Eikö kukaan saa kuolla koronaan?
Ymmärtääkö vielä ihmiset että rajoitukset ovat tehohoitopaikkojen kuormituksen estämiseksi eikä sen että kukaan ei saisi kuolla koronaan. Influenssaankin saa kuolla satoja jopa tuhansia vuodessa eikä kukaan ole itkenyt.
Jos jatkatte rajoituksia ja maskeja senkin jälkeen kun riskiryhmät on rokotettu niin sitten voitte jatkaa lopun elämämme, koska siinä vaihessa korona ei enää kuormita sairaaloita joten rajoitteilla ei ole hyviä perusteita.
Jos olet nuori ja pelkäät itse koronavirusta niin suosittelen vilkaisemaan välillä tilastoja eikä paniikkiotsikoita. Jos joku on huuhaata ja valeuutista niin se että korona olisi kaikille vaarallinen. Tilastot ei valehtele, media kylläkin.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne tehohoitopaikat ole missään vaiheessa edes mitenkään hälyttävästi kuormittuneet.
Totta. Mutta jotenkuten vielä ymmärrän että jos viruksen antaisi levitä vapaasti niin asia voisi olla toisin. Tietenkään varmuutta tästä ei ole. Mutta tosiaan, viimeistään riskiryhmien rokottamisten jälkeen ei voida perustella enää minkäänlaisia rajoituksia. Jos ihmiset suostuu niihin vielä silloinkin niin voidaan oikeasti jo todeta, että tässä on jotain mätää..
Varmuus on jo, niissäkin maissa missä viruksesta hiukan enemmän sairaalat kuormittui oli maita joissa väestö todella vanhaa. 99% paranee tästä ihan normaalisti. Täysin älyvapaata ajaa koko maailman talous alas ja saada lisää ongelmia sitä kautta. Viruksia on ja tulee aina olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä kuolla koronaan? Jos et, niin varmaan myös ymmärrät, että muutkaan eivät halua.
Ei ap käsitä sellaista. Ap on tilassa, jossa hän on nostanut itsensä muiden yläpuolelle, tuntee olevansa kuolematon, eikä todellakaan osaa asettua muiden ihmisten asemaan.
Haluanko kuolla koronaan?
En tietenkään. En halua myöskään kuolla auto-onnettomuudessa. Enkä syöpään. Enkä henkirikokseen.
Mutta tahdon silti mielummin elää vapaasti kuin pelätä kuolemista yhteenkään noista asioista. Joista muuten syöpään kuoleminen on varmaan todennäköisin koska olen nuori. Syöväthän ovat lisääntyneet nuorilla, kukaan ei vaan halua kysyä että miksi..
Mutta hei, syöpään saa nuori kuolla mutta koronaan ei! (Vaikka koronaan ei nuoria juuri kuolekkaan)
Loogista.
Vierailija kirjoitti:
Viruksia on ja tulee aina olemaan.
Tämä onkin labrapäästö eli ei luonnollista alkuperää.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista. Tunnen todella paljon hoitajia ja aika monta lääkäriäkin. Kaikki sanovat, että ei ole ollut kuin kourallinen koronapotilaita. Kiireen ja kuormituksen on aiheuttanut henkilökunnan poissaolot altistuksen, nuhaoireiden, lasten nuhien yms. takia. Yksi kertoi yhden lähes 90-v monisairaan kuolleen, mitään jälkioireita ei ole tullut vastaan kenelläkään.
Joo minä olen kuullut samaa.
Te jotka täällä lässytätte koronan kauheudesta ja kysytte haluuako siihen kuolla niin,
Minäkään en tahdo kuolla influenssaan.
Eli rajoitathan elämääsi aina talvisin minun vuokseni? Ettet vain tartuta minuun influenssaa?
En halua myöskään vammautua auton ajettua minun päälleni. Lopetathan siis auton ajamisen vuokseni?
En halua myöskään hukkua järveen, joten laitetaan uimarannat kiinni kesäisin?
Ainoa mihin haluan kuolla on yksinäisyys joten pysytäänhän kotona kaikki ja kuollaan yhdessä yksinäisyyteen, se on kaikista armollisin kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Tajuaako ap että viimeisten tutkimusten mukaan noin 30% aikuisista ja 10% lapsista sairastaa koronan pitkän muodon. Vielä ei ole varmuutta paranevatko he koskaan. Itse olen paljon enemmän huolissani näistä pitkäaikaisvaikutuksista kuin siitä kuoleeko heti koronaan.
Esimerkiksi lievästikkin koronan sarastaneilla löytyy merkittävällä osalla keuhkoista muutoksia (amerikkalaistutkimuksen mukaan 30% lla sairastaneilla muutoksia mutta siinä oli mukana myös vakavammin sairastaneitakin tutkimuksessa) Kukaan ei tiedä paranevatko ne koskaan.
Käytännössä kaikilla jotka joutuvat tehohoitoon koronan takia jää pysyviä vaurioita keuhkoihin.
Lisäksi osalle tulee verisuoniin, maksaan, aivoihin ym muualle vaurioita.
Nämä asiat ei tunnu haittaavan lainkaan niitä jotka huutavat rajoitusten poistoa.
Jos influenssan sairasteneita tutkittaisiin, myös heistä hyvin monella on muutoksia esim. keuhkoissa. Moni jopa kuolee keuhkokuumeeseen influenssan jälkeen.
Joka päivä kuolee Suomessa ylipainoon 100 ihmistä. Eipä kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne tehohoitopaikat ole missään vaiheessa edes mitenkään hälyttävästi kuormittuneet.
Ovat kyllä. Katsos kun niitä tarvitaan MUILLEKIN kuin koronapotilaille.
Ei tarvita kuin yksi tehdasonnettomuus tai bussikolari tyyliin Konginkangas, niin se on siinä.
Mikkelissä on sairaala turvoksiin asti täynnä ja muuallakin jo peruutellaan esim. syöpäleikkauksia.
Meillä on koko valtakunnassa yhteensä noin 250 tehohoitopaikkaa, joista valtaosa HUS:ssa.
Lapin keskussairaalassa muistaakseni alle 10 paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä ap niistä koronatilastoista katselet? Pelkästään kuolemiako?
Itse tunnen nuoren, joka sairastui koronaan keväällä. Nyt on vikaa munuaisissa ym. Koronan jälkeen näet tuli verenmyrkytys ja ruusu.
Jos kuolla haluatkin koronaan, millä estät sen, ettet jää toisten hoidettavaksi tai elätettäväksi?
Tekemällä itsemurhanko?
Miksi korona nähdään vain sellaisena on/off -tautina? Ne jälkitaudithan siinä pahimpia on.
Minäkin tunnen nuoren joka kuoli aivokasvaimeen. Ihan tuosta noin vain yllättäen. Ja mitä laajempi sosiaalinen piiri on, sitä enemmän tuntee ihmisiä, joilla on traaginen tarina. Toisaalta tunne useita koronan sairastaneita, lähes oireettomana, ja siitä jo toipuneita. Ruusu on muuten useimmiten streptokokin aiheuttama ihotulehdus. Streptokokkiin liityvät infektiot ovat tyypillisiä muiden infektioiden, vaikka ientulehduksen, yhteydessä esiintyviä jälkitaudin aiheuttajia, jotka pääsevät villiintymään immuniteettijärjestelmän ollessa kuormittunut. Daibetes altistaa molemmille, vakavalle koronainfektiolle ja ruusulle.
Pikkuisen enemmän uskon lääkäriin kuin sinun sepustuksiisi. Jos lääkäri on sanonut, että nämä ovat koronan jälkiseurausta ja se on tutkimuksissa todettu, niin se nyt vain on sinun nieltävä.
Mistä tähän nyt vedit "daibeteksesi"? Ei tällä perusterveellä nuorella ollut edes diabetestä.
Johonkinhan sitä pitää kuolla, toteaa sananlasku. En kuole koronaan, kun olen sen jo sairastanut. Meni suht. kivuttomasti, vaikka olen jo 57 v ja yleiskunto ei ole mitään urheilijaluokkaa. Pari päivää hurja kuume ja lihassärkyä päälle kiltisti karanteeni.
Paljon todennäköisemmin liukastun tänään tässä liukaassa kelissä tai jään auton alle suojatiellä, vaikka kuinka varoisin.
Normaalit varotoimet ja tervejärki, niistä tärkein käsienpesu ja turvavälit Aktiivisen käsienpesun merkityksen tajusin jo kauan sitten, kun lapsiperheissä riehui märkärupi.
Niin vain sitäkin selvittiin, kuten tästäkin. Ymmärrän maskinkäytön suljetuissa tiloissa, kuten luokkahuoneissa, joissa lähikontaktia ei voi välttää.
Muutoin olen samaa mieltä kuin ap, painotusluokat ja oppilaat rules.
Tätä en tajua, vanhus tai minkä ikäinen tahansa, kenellä on liuta perussairauksia, ja on heikossa hapessa jo alunperinkin - koronatesti on osoittautunut positiiviseksi ja potilas kuolee n.1kk:n sisällä testistä, merkitään se koronaan LIITTYVÄKSI kuolemaksi. Kuitenkaan nämä siis eivät välttämättä olisi eläneet päivääkään pidempään ilman koronaakin. Onko tämä jokin EU:n rahanjakoon liittyvä asia vai miksi näin tehdään?
D-vitamiinilisää suositellaan koronan estoksi, ei virallisesti kuitenkaan.
Olen nuori ja en pelännyt erityisemmin koronavirusta, mutta sain sen silti erittäin vakavana. Näiden omien kokemuksieni perusteella en toivo kenenkään sairastuvan koronaan.
Olen itsekkin yrittänyt puolustaa koronarajoituksia kaikista epäloogisuuksista huolimatta, koska olisi helpompi olla ns yleisen mielipiteen puolella.
Mutta olen huomannut että yleinen mielipide ei ehkä olekkaan rajoitusmyönteinen ja paniikkia lietsova, nämä yksilöt sattuvat vain olemaan hyvin äänekkäitä somessa ja palstoilla että tulee sellainen kuva kuin he edustaisivat suuren osan mielipidettä.
Luulenpa että suurin osa meistä ymmärtää että korona voi olla vaarallinen, siinä missä muutkin virukset mutta nyt on jo tiedossa sen olevan suurimmalle osalle flunssan kaltainen.
Tätä maailmaa ei hitto soikoon voi flunssan takia pysäyttää eikä lapsilta viedä oikeutta mennä kouluun ja harrastuksiin flunssan takia.
Hävetkää te aikuiset ihmiset jotka olette lähteneet tähän hyvinvointivaltion alasajoon mukaan! Voitte kiittä ihan itseänne sitten kun lapsenne maksaa niin henkisiä kuin taloudellisia velkoja teidän takianne.
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmeisesti saa kuolla, mutta näemmän rokotukseen kuoleminen on ihan sallittua. Suomessakin kuollut yli 20 ihmistä koronarokotukseen. Ilmeisesti riskiryhmille todella vaarallinen.
Miksi levität tuota typerää valetta?
Oletko oikeasti niin vähillä muumeilla, ettet osaa uutista lukea loppuun? Vai mikä sinua ajaa, silkka pahuus?
Ajallinen yhteys on, muttei asiayhteyttä, ja lienee melko helppo ennustaa, että me jokainen kuolemme rokotuksen jälkeen ja jopa ilman rokotustakin.
Rokotukset aloitettiin kaikkein vanhimmista ja hauraimmista ja he ovat kuolleet jo aiemmin potemiinsa perussairauksiin.
Ei ole olemassa rokotetta, jolla saavuttaisi ikuisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuaako ap että viimeisten tutkimusten mukaan noin 30% aikuisista ja 10% lapsista sairastaa koronan pitkän muodon. Vielä ei ole varmuutta paranevatko he koskaan. Itse olen paljon enemmän huolissani näistä pitkäaikaisvaikutuksista kuin siitä kuoleeko heti koronaan.
Esimerkiksi lievästikkin koronan sarastaneilla löytyy merkittävällä osalla keuhkoista muutoksia (amerikkalaistutkimuksen mukaan 30% lla sairastaneilla muutoksia mutta siinä oli mukana myös vakavammin sairastaneitakin tutkimuksessa) Kukaan ei tiedä paranevatko ne koskaan.
Käytännössä kaikilla jotka joutuvat tehohoitoon koronan takia jää pysyviä vaurioita keuhkoihin.
Nämä asiat ei tunnu haittaavan lainkaan niitä jotka huutavat rajoitusten poistoa.
Sinulla on vahva pelkoreaktio. Ja liian vähän ymmärrystä.
Onko sinulla jotain perusteita? Pitäisikö näistä pysyvistä haittavaikutuksista olla iloinen vai?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jää vaurioita näkyviin keuhkoihin kun laitetaan hengityskoneeseen. Myös keuhkokuumeen sairastamisesta jää näkyviä muutoksia keuhkoihin. Niin myös minulla, perusterveellä aikuisella, näkyy keuhkokuvassa muutoksia muutaman vuoden takaisesta keuhkokuumeesta johtuen. Vaikuttaako ne elämänlaatuun millään lailla? Ei. Asiat mittasuhteisiin, raflaavia lauseita on helppo toistella kun ymmärrys puuttuu.
Ei jää.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä olivat viime keväänä jo kerran kuormittuneet niin, että joku julkisuudessa ollut lääkäri (mäkijärvi?) sanoi, että tipalla oli, ettei loppuneet.
Koko maan koronatehohoitokapasiteetista oli pahimmillaankin käytössä vain 20% Pelkäästään HUS alueella oli 300 koronatehohoitopaikkaa varattuna ja valmius tehdä lisää satoja.
Jos viitävaille kuollut kuolee koronaan- kauheaa!!
Jos viitävaille kuollut kuolee rokotuksesta johtuvaan kuumereaktioon- täysin normaalia!
Eiköhän tuo että vanhoja hauraita ihmisiä kuolee päivittäin ole täysin normaalia oli syy mikä tahansa mutta kuinka monta sataatuhatta näitä tapauksia on kuitenkin laitettu koronan piikkiin?
Varmasti suurin osa koostuu heistä eli todella hyvät perusteet sulkea maailma!?
Kummallista. Tunnen todella paljon hoitajia ja aika monta lääkäriäkin. Kaikki sanovat, että ei ole ollut kuin kourallinen koronapotilaita. Kiireen ja kuormituksen on aiheuttanut henkilökunnan poissaolot altistuksen, nuhaoireiden, lasten nuhien yms. takia. Yksi kertoi yhden lähes 90-v monisairaan kuolleen, mitään jälkioireita ei ole tullut vastaan kenelläkään.