 7kk osittaisessa imetyksessä edelleen.
Esikoista vain 3kk, koska en kokenut antavani tytölle tarpeeksi omista varastoista annoin vielä lisäksi pullosta korviketta. Loppujenlopuksi omat varastoni vähenivät, koska pullosyöpöttely vei voiton, oli mukamas sitten helpompaa.
Nyt uutukainen vauvveli 1½kk ja imetystukilistan kotisivujen satakertaalukeneena en halua edes pullotella, muutenkuin ämmää mutten sitäkään tee mielelläni ja pakon edessä. Koitan panostaa imetykseen ja näin vastak jälkeen se on lähtenyt sujumaan hyvin.
Olen ihan tyytyväinen kuitenkin. Aika aikaansa kutakin.
Ei siinä paljoa imetellä ehdi, ku pitää mennä farkkukaupasta toiseen ja hei, jos sekstaamiseen menee se viitisen tuntia päivässä, niin johan se ois kumma jos imettää ehtis. ONneksi mummoillakin on tissit.
Vierailija:
ONneksi mummoillakin on tissit.
Tyttö on nyt 1v7kk, vielä imetän. Töissä käyn, mutta muulloin n. 2-3kert päivässä. Olen miettinyt että ehkä 2 v saakka, mutta katsotaan mitä lapsi tuumaa. Pikkasen lapsen tahdissa menty, vielä tuntuu olevan tisu tärkeä.
ja oikea ratkaisu oli meidän kohdalla tuo imetyksen lopettaminen.
Kolmannen aikana asennoiduin imetykseen eri tavalla, halusin imettää ja etsin tietoa siitä. Kaksi eka kertaa imetys lopahti ja jäi harmittamaan...
Viimeiset kolme kuukautta olin jo töissä, eli ei tarvi välttämättä imetystä lopettaa ennen kuin lähtee töihin ja lapsi hoitoon. Pienelle lapselle se voi olla hyväkin hoidon alkaessa.
Olisin voinut jatkaa ehkä vielä muutaman kuukauden pidempään, mutta olin jo uudestaan raskaana ja oma vointi (raju pahoinvointi jota imetys lisäsi) pakotti lopettamaan tuolloin.
kun tyttö oppi keskolassa pullolle. Lypsin 5 kk ja tuli maitoa niin reilusti että pakastimeenkin että sai rintamaitoa 7kk pullosta
Mulle 6kk on se raja, minkä yli en imetä.