Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa enää pelätä koronaa:((

Vierailija
22.02.2021 |

Kiitos siitä kuuluu Helsingille ja kouluasioista päättäville tahoille.
Olen ollut koulussa töissä ja päivittäisiä kontakteja on satoja. Turvavälien pitäminen kouluissa on ihan vitsi. Aikuisten kanssa yritämme väistellä ja pitää välejä (jotkut enemmän, jotkut vähemmän), mutta käytännössä sillä ei ole merkitystä. Meillä on yksiön kokoinen henkilöstötila, jota käyttää 30 ihmistä päivittäin. Siellä ei hengailla, mutta on haettava materiaalia, syötävä eväät, kopioitava jne.
Koko ajan jankutetaan, että kouluissa on turvallista. Olen ollut sairastuneen vieressä kokouksessa kaksi tuntia. Ei ole katsottu altistuneeksi, koska istuin 1,5 metrin päässä ja välissä oli yksi ihminen! Minua ei ole katsottu altistuneeksi, vaikka useampaa kertaan olen opettanut koronaan sairastunutta lasta/nuorta. Lapsia ei viedä nykyisin edes testeihin. Itse kertovat että eivät ole käyneet. Kun olen soittanut selkeästi sairasta lasta kotiin haettavaksi, niin monet eivät edes vastaa puhelimeen. Korona-altistus on joskus myös ollut tunnin mittainen (joka on liian vähän) ja en olen ollut koko aikaa sairastuneen vieressä. Muualla kuin koulussa, tästä mentäisiin karanteeniin välittömästi.
Kuinka ristiriitaiselta tuntuu, että sitten hulluillaan ihmisiä jotka ovat käyneet jossain kaupassa samaan aikaan kun joku sairastunut? Eipä ole noiden sairastuneiden perään huudellut, koska kyseessä on koulu, joka halutaan pitää auki välittämättä yhtään mitä siellä tapahtuu.
Minun lapseni ovat palanneet harrastuksiin. Me käydään kaupassa. Menen julkisilla töihin. Minulle jankutetaan jatkuvasti, että töissä on turvallista, vaikka siellä olen altistunut pahemmin kuin missään muualla. On sanottu, että ei tarvi pelätä mitään, vaikka nyt jo muutamaan kertaan se sairastunut on ollut pidempiä aikoja vieressä. Mikään ei tartu, koska maski. Silläkään ei ole väliä, että se todettiin juuri käyttäjälleen hyödyttömäksi.
On mahdollista, että sairastin jo viime keväänä. En päässyt testeihin.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla