Miksi miehen pitäisi olla nikkaroija ja omilla käsillä tekijä silloinkin, kun nainen itse ei ole?
En ymmärrä siis näitä mielipiteitä "miehekkäästä miehestä".
Ja olen siis nainen!
Vai oletko siis naisena itse kädentaitaja, minkä vuoksi odotat, että miehelläkin "pysyy työkalu kädessä"?
Kommentit (27)
Minä osaan laittaa ruokaa, leipoa, ommella ja neuloa. Kotona on tehty pieniä remppahommia, mutta olen ollut niissä mukana. Tykkäisin kyllä, jos mies olisi innokkaampi remontoimaan, voitaisiin tehdä niitä yhdessä.
Siis.. Missä tilassa Suomi oikein on? Tajuan kyllä ettei jätkät haluaa elättää ketään, mutta kun ollaan viime aikoina alettu itkemään työkalupakeista, miesluolista ja auton tankkauksesta niin menen oikeasti jo sanattomaksi.
Molemmat vanhempani oli talonrakentaja eli meistä kaikista muksuistakin tuli kädentaitajia. (Kyllä osaan myös ommella, leipoa, neuloa jne)
Ei mua haittaa jos mies sei jotain osaa, mua haittaa asenne että mitään ei halua eikä tarvitse tehdä itse.
Ihanteellisintahan olisi, jos kummallakin on oma alueensa jonka hallitsee ja haluaa myös opettaa (ei tuputtaa) toista jos toinen niin haluaa.
Kyllä mä oon opettanut miehilleni mm ompelua ja mikä poranterä mihinkin seinään sopii, se on ihan hienoa jos toinen itse haluaa.
Itselle ihanteellisin kumppani ois myös duunari.
Jotkut on mielestään jumalan lahjoja vastakkaiselle sukupuolelle ja itseltä ei siksi tarvitse vaatia mitään, mutta toisen osapuolen vaatimuslista on toki pitkä.
Miksi naisen pitäisi olla laiha, vaikka mies on lihava?
Miksi naisen pitäisi tehdä kotitöitä, vaikka mies ei tee?
Miksi naisen pitäisi haluta lapsia, vaikka mies ei halua?
Mietitkö ap koskaan näitä kysymyksiä? Vai oletko sokea miesten pohjattomalle itsekkyydelle?
Vierailija kirjoitti:
Missäs näitä mielipiteitä on?
Tuolla yhdellä naispalstalla oli keskustelu, jossa oli epämiehekkäät piirteet aiheena. Tosi moni mainitsi tämän asian. ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat omaa sukupuoltasi?
En vihaa, vaan keskustelen. Kysyn kysymyksen ja luen mielenkiinnolla vastauksia. ap
En ole huomannut tämmöistä, aidot nikkarinaiset eivät halua rinnalleen samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on mielestään jumalan lahjoja vastakkaiselle sukupuolelle ja itseltä ei siksi tarvitse vaatia mitään, mutta toisen osapuolen vaatimuslista on toki pitkä.
Lähes poikkeuksetta nuo itseään jumalan lahjana pitävät ovat miehiä, joten on vaikea ymmärtää miksi aloittaja uhriutuu miesten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitäisi olla laiha, vaikka mies on lihava?
Miksi naisen pitäisi tehdä kotitöitä, vaikka mies ei tee?
Miksi naisen pitäisi haluta lapsia, vaikka mies ei halua?
Mietitkö ap koskaan näitä kysymyksiä? Vai oletko sokea miesten pohjattomalle itsekkyydelle?
Tässä on melko kattavasti kiteytetty villakoiran ydin.
Kyllä olen. Ja koska minä hoidan yksin sekä ruoka- että vaatehuollon, tekee mies kaikki nikkaroinnit.
No, miksi? Kysymyksesi on hassu, koska mitään tuollaista sääntöä ei ole olemassa ellet tarkoita että itse pidät sellaisesta kiinni.
Nyt on vuosi 2021, naiset saavat itse rakentaa talonsa.
Vierailija kirjoitti:
Tonttujen täsmäratkaisu onkin ottaa ostovaimo. Joutuvat hoitamaan leivän pöytään ja sekös hymyilyttää!
Miehet on kovia tekemään listoja toivoen samalla pääsevänsä kuin koira veräjästä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vuosi 2021, naiset saavat itse rakentaa talonsa.
Sitä varten meillä on firmat jotka toimittaa valmiita talopaketteja ja raksa ammattilaisia. Mun tarvii vain maksaa.
Itsellä on vähän se ongelmana, että musta on hurjan kiva touhuta ja osata kaikenlaista, vaikka usein se oppi on tullutkin erehdyksen kautta. Kaikki mun miehet on olleet enemmän tietokone/auto-osaajia. Mä oon ollut mukana autorempoissa ja koettanut opiskella tietokonejuttuja. Oon sit saanut miehet innostumaan esim kodin remontoinnista ja kaikenlaisesta nikkaroinnista. En mä ole kummeksunut jos mies ei erota rautasahaa vannesahasta tai iskuporaa akkuporakoneesta.
Itse ainakin eniten kaipaan yhdessä tekemistä, en mä odota että mies rakentaa talon ja mä saan valita maalin.
Yleisesti ottaen arvostan ihmisessä, oli sitten nainen tai mies tai muunsukupuolinen, erilaisia elämää helpottavia ja rikastavia taitoja. Itse oon pyrkinyt opettelemaan esim. hyväksi kotikokiksi ja -leipuriksi. Osaan korjata vaatteita, lyhentää housunlahkeita, ommella verhoja jne. Osaan tehdä autoon pieniä huoltotoimenpiteitä, kuten vaihtaa polttimoita, tarkistaa öljyt, vaihtaa renkaat jne.
Olen käynyt trimmauskursseja ja osaan trimmata itse koiramme. Olen opetellut tasoittamaan ja maalaamaan seiniä. Olen opetellut suunnistamaan metsässä, jolloin luonnossa liikkuminen, sienestys ja marjastus ovat helpompia - ei tarvitse liikkua niillä reiteillä, joita kaikki muutkin käyttävät. Olen opetellut parturoimaan miesten hiukset siististi jne.
Olen siis nainen. Mieheni taas osaa tehdä minun osaamieni hommien lisäksi paljon muutakin pienimuotoista korjaus- ja asennushommaa. Joka puuhaan ei tarvitse tilata kallista erikoismiestä.
Mä osaan tehdä kaikenlaista itse enkä odota mieheni rakentavan vaikkapa omaa taloa tai mökkiä pitkästä tavarasta. Ihmisillä on erilaista osaamista. Maalisuti pysyy jokaisella kädessä tarvittaessa.