Tekstarilla/viestillä jättäminen
Usein kuulee sanottavan, että tekstarilla jättäminen olisi jotenkin kamalaa. Omasta mielestäni taas olisi huomattavasti vähemmän kiusallista, jos saisin viestillä kuulla, että ei kiinnosta. Mitä mieltä olette?
Kommentit (18)
Joissakin tilanteissa se on ihan ok. Esim. lyhyt "suhde" tai tietää, että toinen ei osaa suhtautua siihen asiallisesti, jne...
Epäsuosittu mielipide, mutta viesti on mielestäni parempi tapa kuin kasvotusten. Ei tarvitse hajota toisen nähden vaan saa olla rauhassa surunsa kanssa. Torjunta ja jättäminen sattuu joka tapauksessa ihan yhtä paljon.
Hirvein tapa on ghostaaminen. Se on kusipäistä. Aiheuttaa täyden arvottomuuden tunteen, kun epäuskoisuus hiljaisuudesta vihdoin kääntyy sen tajuamiseen, ettei siitä toisesta enää kuulu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Epäsuosittu mielipide, mutta viesti on mielestäni parempi tapa kuin kasvotusten. Ei tarvitse hajota toisen nähden vaan saa olla rauhassa surunsa kanssa. Torjunta ja jättäminen sattuu joka tapauksessa ihan yhtä paljon.
Hirvein tapa on ghostaaminen. Se on kusipäistä. Aiheuttaa täyden arvottomuuden tunteen, kun epäuskoisuus hiljaisuudesta vihdoin kääntyy sen tajuamiseen, ettei siitä toisesta enää kuulu mitään.
Tämä on minunkin ajatukseni. Minusta viesti on hyvä tapa, toinen saa siinä myös aikaa miettiä, miten reagoi ja vastaa, jos ollenkaan. Kauheinta on kertoa huonot uutiset julkisella paikalla!
Ehdottomasti viestillä. En halua kuulla kasvotusten, koska rupean itkemään niin helposti.
Miksi niin moni sitten sanoo, että tekstarilla jättäminen olisi törkeää?
No riippuu ihan täysin, millaisesta suhteesta on kysymys. Jos on yhdet tai parit treffit takana tai joku lyhyt tapailusuhde, niin vielä menettelee. Vaikka itse pidän sitä silti vähän... noh, lapsellisena ja pakenemisena. Jos ei kestä toisen reaktiota. Toki ei sen reaktion niin kovin kummoinen tarvitse olla noin lyhyessä jutussa.
Mutta yhtään syvemmälle mennyt suhde/seurustelu/parisuhde, niin ei helvetissä jätetä toista viestillä. Raukkamaista, pelkurimaista, keskenkasvuista.
-n35
Se on ihan ok. Viestiin on myös hyvä vastata kohteliaasti, kiittää rehellisyydestä ja suoraselkäisyydestä sekä toivottaa hyvää loppuelämää. Vaikka kuinka kiehuisi sisällä!
Tekstari on ihan hyvä, jos suhde ei ole edennyt tapailua/tekstailua ja soittelua pidemmälle. Jos on edennyt pidemmälle, niin sitten ei voi suositella.
Jokainen voi itse kuvitella miltä tuntuu kun ihminen josta pitää, tai jopa rakastaa, lähettä viestin että suksi kuuseen tms., yhtä nerokasta…
Se ei ole mies eikä mikään joka niin pelkurimaisesti tekee, eikä oikein nainenkaan, pelkuri hän on.
Jos suhde alkoi viestillä, kai sen voi myös lopettaa viestillä.
Se kannattaa jo opetella mahdollisimman nuorena, että ihmisten tunteilla ei kannata pelleillä, se voi näet osua omaan nilkkaa varsin ikävällä tavalla.
Nyt ihmiset taitaa sekoittaa sellaisen kevyen tapailun ja parisuhteen. Jos
Kymmenen vuotta yhdessä ja pari lasta, sitten vaan yksi päivä tulisi tekstari "ei enää kiinnosta.". Olisi todella surkeaa toimintaa. Jos taas olisi käyty kerran kahvilla, niin tuollainen viesti on ihan ok.
Jos pariskunta pääsee tapaamaan suhteen aikana toisiaan luontevasti ilman pitkää välimatkaa ja suhteessa ei ole pelkoa väkivallasta, ja oletetaan molempien olevan tasapainoisia normaaleja aikuisia, suhteen päättäminen kasvotusten olisi suotavaa.
Omalla kohdallani, kun asuimme pitkän välimatkan päässä ja olimme jo keskustelleet aiemmin, että exäni halusi perheen ja minä en (eli tiesin syyn eropäätöksen). Oli mielestäni ihan loogista, ettei hän tullut tapaamaan minua asuinpaikkakunnalleni erotessa. Olisi ollut jotenkin outoa, jos olisi tullut käymään, jättänyt ja jäänyt yöksi. En itse ole edes eroseksin harrastaja vaan minulle ero on "kiitos yhteisestä ajasta ja toivottavasti saat, mitä elämältäsi odotat, moi".
Nyt tekstiviesti oli looginen ja yhteispäätös oli, että me haluamme tulevaisuudesta eri asioita, emmekä tule saamaan niitä yhdessä.
Ghostaaminen on pahinta. Toisaalta hyväksyn tavallaan senkin jos on parit treffit vaan käyty, mutta on se silti aika ikävää. Tuossa tilanteessa viesti olisi ok.
Järkyttävää on jos pitkä suhde, jossa asutaan yhdessä ja voi olla lapsia, lopetetaan viestillä. Varsinkin jos se toinen osapuoli on luullut että kaikki on hyvin ja jättäjä on hautonut eroa itsekseen ja viestillä toteaa asiansa.
Toisilla meistä on käytöstavat ja toisilla taas ei.
Tavalan tahditonta jos suhde kestänyt vuosia. Itse sen tein syystä aikuisena naisena..Kun kasvotusten yritin lopetaa toinen käytti sanoilla hyväksi ja taas yritetiin. Seoli manipulointia vuosia ja olin yksin yksinäisenä helppo nakki. Numero vaihtoon ja ovi ei auennut ,ei aukea sopimatta.
Yhden-kahden tapaamisen jälkeen voi ilmoittaa viestillä ettei kiinnosta, tosin tällöin ei kyse ole minusta mistään jättämisestä, sillä suhdetta ei ole edes ehtinyt syntyä.
Kuitenkin jos taustalla on pidempi yhteydenpito ja selkeästi jonkinlainen suhde on kehittynyt, ja varsinkin jos se on edennyt jo intiimille tasolle asti, on todella raukkamaista päättää juttu viestillä. On tapahtunut minullekin, vielä sillä lisämausteella että henkilö oli vielä viimeisen tapaamisen päätteeksi vakuutellut haluavansa edelleen jatkaa juttua, kun häneltä asiasta kysyin. Ei ilmeisesti ollut munaa sanoa silloin kasvotusten ettei oikeasti kiinnosta.
kasvattamattomuutta,epäkohteliasta,lapsellista jnejne