Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan palstalla joku Ukrainasta lähtöisin oleva, kun tuota aika erikoista biisiä kehutaan vähän väliä :)
Eikö tämä porukka ehtinyt jo kerran vaihtaakin biisin toiseen versioon? Ensimmäinen versio oli parempi näistä kahdesta.
Ensimmäinen versio oli liian samanlainen ukrainalaisen kansanlaulun kanssa. Biisiä täytyi muuttaa aika paljon, jotta sillä pystyi osallistumaan Euroviisuihin, joissa kaikkien kappaleiden täytyy olla uusia.
Vinkki: kuunnelkaa Areenasta Mikko Silvennoisen euroviisut-podcastia. Opitte paljon Euroviisuista.
Malta oli ihan kamala harjoituksissa. Ei tule voittoa.
Mun lemppareita on Italia, Liettua, Ukraina, Suomi 😊
Vedonlyönneissä Malta tippui harjoitusten jälkeen ykköspaikalta, nyt kärkeä pitää Ranska.
Ruotsi on myös tippunut vedolyönneissä sijalle 9. Suomi sijalla 10, mutta harjoitusten jälkeen varmaan nousee ylöspäin. Suomen harkat vasta Tiistaina iltapäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan palstalla joku Ukrainasta lähtöisin oleva, kun tuota aika erikoista biisiä kehutaan vähän väliä :)
Eikö tämä porukka ehtinyt jo kerran vaihtaakin biisin toiseen versioon? Ensimmäinen versio oli parempi näistä kahdesta.
Ensimmäinen versio ehkä oli parempi joo, mutta se oli pakko vaihtaa, koska 1) sen melodia oli suoraan otettu kansanlaulusta, mikä ei viisuissa käy, ja 2) se oli viisuksi liian pitkä. Sitä ei ollut alun perin tarkoitettu viisuksi vaan tavalliseksi albuminraidaksi, mutta kun viisufanit huomasivat sen, rupesivat kyselemään, voisiko bändi esittää sen viisunaan, vaadittavien muutosten kera.
Paljon onnistuttiin kyllä säilyttämään alkuperäisen biisin hyviä puolia. Ehkä kappale siksi juuri onkin niin hyvä kun sille alun perin ajateltiin ihan muu käyttö. Ei kuulosta kliseiseltä viisulta. Ja kyllä, on viisuksi erikoinen, mutta se on tässä tapauksessa hyvä vain. Tulee mieleen Bulgarian viisu Helsingin kisoista, se oli myös erikoinen yhdistelmä etnoa ja teknoa, ja toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vedonlyönneissä Malta tippui harjoitusten jälkeen ykköspaikalta, nyt kärkeä pitää Ranska.
Ruotsi on myös tippunut vedolyönneissä sijalle 9. Suomi sijalla 10, mutta harjoitusten jälkeen varmaan nousee ylöspäin. Suomen harkat vasta Tiistaina iltapäivällä.
Kertokaa mulle, miksi Ranskan biisi ei vaan sytytä?! Onhan se toki parempi kuin moni kisoissa mukana oleva biisi, mutta jotenkin se jää vaan silti mielestäni pliisuksi. Se sopisi ehkä johonkin musikaaliin, mutta en näe että se voisi olla voittaja. Jokin puuttuu? Mutta näyttää siltä että olen väärässä ja yksin mielipiteeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle, miksi Ranskan biisi ei vaan sytytä?! Onhan se toki parempi kuin moni kisoissa mukana oleva biisi, mutta jotenkin se jää vaan silti mielestäni pliisuksi. Se sopisi ehkä johonkin musikaaliin, mutta en näe että se voisi olla voittaja. Jokin puuttuu? Mutta näyttää siltä että olen väärässä ja yksin mielipiteeni kanssa.
Liikaa ranskalaisia maneereja. Muistuttaa liiaksi Piafin Padamia.
Laulaja kyllä livenä osaa esittää sen hyvin.
Ranska on yliarvostettu. Ei voita viisuja.
Voittaja taitaa olla kuitenkin Sveitsi, jos live-esitys onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Voisi olla joku Piaf-coveri. Ei tuo mitään uutta. Ei vetoa tunteisiin, enkä edes tiedä mistä laulussa lauletaan, kun en ymmärrä sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Jes Ukraina! Seijoveijoo, nokkahuilusoolo ja Tsernobylin huojuvat koivut lavalla! Tästä on tullut mun suosikki :D
😄
Joo, minäkin tykkään Ukrainan esityksestä. Ei ole Ihan tyypillinen koreografia ja biisin tekijät (ruotsalaiset tottakai). Tuntuu, että ruotsalaiset myyvät jokaiselle Euroopan maalle näutä samoja biisejä ja tanssiliikkeitä.
Ukrainan autosta/vaunusta lisäpointsit.
Israel ja Venäjä jotenkin mielenkiintoisia alussa mutta lopussa lässähtää. Islanti ei hassumpi, sympaattinen esiintyjä.
Hollanti ja Norja sekä Saksa ovat aika vaatimattomia. En ymmärrä (vielä) tuon Norjan hehkutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Voisi olla joku Piaf-coveri. Ei tuo mitään uutta. Ei vetoa tunteisiin, enkä edes tiedä mistä laulussa lauletaan, kun en ymmärrä sanoja.
Ranskan kieli sytyttää aina💙🤍❤
Toivottavasti noi panelistit vaihtuu ensi lauantain ohjelmaan.
Hirveetä mollaamista oli show.
Miksi Malta on kärjessä ennakkoveikkauksissa? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: kuunnelkaa Areenasta Mikko Silvennoisen euroviisut-podcastia. Opitte paljon Euroviisuista.
Mitä vielä sitä kammotusta kuulemaan vapaaehtoisesti.. ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään todellakaan.
Toy nro 2. Vähemmistö rakastaa.
San Marinon klippi ei pettänyt! Senhitillä on karismaa ja vielä, kun se Flo Rida saadaan lavalle niin TOP5-sijoitus odottaa :D
Ensimmäisessä versiossa oli pätkä ukrainalaista kansanlaulua. Viisubiisin pitää olla uutta musiikkia.