Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta itsekästä se, jos kasvissyöjävanhemmat

Vierailija
07.08.2006 |

syöttävät lapsilleenkin pelkästään kasvisruokaa? Minusta tuohon valintaan on aina henkilökohtaiset, monesti eettiset syyt eikä näinollen lasta pitäisi pelkällä kasvisruualla syöttää. Valitkoon itse aikanaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjät usein miettivät tarkemmin ruoan terveellisyyttä yms, kuin sekasyöjät.

Vierailija
2/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todennäköisesti voi koskaan edes syödä lihaa vaikka niin haluaisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä en ymmärrä, että siinä vaiheessa kun lapset itse haluavat kokeilla lihaa niin vanhemmat eivät sitä hyväksy. Ainakin täältä olen monet kerran lukenut kasvissyöjävanhempien kysyvän, miten perustella lapsille kasvissyönti kun haluavat lihaa ja tämä ei sovi vanhempien eettisen ajattelun piiriin.

Vanhempani olivat - ja ovat kasvissyöjiä. Söin puhtaasti kasvisruokaa siihen asti kun halusin kokeilla lihaa. Äitini laittoi minulle erikseen ruuan, koulussa söin myös normaalia ruokaa. Vanhempani eivät tuputtaneet minulle omia eettisiä arvojaan vaan sain valita itse.

Myöhäisessä murrosiässä valitsin itse kasvisruokavalion ja jätin lihan pois. Ja se oli oma valintani, ei vanhempieni päätös.

Ja uskon, että siihen on syynä se, että vanhempani antoivat minulle vapauden valita ja tehdä omat päätökseni, sen sijaan että olisivat halunneet " alistaa" minut omien periaatteidensa alle.

Vierailija
4/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetathan todennäköisesti itsekin uskonnollisen vakaumuksesi/vakaumuksettomuutesi ;) tmv. elämänkatsomuksesi lapsellesi? Miksi kasvissyönti olisi jotenkin eri asia? Miksi kasvissyöjien pitäisi opettaa lapsensa omaa näkemystään " vastaan" ? Voihan kasvissyöjän lapsetkin valita lihan syömisen aikuisena.. Miksi hitossa se toimisi vain toisin päin??????

Vierailija
5/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvissyöjä ei voi vain yhtäkkiä päättää, että alkaakin syödä lihaa, koska elimistö ei ole lihaan tottunut, se ei sitä kykene sulattamaan.

Vierailija
6/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kasvissyöjä ei voi vain yhtäkkiä päättää, että alkaakin syödä lihaa, koska elimistö ei ole lihaan tottunut, se ei sitä kykene sulattamaan.

Ja miksei kasvissyöntiä voi verrata uskontoon?? Minulle ainakin se on elämänkatsomuksellinen asia kuten uskontokin! On myös uskontoja, jotka eivät lihan syöntiä salli (pitäisikö heidänkin syöttää lapsilleen lihaa??).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän