Eikö kukaan saa kuolla koronaan?
Ymmärtääkö vielä ihmiset että rajoitukset ovat tehohoitopaikkojen kuormituksen estämiseksi eikä sen että kukaan ei saisi kuolla koronaan. Influenssaankin saa kuolla satoja jopa tuhansia vuodessa eikä kukaan ole itkenyt.
Jos jatkatte rajoituksia ja maskeja senkin jälkeen kun riskiryhmät on rokotettu niin sitten voitte jatkaa lopun elämämme, koska siinä vaihessa korona ei enää kuormita sairaaloita joten rajoitteilla ei ole hyviä perusteita.
Jos olet nuori ja pelkäät itse koronavirusta niin suosittelen vilkaisemaan välillä tilastoja eikä paniikkiotsikoita. Jos joku on huuhaata ja valeuutista niin se että korona olisi kaikille vaarallinen. Tilastot ei valehtele, media kylläkin.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne tehohoitopaikat ole missään vaiheessa edes mitenkään hälyttävästi kuormittuneet.
Totta. Mutta jotenkuten vielä ymmärrän että jos viruksen antaisi levitä vapaasti niin asia voisi olla toisin. Tietenkään varmuutta tästä ei ole. Mutta tosiaan, viimeistään riskiryhmien rokottamisten jälkeen ei voida perustella enää minkäänlaisia rajoituksia. Jos ihmiset suostuu niihin vielä silloinkin niin voidaan oikeasti jo todeta, että tässä on jotain mätää..
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, sinä saat.
Olen perusterve nuori aikuinen, joten todennäköisyys kuolla koronaan on aivan mitättömän pieni. Joten lopeta huuhaan ja turhan pelon levittäminen.
Tajuaako ap että viimeisten tutkimusten mukaan noin 30% aikuisista ja 10% lapsista sairastaa koronan pitkän muodon. Vielä ei ole varmuutta paranevatko he koskaan. Itse olen paljon enemmän huolissani näistä pitkäaikaisvaikutuksista kuin siitä kuoleeko heti koronaan.
Esimerkiksi lievästikkin koronan sarastaneilla löytyy merkittävällä osalla keuhkoista muutoksia (amerikkalaistutkimuksen mukaan 30% lla sairastaneilla muutoksia mutta siinä oli mukana myös vakavammin sairastaneitakin tutkimuksessa) Kukaan ei tiedä paranevatko ne koskaan.
Käytännössä kaikilla jotka joutuvat tehohoitoon koronan takia jää pysyviä vaurioita keuhkoihin.
Lisäksi osalle tulee verisuoniin, maksaan, aivoihin ym muualle vaurioita.
Nämä asiat ei tunnu haittaavan lainkaan niitä jotka huutavat rajoitusten poistoa.
Vierailija kirjoitti:
Tajuaako ap että viimeisten tutkimusten mukaan noin 30% aikuisista ja 10% lapsista sairastaa koronan pitkän muodon. Vielä ei ole varmuutta paranevatko he koskaan. Itse olen paljon enemmän huolissani näistä pitkäaikaisvaikutuksista kuin siitä kuoleeko heti koronaan.
Esimerkiksi lievästikkin koronan sarastaneilla löytyy merkittävällä osalla keuhkoista muutoksia (amerikkalaistutkimuksen mukaan 30% lla sairastaneilla muutoksia mutta siinä oli mukana myös vakavammin sairastaneitakin tutkimuksessa) Kukaan ei tiedä paranevatko ne koskaan.
Käytännössä kaikilla jotka joutuvat tehohoitoon koronan takia jää pysyviä vaurioita keuhkoihin.
Nämä asiat ei tunnu haittaavan lainkaan niitä jotka huutavat rajoitusten poistoa.
Sinulla on vahva pelkoreaktio. Ja liian vähän ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jää vaurioita näkyviin keuhkoihin kun laitetaan hengityskoneeseen. Myös keuhkokuumeen sairastamisesta jää näkyviä muutoksia keuhkoihin. Niin myös minulla, perusterveellä aikuisella, näkyy keuhkokuvassa muutoksia muutaman vuoden takaisesta keuhkokuumeesta johtuen. Vaikuttaako ne elämänlaatuun millään lailla? Ei. Asiat mittasuhteisiin, raflaavia lauseita on helppo toistella kun ymmärrys puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Koronaviruksen on sairastaneet miljoonat nuoret jo yli vuoden ajan, eiköhän noista "kauheista" jälkitaudeista olisi pitänyt jo tulla varmaakin tietoa. Ja toki joillekkin tuleekin, samaa voi sanoa myös rokotteista, kukaan ei vielä tiedä mitä sivuvaikutuksia ja kuinka pitkään kestäviä niistä tulee, silti niitä nuoretkin hysteerisenä janoaa vaikka niistä on aiemminkin koitunut kivoja pikku elämän tuhoavia sivuvaikutuksia.
Mutta huomaan että olet median aivopesemä, ei tuollaiselle järkeä pysty päähän takomaan.
En edelleenkään huutanut rajoitusten poistamisesta heti vaan silloin kun riskiryhmät on suojattu rokotteella. Ymmärrätkö mitä sana riskiryhmä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, sinä saat.
Olen perusterve nuori aikuinen, joten todennäköisyys kuolla koronaan on aivan mitättömän pieni. Joten lopeta huuhaan ja turhan pelon levittäminen.
Voit olla kuvitelmissasi vaikka 120% 'terve', mutta tietämättäsi olet sairas.
Jokainen saa kuolla ihan vapaasti koronaan, kunhat ei mene sinne sairaalaan viemään hoitopaikkoja.Maltatko itse jäädä kotiin makaamaan jos ja kun nämä uudenversion voimakkaammat ja tappavammat kannat sinutkin saavuttaa.
Vai menetkö sittenkin hoitoon
Haluatko sinä kuolla koronaan? Jos et, niin varmaan myös ymmärrät, että muutkaan eivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä ap niistä koronatilastoista katselet? Pelkästään kuolemiako?
Itse tunnen nuoren, joka sairastui koronaan keväällä. Nyt on vikaa munuaisissa ym. Koronan jälkeen näet tuli verenmyrkytys ja ruusu.
Jos kuolla haluatkin koronaan, millä estät sen, ettet jää toisten hoidettavaksi tai elätettäväksi?
Tekemällä itsemurhanko?
Miksi korona nähdään vain sellaisena on/off -tautina? Ne jälkitaudithan siinä pahimpia on.
Mutta kun osa pelkää niin paljon etteivät kykene ajattelemaan koronasta muuta kuin että vain vanhukset voi kuolla siihen. Sitä hoetaan ja kaikki muu sivuutetaan piittaamatta mitään.
Ihan kuten tuo että ei ne keuhkovauriot vaikuta elämään. Lääkärit sanoivat etteivät ole aikaisemmin nähneet samanlaisia vaurioita mitä koronan jäljiltä. Kukaan tuskin siis tietää haittaavatko ne vai eivät. Itse en haluaisi kokeilla omilla lapsillani että haittaako. Mielummin siedän rajoituksia kuin riskeeraan lasten terveyden.
Jos korona osuu kohdalle niin sitten osuu. Mutta itse ja perheemme kyllä varoo sitä jopa enemmän mitä rajoitukset määrää. Ja silti kyetään elämään ihan hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne tehohoitopaikat ole missään vaiheessa edes mitenkään hälyttävästi kuormittuneet.
Helsingissä olivat viime keväänä jo kerran kuormittuneet niin, että joku julkisuudessa ollut lääkäri (mäkijärvi?) sanoi, että tipalla oli, ettei loppuneet.
Ylipainoon te kuolette ettekä koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Nyt pistetään kaikki koronan piikkiin. Ennen näitä ihmisiä ei olisi edes tutkittu, joten mitään ei olisi löytynytkään. Verisuonivaurioita voi olla jo ihan nuorillakin, kun syödään roskaruokaa, mätetään sokeria, popsitaan pienestä lähtien erilaisia lääkemömmöjä. Ja tutkimusten mukaan esim. rasvamaksaa on jo jopa lapsilla. Aivoja vahingoittaa nuo samat asiat ja myös alumiini. Mitenkähän gm-ruoka, liikkumattomuus, jatkuva ruutujen tuijottelu, ruua lisäaineet, stressi yms. vaikuttaa aivoihin ja muualle elimistöön. Ja samoin tämä vastenmielinen pelottelu, jota sinäkin harrastat. Ja miten koronaa on hoidettu, sekin vaikuttaa.
Ellei näitä ihmisiä ole tutkittu juuri ennen koronan sairastamista ja todettu täysin terveiksi, niin tuollaiset tutkimukset ovat vailla mitään arvoa. Lisäksi tutkimustulokset ovat yleensä sellaisia, kuin maksaja haluaa.
ja taas se 'media' valehtelee....
Kuinka monta langettavaa olet viime vuosina ainoankaan oikeista median lähteistä kuullut saaneen....niinpä.
Laita linkkiä referointeineen ensimmäisestäkään koronaan liittyvästä jutusta, joka on mennyt JSN käsittelyyn, saati että siitä olisi langettava tullut.
Odottelen sitä......
Minäkään en jaksa ymmärtää, miksi palokunta kävi sammuttamassa asuntopalon. Eihän siellä ollut kuin yksi makuuhuone vähän käristynyt. Olohuoneessa ja keittiössä pystyi ihan hyvin olemaan. Turha sammutus, ja nyt on sitten vesivahinkoja ihan kaikkialla. Olisi antanut vaan palaa, niin se olisi siitä itsekseen sammunut ja muuten olisi voinut jatkaa normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaviruksen on sairastaneet miljoonat nuoret jo yli vuoden ajan, eiköhän noista "kauheista" jälkitaudeista olisi pitänyt jo tulla varmaakin tietoa. Ja toki joillekkin tuleekin, samaa voi sanoa myös rokotteista, kukaan ei vielä tiedä mitä sivuvaikutuksia ja kuinka pitkään kestäviä niistä tulee, silti niitä nuoretkin hysteerisenä janoaa vaikka niistä on aiemminkin koitunut kivoja pikku elämän tuhoavia sivuvaikutuksia.
Mutta huomaan että olet median aivopesemä, ei tuollaiselle järkeä pysty päähän takomaan.
En edelleenkään huutanut rajoitusten poistamisesta heti vaan silloin kun riskiryhmät on suojattu rokotteella. Ymmärrätkö mitä sana riskiryhmä tarkoittaa?
Ymmärrätkö sinä että riskiryhmäläisillä on isompi todennäköisyys kuolla koronaan. Mutta meillä kaikilla muilla on 30% riski saada koronan pitkittynyt muoto. Ja noin 30% mahdollisuus saada keuhkovaurioita siitä. Lisäksi meillä on vaara saada vaurioita aivoihin, verisuoniin, munuaisiin, maksaan jne.
Eli meillä riski kuolla on pieni mutta minusta joku 30% ei todellakaan ole pieni riski kun katsotaan kuinka karua osalla on tuon pitkittyneen koronan sairastaminen. Kannattaa ymmärtää että osa terveistä koronan sairastaneista ei kykene enää tekemään fyysisesti raskasta työtään. Eikä harrastamaan fyysisesti raskaita lajeja. Eli elämä muuttuu osalla tosi paljon koronan jälkeen. Osalla heti ja osalla vähän myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä ap niistä koronatilastoista katselet? Pelkästään kuolemiako?
Itse tunnen nuoren, joka sairastui koronaan keväällä. Nyt on vikaa munuaisissa ym. Koronan jälkeen näet tuli verenmyrkytys ja ruusu.
Jos kuolla haluatkin koronaan, millä estät sen, ettet jää toisten hoidettavaksi tai elätettäväksi?
Tekemällä itsemurhanko?
Miksi korona nähdään vain sellaisena on/off -tautina? Ne jälkitaudithan siinä pahimpia on.
Minäkin tunnen nuoren joka kuoli aivokasvaimeen. Ihan tuosta noin vain yllättäen. Ja mitä laajempi sosiaalinen piiri on, sitä enemmän tuntee ihmisiä, joilla on traaginen tarina. Toisaalta tunne useita koronan sairastaneita, lähes oireettomana, ja siitä jo toipuneita. Ruusu on muuten useimmiten streptokokin aiheuttama ihotulehdus. Streptokokkiin liityvät infektiot ovat tyypillisiä muiden infektioiden, vaikka ientulehduksen, yhteydessä esiintyviä jälkitaudin aiheuttajia, jotka pääsevät villiintymään immuniteettijärjestelmän ollessa kuormittunut. Daibetes altistaa molemmille, vakavalle koronainfektiolle ja ruusulle.
Tämä mentaliteetti että kukaan ei saa kuolla koronaan eikö kukaan saa saada koronan sairastamisesta jälkitauteja tai mitään on niin älytöntä. Rajusta flunssata ja influenssasta voi jäädä myös pysyviä muutoksia jos on tarpeeksi epäonninen.
Suosittelen muuttamista steriiliin lasikuplaan jossa olette suojassa kaikelta pahalta ja hyvältäkin. Terveys ennenkaikkea.
Viruksia ja bakteereita ette pääse pakoon, muuten kuin poistumalla itse maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, sinä saat.
Miksi sinulla perusterveenä nuorena aikuisena olisi oikeus sanoa, että vanhukset tai ei perusterveet joutavat kuolla?