Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok hakea ystävän kanssa samaa työpaikkaa?

Vierailija
22.02.2021 |

Hän siis oli työpaikkailmoituksen ensin huomannut ja laittanut hakemuksen. Päässyt haastatteluun ja saanut ilmoituksen ettei tullut valituksi. Huomasin että haku kyseiseen työhön on vielä auki, niin onko moraalisesti väärin jos haen samaa duunia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin. Ei ole ystävältä pois, kun häntä ei valittu. Eri asia, jos yhtaikaa hakee ja toinen pääsee.

Vierailija
2/8 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin. Ja varsinkaan siinä tapauksessa, jos ystäväsi ei joka tapauksessa voi paikkaa saada, koska häntä ei ole tehtävään haluttu. 

Ehkä itsestäni tuntuisi pahalta siinä tapauksessa, jos itsellä olisi jo hyvä duuni ja ystävä olisi työttömänä. Sitten hakisin tämän työttömän ystävän bongaamaa paikkaa ja saisin sen hänen sijastaan. Mutta ei tässäkään mitään väärää olisi, tosin itsestä ei tuntuisi ns. oikealta tehdä näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin väärin.

Vierailija
4/8 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hänen kohdaltaan peli on jo pelattu.

Vierailija
5/8 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin, mutta ystävän luonteesta riippuen, voi olla ex ystävä, jos pääset ko. paikkaan.

Vierailija
6/8 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin, etenkin kun hän on jo onneaan koittanut, eikä päässyt. Eli vaikka sinut valittaisiin, ei valintasi ole vaikuttanut ystäväsi mahdollisuuksiin.

Vierailija
7/8 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin, ei edes silloin kun haetaan samaan aikaan.

Ainakin itse olen töissä alalla, jossa kaikki hakevat kaikkia oikean tason paikkoja. Ja se on ihan itsestään selvää. Paikkoja on niin vähän, että niistä on pakko kilpailla. Ja me myös autamme toisiamme hakemusten teossa, vaikka hakisimme samaa paikkaa/samaa rahoitusta. Koska vaihtoehtohan on, että sen paikan saa joku ihan vieras.

Vierailija
8/8 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin. Ja varsinkaan siinä tapauksessa, jos ystäväsi ei joka tapauksessa voi paikkaa saada, koska häntä ei ole tehtävään haluttu. 

Ehkä itsestäni tuntuisi pahalta siinä tapauksessa, jos itsellä olisi jo hyvä duuni ja ystävä olisi työttömänä. Sitten hakisin tämän työttömän ystävän bongaamaa paikkaa ja saisin sen hänen sijastaan. Mutta ei tässäkään mitään väärää olisi, tosin itsestä ei tuntuisi ns. oikealta tehdä näin.

No meillä juuri näin :(

Itse olen jo työssä ja hän työtön ollut jo pitkään. En vaan nauti tämän hetkisestä duunistani ja siksi katselen töitä muualta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän