Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jollain muullakin sellainen nimi, jonka ette usko koskaan enää tulevan muotiin?

Vierailija
21.02.2021 |

En voi ymmärtää, mitä isäni ajatteli päättäessään oman nimeni.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa oman nimeni tulevan koskaan muotiin. Ei se ole muodissa ollutkaan, mutta läpi vuosikymmenten tasaisen harvassa esiintyy. Ruma monikansallinen nimi jota lapsena inhosin, ajattelin että aikuisena kyllä vaihdan. Mutta tietenkin totuin siihen, ja olkoon, mennään nyt tällä loppuun asti.

Täällä kohtalotoverisi.. mulla myöskin isäni päättämä nimi, jota en voi sietää. Ei outo, ei muodikas, tasaisesti aina siellä täällä. Alkaa P:llä.

P:llä minunkin, pahoin pelkään että ollaan kaimoja.

Vierailija
22/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venla ja Veera on kauniita nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla nimi arabiassa tunnettu tarkoittaa yö

Eli siis Leila.

Vierailija
24/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kaijat ja Pirjot ja Pirkot ja Mirjat on just nyt tulossa muotiin, 60 v ja ylöspäin on uudet vauvanimet. Nyt alle 60 v nimet on pois muodista vähän aikaa.

Vierailija
25/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla nimi arabiassa tunnettu tarkoittaa yö

Laila?

Vierailija
26/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivi. Ei jatkoon.

Joskus tosi kovassa suosiossa. Voitko kuvitella, meidän luokalla oli 9 Päiviä (42 oppilasta).

Vierailija
27/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että Pirkko Pirjo - tyyliset nimet tulevat kovin äkkiä takaisin.

Tottakai tulevat. Nimien muotikierto on noin. 90-100 vuotta. Sitten kuin edelliset tietyn nimiset alkavat loppua aletaan nimiä antaa uusille vauvoille.

Kyllä mäkin ihmettelin kun lastenrattaissa jokelteli väinöt ja hiljat ja elielit. Sitten tutkin hieman asiaa ja selvisihän se.

Onneksi oma nimi kuuluu ns. iättömiin ja kansainvälisiin. Pidän siitä, eikä se herätä sen pahemmin änkytystä kuin paheksuntaa missään ulkomaillakaan.

Vierailija
28/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija. En usko että keski-ikäisen röökimuijan mieleen tuova nimi ikinä nousee suosituksi, en ymmärrä mitä vanhempani ajattelivat.

Vierailija
29/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että Pirkko Pirjo - tyyliset nimet tulevat kovin äkkiä takaisin.

Mä taas uskon Pirkko-nimen tulevan jo pian suosituksi.

Vierailija
30/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa oman nimeni tulevan koskaan muotiin. Ei se ole muodissa ollutkaan, mutta läpi vuosikymmenten tasaisen harvassa esiintyy. Ruma monikansallinen nimi jota lapsena inhosin, ajattelin että aikuisena kyllä vaihdan. Mutta tietenkin totuin siihen, ja olkoon, mennään nyt tällä loppuun asti.

Täällä kohtalotoverisi.. mulla myöskin isäni päättämä nimi, jota en voi sietää. Ei outo, ei muodikas, tasaisesti aina siellä täällä. Alkaa P:llä.

Moi Paula.

Vierailija
31/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petra? Paula? Mun mielestä kivoja nimiä.

Vierailija
32/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauni. Tämä voi olla sekä naisen että miehen nimi. Samoin Kaino.

Vierailija
33/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuija. En usko että keski-ikäisen röökimuijan mieleen tuova nimi ikinä nousee suosituksi, en ymmärrä mitä vanhempani ajattelivat.

Mun mielestä kuvaamasi naisen tuo mieleen nimi Tuula. Tuija on ihan nätti nimi ilman mielleyhtymiä.

Vierailija
34/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, ettei Anu tule enää muotiin. Omasta mielestäni hyvä nimi, mutta ihmiset vääntelevät nimiä. Nykyään ajatellaan myös kansainvälisiä merkityksiä. Olen kyllä tyytyväinen nimeeni.

Vierailija
35/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi ei ole varmaan ikinä ollut muodikas, eikä luultavasti tule olemaankaan.

t. Tanja.

Vierailija
36/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Paula.

Moikka sullekin ;)

Vierailija
37/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella ainakaan muotinimeksi.

- Outi

Äläpä nyt, aina ajattelin että minun tyttärestäni tulee Outi, mutta sain 2 poikaa.

Tämä 80 luvulla, minusta kaunis nimi.

Vierailija
38/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lea ei taida olla suosittu nimi vaikka on lyhyt ja kansainvälinen.

Vierailija
39/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati ei taida enää tulla muotiin ikinä.

Vierailija
40/82 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arja, Tarja, Ritva, Pirkko, Tuula, Pirjo, Päivi.

Erkki, Tauno, Pauli, Antero, Raimo, Heikki.