Eli luin, että sen Nitrofur-c :n puoliintumisaika on 0,3-1 tunti. Eli koska on elimistöstä pois?
Kommentit (14)
lääke ottamatta! Antabus vaikutus kropassa 24h vielä lääkkeenoton jälkeen!
Kyllä ne on ihan eri tropit, joilla on yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa.
ja viimeisen tabletin jälkeen odotettava 24h ennenkunottaa alkoholia!!! Sehän lukee jo pakkausselostuksessa!!! Meinaatko ap kokeilla ottaa siideriä?
Täällä taas parturikampaajat ja tradenomit keskustelevat henkevästi lääketieteestä ja farmakologiasta. No, voittehan te ihan rauhassa välttää kaikkien lääkkeiden kanssa niitä siidereitä, oma elämännehän siinä vain menee hankalaksi. Totuus nyt kuitenkin on, ettei nitrofurantoiinin ja alkoholin yhteiskäytöstä seuraa antabusreaktiota. Jos ette usko, etsikää käsiinne Pharmaca Fennica, edes siinä ei ole moisesta minkäänlaista mainintaa.
Terveisin farmaseutti.
P.S. Antabus-reaktiosta varoitetaan aina pakkausselosteessa, ja jos on epävarmaa, voi pyytää esim. apteekkihenkilökuntaa tarkistamaan Pharmaca Fennicasta.
Niin saisit ottaa siideriä? Mä tekisin niin ja olen tehnytkin.
Nitrofur-C lääkettä syödään myös estolääkkeenä virtsatietulehduksiin, mikä siis tarkoitta esim. puolen vuoden yhtäjaksoista käyttöä.
Olen yksi heistä onnellisista :)
Joten tiedän kokemuksesta että kyseistä lääkettä voi nauttia alkoholin kanssa ja sen olen tehnytkin useaan otteeseen!!
Eikä mitään syytä huoleen ole!
Olen tällähetkellä sairaalassa päivystyksessä ja katsoin vielä pharmaca fennicastakin lääkkeen vasta-aiheet! Ja alkoholin käytöstä ei siis mitään haittaa!!
Ota huoletta rennosti grillibileissä!
muutaman siiderin voi ottaa. Joten ap uskaltautuu muutaman siiderin ottamaan tai pari lasia viiniä :) . Nekin piisaavat, kun vuosi takaperin olen viimeksi juonut :) .
Ap
Mä join eilen 9 annosta alkoholia ja Nitrofur-lääkitys päällä. Ei tullut mitään erityisiä oireita ainakaan mulle. Varmaan yksilöllistäkin.
mä oon ottanut siideriä enkä huomannut mitään.