Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin. Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen. Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
6821/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä nautin kun annettiin yleisön pisteet Suomelle. Juontajan ilme😊😁😊

Piti kunnon paljonpuhuvan tauon ennenkuin kertoi pisteet, ja sitten itsekin ihmeissään lausui suuren luvun =)

Jee!

En unohda koskaan.

Vierailija
6822/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuolaan Italian edustajaa ihan hyvällä omallatunnolla vaikka olenkin paljon vanhempi. Onhan se nyt aikuinen. Eikä kyllä edes näytä tai vaikuta ikäiseltään (paitsi tuon rokkenrolli never dies-jutun osalta..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6823/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa siihen, vetikö Italian solisti kokaa vai ei, mutta huomio on kiinnittynyt hyväuskoisiin kommentteihin: "ei kukaan snorttaisi suorassa lähetyksessä, jota seuraa miljoonat ihmiset ympäri maailmaa". Jos addiktio on kova, se ei valitettavasti katso aikaa tai paikkaa. Terveisin, kuivilla 4 vuotta ja paljon on tullut nähtyä.

Vierailija
6824/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä nautin kun annettiin yleisön pisteet Suomelle. Juontajan ilme😊😁😊

Niinpä! Ja aika monen muunkin ilme. Muistaakseni Sveitsin pojankin hymy hyytyi. 

Joo kyllä, koska olivathan Sveitsi ja Ranska ”oikeita taiteilijoita” ja ammattilaisraadin suosikkeja 🙊

Vierailija
6825/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko YLE haastatella niitä omia euroviisuasiantuntijoita nyt. Ne kun epäilivät, että Suomi ei mene edes finaaliin

:D

Todellakin.

Samaa sarjaa on IL ”viisuasiantuntija” Pudas joka ennen Suomen karsintaa jakoi leijonia ja lampaita antaen Blind Channelille kaksi lammasta kun Teflon Brothers sai kolme leijonaa ja Dannykin oli hänen mielestään kahden leijonan arvoinen.

Puhumattakaan siitä, että samainen ”asiantuntija” BC valinnan jälkeen odotti Suomen esitykseen jotain ”parannusta”, kuten jättimäistä tulta syöksevää keskisormea...

Vierailija
6826/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BC marssitetaan heti lentokentällä median eteen. Mä luulin, että karanteeni odottaisi, mutta ei kai sitten.

Vierailija
6827/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä nyt ihan ymmärrä tätä huumekohuakaan. Eivät nämä kuitenkaan mitkään urheilukisat ole, joissa pitäisi ihan verikokeissa käydä. Onhan tuolla monet kännissäkin, joten siinä mielessä ei voi vedota edustamistehtäväänkään. Toki laillisuus pitää tarkistaa ja ehkä ilmaista sellainen julkinen paheksunta ja ehkä jotkut julkiset anteeksipyynnöt, mutta enpä usko, että olisi ainoa Euroviisujen huumeiden käyttäjä. 

Varsinkin kun ei ole mitään todisteitakaan kuin epäselvä videoklippi, jossa laulajan pää käy noin 20 cm päässä pöydän pinnasta. Kunhan videon katsoo ilman rajausta ja zoomausta niin näkee ettei käy niin lähellä pintaa, että siitä voisi jotain imaista. Ja tod.näk. jos käyttäis niin vetäis sen nopeasti kämmenselästä, ei mistään pöydän pinnalta kun ympärillä on ihmisiä ja tv-kameroita.

Porukka on täällä todella ilkeää ja yrittävät keksiä syitä miksi Suomi ei nyt voittanut.

Eli sun mielestä huumeilla voittaa? 

Vierailija
6828/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken katsoin ja kuulin ekakertaa Måneskinin kappaleen Youtubesta. Aivan kuin RHCP eli toisella kotimaisella Red Hot Chili Peppers.

No ei todellakaan ole lähelläkään. RHCP:hän on tylsää rippikoulunuotiohoilotusta. Ei ole kunnon rokkia nähnytkään. 

Vierailija
6829/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko blind channel edustaa meitä myös seuraavana vuonna... Pliis...

Vierailija
6830/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva kun rock-kappale voitti, vaikka ei huippuhyvä ollutkaan. Paljon parempi kuitenkin kuin Ruotsin viisutehtaan tekeleet 😅 Mielestäni Ukraina olisi saanut voittaa, saivatkohan Ruotsista yhtään pistettä?

Ruotsin raati antoi Ukrainalle 8 pistettä, yleisö 4.

Vierailija
6831/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen esityksen lisäksi parasta oli ”eiroviisuveteraanit katolla”, erityisesti ikivanha britannian kappale ding-e-dong. Olen 70-luvun lapsi ja muistan miten lapsena kuunneltiin c-kasteilta tämän ding-e-dongin suomenkielistä versiota! Tuli niin retrofiilisi ja paluu ajassa liki 40v taaksepäin.

Onko palstalla ketään mua vanhempia jotka muistaisi kuka esitti suomennoksen?

Vierailija
6832/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen esityksen lisäksi parasta oli ”eiroviisuveteraanit katolla”, erityisesti ikivanha britannian kappale ding-e-dong. Olen 70-luvun lapsi ja muistan miten lapsena kuunneltiin c-kasteilta tämän ding-e-dongin suomenkielistä versiota! Tuli niin retrofiilisi ja paluu ajassa liki 40v taaksepäin.

Onko palstalla ketään mua vanhempia jotka muistaisi kuka esitti suomennoksen?

Tuo oli kyllä symppis, alkuperäinen poppoo, kaikki jotain 70-80v väliltä!

Muistan myös miten olen ollut joku 10v koululainen kun tuo Sandra Kim voitti laulullaan j’aime la vie. Mahtavaa että noita ”vanhuksia” oli sinne kutsuttu.

Vierailija
6833/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko blind channel edustaa meitä myös seuraavana vuonna... Pliis...

Tai seuraavat 10 vuotta?

Vierailija
6834/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingoniloa:

Billieeilishjenniferlopezladygagachristinaaguilera kopiot eivät pärjänneet

Ruotsi ei pärjännyt

Malta joka oli kuin Israelin Netta v 2018 ei pärjännyt

Tuulikone ja paljettiuikkarit ha sukkanauhat eivät tuoneet voittoa

Hokema (locoloco matahari) ei voittanut tänä vuonna

Vierailija
6835/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Carola kaos buahhaha

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/X8KRnb/carolas-kaos--infor-hel…

Kai tästäkin yli päästään.

Euroviisuihin kuuluu myös sekoilut ja tänä vuonna lähetyksissä ei liiemmin nähty sekoiluja, oliko se tämä Carola-show ainoa.

Tosin olen sitä mieltä, että muutama muukin pisteidenantaja olisi voinut lyhentää paapatustaan reilusti ja sanoa vain ne pisteet.

Mitä ihmettä, tossa artikkelissa väitetään että voitti1983 Främlingillä?? Hyvin hallussa faktat.

Vierailija
6836/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö rock-yleisö ottamaan enää ikinä vakavasti bändiä, joka on voittanut euroviisut? Siitä jää niin kova leima, vaikka kuinka haluaisi ajatella muuta. Lordi, Måns ja Rybak muistetaan lähinnä yhden hitin euroviisuihmeinä.

Tästä syystä olisin toivonut Månelle 2.sijaa, koska ura kärsii viisuvoiton jälkeen. Euroviisuihin liittyviin tapahtumiin voittajat tulevat saamaan kutsuja jatkossakin, mutta niiden ulkopuolella on hankala saavuttaa uskottavan artistin/yhtyeen asema.

Heillä on nyt jo vankka ura takana, lukemattomia platinalevyjä ja mm. Spotifyssa striimauksia jotain 200-300 miljoonaa. Enemmän BC:n jatkoon voi liittyä kysymysmerkkejä, koska viisut oli se heidän läpimurtonsa.

Uskon että molemmilla bändeillä on täydet mahdollisuudet menestyä tulevaisuudessakin. BC sai kiinnityksen maailman 2. suurimman metallilevy-yhtiön talliin (Sony Music / Century Media Records), mikä on kova juttu. BC:n poikien sanoin "mieluummin tullaan muistetuksi viisubändinä, kuin bändinä, joka jäi treenikselle surkuttelemaan"

Vierailija
6837/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, myönnän että olen dissannut Serbian esiintyjiä, mutta fanittivat näköjään Suomea ihan kunnolla esityksen aikana, siitä arvostusta. Suomi sai muuten Serbialta 12 pistettä yleisöäänissä.

https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/nir5zg/serbia_during_finla…

Serbinaisethan kehuivat koko ajan maansa ihmisille Suomen Blind Channelia. Harmi, ettei kukaan saanut kuvattua kun he tekivät hair flippejä kuten Joel teki.

Vierailija
6838/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähdäänköhän nyt ensi vuonna kisoissa Ruotsalaista rockia? 🤣🤣🤣

Ottavat varmaan Finntroll:n meiltä suomalaisilta edustajakseen, kun huomaavat ettei Ruotsin markkinat enää pelaakaan.

Vierailija
6839/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61-vuotias ja tapitin  Måneskinin solistia ihan täysillä. Piti vielä googlata tietoa netistä ja kuunnella kappale missä hänellä valkoinen puku päällä. Hävettää. Mutta on kyllä karismaattinen ja komea pahan pojan vivahteella. 

Vierailija
6840/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Ruotsin ”viisuasiantuntija” nyt on sanonut BC:n voitosta? Se joka väitti et suomalaiset on humalapäissään äänestänyt sen edustamaan Suomea? Miten alentava kommentti toikin... Motiivi sanoa noin?

Ketju on lukittu.