Onko jollain muullakin sellainen nimi, jonka ette usko koskaan enää tulevan muotiin?
En voi ymmärtää, mitä isäni ajatteli päättäessään oman nimeni.
Kommentit (82)
Venla ja Veera on kauniita nimiä.
Vierailija kirjoitti:
minulla nimi arabiassa tunnettu tarkoittaa yö
Eli siis Leila.
Kyllä Kaijat ja Pirjot ja Pirkot ja Mirjat on just nyt tulossa muotiin, 60 v ja ylöspäin on uudet vauvanimet. Nyt alle 60 v nimet on pois muodista vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
minulla nimi arabiassa tunnettu tarkoittaa yö
Laila?
Vierailija kirjoitti:
Päivi. Ei jatkoon.
Joskus tosi kovassa suosiossa. Voitko kuvitella, meidän luokalla oli 9 Päiviä (42 oppilasta).
Vierailija kirjoitti:
En usko että Pirkko Pirjo - tyyliset nimet tulevat kovin äkkiä takaisin.
Tottakai tulevat. Nimien muotikierto on noin. 90-100 vuotta. Sitten kuin edelliset tietyn nimiset alkavat loppua aletaan nimiä antaa uusille vauvoille.
Kyllä mäkin ihmettelin kun lastenrattaissa jokelteli väinöt ja hiljat ja elielit. Sitten tutkin hieman asiaa ja selvisihän se.
Onneksi oma nimi kuuluu ns. iättömiin ja kansainvälisiin. Pidän siitä, eikä se herätä sen pahemmin änkytystä kuin paheksuntaa missään ulkomaillakaan.
Tuija. En usko että keski-ikäisen röökimuijan mieleen tuova nimi ikinä nousee suosituksi, en ymmärrä mitä vanhempani ajattelivat.
Vierailija kirjoitti:
En usko että Pirkko Pirjo - tyyliset nimet tulevat kovin äkkiä takaisin.
Mä taas uskon Pirkko-nimen tulevan jo pian suosituksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa oman nimeni tulevan koskaan muotiin. Ei se ole muodissa ollutkaan, mutta läpi vuosikymmenten tasaisen harvassa esiintyy. Ruma monikansallinen nimi jota lapsena inhosin, ajattelin että aikuisena kyllä vaihdan. Mutta tietenkin totuin siihen, ja olkoon, mennään nyt tällä loppuun asti.
Täällä kohtalotoverisi.. mulla myöskin isäni päättämä nimi, jota en voi sietää. Ei outo, ei muodikas, tasaisesti aina siellä täällä. Alkaa P:llä.
Moi Paula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa oman nimeni tulevan koskaan muotiin. Ei se ole muodissa ollutkaan, mutta läpi vuosikymmenten tasaisen harvassa esiintyy. Ruma monikansallinen nimi jota lapsena inhosin, ajattelin että aikuisena kyllä vaihdan. Mutta tietenkin totuin siihen, ja olkoon, mennään nyt tällä loppuun asti.
Täällä kohtalotoverisi.. mulla myöskin isäni päättämä nimi, jota en voi sietää. Ei outo, ei muodikas, tasaisesti aina siellä täällä. Alkaa P:llä.
Petra? Paula? Mun mielestä kivoja nimiä.
Rauni. Tämä voi olla sekä naisen että miehen nimi. Samoin Kaino.
Vierailija kirjoitti:
Tuija. En usko että keski-ikäisen röökimuijan mieleen tuova nimi ikinä nousee suosituksi, en ymmärrä mitä vanhempani ajattelivat.
Mun mielestä kuvaamasi naisen tuo mieleen nimi Tuula. Tuija on ihan nätti nimi ilman mielleyhtymiä.
Uskon, ettei Anu tule enää muotiin. Omasta mielestäni hyvä nimi, mutta ihmiset vääntelevät nimiä. Nykyään ajatellaan myös kansainvälisiä merkityksiä. Olen kyllä tyytyväinen nimeeni.
Mun nimi ei ole varmaan ikinä ollut muodikas, eikä luultavasti tule olemaankaan.
t. Tanja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Paula.
Moikka sullekin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella ainakaan muotinimeksi.
- Outi
Äläpä nyt, aina ajattelin että minun tyttärestäni tulee Outi, mutta sain 2 poikaa.
Tämä 80 luvulla, minusta kaunis nimi.
Lea ei taida olla suosittu nimi vaikka on lyhyt ja kansainvälinen.
Kati ei taida enää tulla muotiin ikinä.
Arja, Tarja, Ritva, Pirkko, Tuula, Pirjo, Päivi.
Erkki, Tauno, Pauli, Antero, Raimo, Heikki.
P:llä minunkin, pahoin pelkään että ollaan kaimoja.