Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Itse ainakin sain Suomen biisistä energiaa enkä mitään synkkää oloa. Jännä juttu, hyvin vetävät.
Mieleen tuli vielä se, että Italialla se etu, että biisi esitetään nyt ekaa kertaa lavalla. Tarkoitan siis sitä, kun ei maan tarvinnut semiin osallistua. Näin biisi voi olla joistakin se "uusi" ja kiinnostava ja tämäkin voi olla Suomelle haitaksi. Muutenkin saa sitten nähdä miten muut rahoittaja maat onnistuvat ja pärjääkö joku muu sieltä myös.
Vierailija kirjoitti:
Italian ryhmä voi olla turhan glamööristä itä-euroopan mielestä. BC'n hehkuttajat paljon juuri näistä maista.
Tai sitten niitä kiehtoo se glamour, jota harvoin näkee. Kuten itseänikin.
Vierailija kirjoitti:
Mieleen tuli vielä se, että Italialla se etu, että biisi esitetään nyt ekaa kertaa lavalla. Tarkoitan siis sitä, kun ei maan tarvinnut semiin osallistua. Näin biisi voi olla joistakin se "uusi" ja kiinnostava ja tämäkin voi olla Suomelle haitaksi. Muutenkin saa sitten nähdä miten muut rahoittaja maat onnistuvat ja pärjääkö joku muu sieltä myös.
Toivotaan, että ovatkin huonoja livenä, jos kaikki ennustukset pohjautuvat videoon.
Mä en ole tajunnut tix'in hehkutusta ollenkaan. Minusta vaikuttaa kaikki niin laskelmoidulta kun olla ja voi. Katoin jonku tiedotustilaisuuden missä tyyliin seisoo pöydillä tms. Ja nyt tämä "rakkaus" just joo. 0 points. On ruvennut ärsyttää koko tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsilla kova paikka tänään kun ensin tuli tanskalta turpaan jääkiekosta ja sitten ruotsi floppaa viisuissa ja paljon parjattu suomi ei :)
Ruotsi ei taida valitettavasti pärjätä kärkisijoilla enää kuin koronatilastoissa.
1. Ukraina
2. Suomi
3. Portugali
4. Belgia
5. LiettuaKyllä Italiakin on tuossa listassa.
Eihän ole ;D Tuo on mun lista ja Italia ei vaan ole siinä. Voi Mamma Mia tai jotain, mutta kun ei ole!
Voi olla joku 7. tai 8. JOS sinne saakka olisin listaa tehnyt, mutta ei sovi mun makuun eli ei ole mun top-5:ssä. En siis ennusta pisteitä, vaan tuossa on omat suosikit. Vaikka siis onhan tuo silti ihan lopullinen pistetulos, jossa ei siis Italiaa ole eikä tule ;D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Keiino olisi ollut mielestäni paljon parempi Norjan edustaja kuin TIX. Jos Keiino edustaisi Norjaa luulisin että olisivat päässeet selkeästi finaaliin ja kilpailisivat tällä hetkellä aika hyvästä sijoituksesta. Varmaan voittavat second chance kilpailun erittäin todennäköisesti.
Keiinon tämän vuoden kappale oli kyllä laadukas ja naislaulajalla hieno ääni, mutta he olivat jo pari vuotta sitten mukana aika samantyyppisellä kappaleella, joten se joikauselementtikään ei olisi tullut uutena. Itse olen tyytyväinen etteivät päässeet nyt toista kertaa pop-joikaus-kappaleella mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomen biisi tekee vaikutuksen, vaikken sanoista niin tykkääkään. Samoin Italian biisi. Vaikka luulin, etten jaksa noita rokkijuttuja enää :)).
Yksi neuvo suomen edustajille: peskää tukka, laittakaa selventävää ja kiiltoa lisäävää hoitoainetta ja kammatkaa tukat. Olen nähnyt kuviaa, joissa tukkansa ovat upeat ja kiiltävät. Euroviisuissa se kyllä kuuluisia asiaan, kun kaikki muu on ihan kunnossa. Ai joo ja ne punaiset sormivärit veks.
Ens vuonna sitten Robin edustamaan taas menestyksekkäästi ja mielenkiintoa karismallaan herättävästi hyvällä biisillä, Kaunismäki tekee, eiks joo? Ei mene hukkaan tämän vuoden viisumenestys sitten.
Kaunisvesi varmaankin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalan kyynisiä ja kylmiä ihmisiä, miten teitä ei liikuta ja hellytä romanssi ja nuori lempi? Mitään ihanampa ei ole. Maailma on totisesti muuttunut, ihmiset on tunnekylmiä ja kyynisiä...
Tuo TIXin romanssi on vaan vähän kieli poskessa tehty PR-kikka, ei mitään todellista. Ymmärrätte, jos katsotte uusimman videon TIXin instatililtä.
Voiko sen nähdä vaikkei ole omaa instatiliä? Mitä siinä sanotaan/taphtuu?
Näytelty juttu:
https://www.instagram.com/tv/CPIhl7SnkJY/?utm_medium=copy_link
No ei tuo nyt mielestäni ole näytelty välttämättä, tunteet voi olla aitoja, mutta selkeesti kyllä julkisuuteen halutaan kun tuollainen on tehty. Se ”Tussu” (siis Tusse) otettu myös markkinointimielessä mukaan...
Tussu on hyvä ”wingman”!
Mitä mietteitä tuosta uudesta American Song Contestista?
Kalifornia on varmaan joku ruotsinkaltainen biisitehdas, Guam ja Neitsytsaaret sympaattisia San Marinoja ja Puerto Rico tarjoillee Balkanin tapaan tanssijumputusta.
Veikkaan vahvasti että Norjaa ja Azerbaijania tullaan haastattelemaan finaalissa kun nyt ”sattumalta” he ovat laitettu istumaan vierekkäin jolla he saavat sitten enemmän ruutuaikaa finaalissa. Antavatkohan tästä media romanssista molemmat maat toisilleen hyvät empatia pisteet? Itse toivoisin että pysyttäisiin nyt ihan itse kappaleissa tässä kilpailussa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mietteitä tuosta uudesta American Song Contestista?
Kalifornia on varmaan joku ruotsinkaltainen biisitehdas, Guam ja Neitsytsaaret sympaattisia San Marinoja ja Puerto Rico tarjoillee Balkanin tapaan tanssijumputusta.
evvk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että ovatkin huonoja livenä, jos kaikki ennustukset pohjautuvat videoon.
Ei ne ole. Hyvin vetävät myös livenä
Keilläs kaikilla mailla on tänä vuonna ruotsalaisten tekemä biisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tahtoisi Italian voittavan. Olen joskus pitänyt sen maan biiseistä paljon, mutta en tästä nyt niin paljon, että voittoa toivoisin. Ei ole mikään kovin mieleinen minulle. Tykkään Islannista enemmän. Katsoin tuossa juuri Albanian biisiä videolta , jonka joku oli kuvannut sieltä yleisön joukosta ja kyllä ärsytti se ihmisten jatkuva pulina siellä. Kuului hyvin varsinkin hiljaisissa kohdissa. Mietin vaan kuinka ikävää olisi olla siellä yleisössä jos vieressä puhuttaisiin koko ajan. Menisi keskittyminen musiikista.
Katsokaapa Euroviisujen Yuotube-sivustolta, miten paljon katselukertoja ja tykkäyksiä kukin maa ja laulu on saanut. Suomella on jo yli miljoona katselukertaa. Monella on alle sen. Tosin esim. Italialla oli reppaasti yli 3 miljoonaa. Tiedä sitten, miten paljon se viisumenestyksestä kertoo ja miten aktiivisia oman maan kansalaiset on.
Italialla on kahden päivän etumatka, sen video julkaistiin tiistaina ja Suomen torstaina, sekin osaltaan selittää kuuntelukertojen määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan sitten olla ihan fine, jos (Ja todennäköisesti kun) ihan voittoa ei tule - top10 ja jopa top15 ovat silti todella hyviä sijoituksia Suomelle, ja niistäkin sietää olla ylpeä!
Aion pysyä kaukana tästä ketjusta huomenna, kun palstamammahurricane (pun intended) raivoaa täällä :D
Ei huolta. Tälläinenkin ketju nyt löytyy:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4167241/jos-suomi-ei-parjaakaan-eurovii…
Vierailija kirjoitti:
Ukrainan voittoa toivon jos Suomi ei voita. Muuten pidän Islannista (harmi jos live jää näkemättä), vähän Kreikasta, Venäjästä, Alankomaista ( tosin näkee sitten miten live onnistuu) sekä Albaniasta. Ruotsista vähän myös. Muista en pidä oikein lainkaan. Inhokkina varmaan Malta, Israel, Moldova ja Serbia. Neutraalit Azerbaijan ja Liettua. Yritin jotain top listaa miettiä, mutta liian vaikeaa.
Kärjessä toivottavasti Suomi, Islanti ja Ukraina.
Tykkääkö muka joku oikeasti Alankomaista=D Vaikutti mun korvaan just sellaiselta biisiltä millä varmistetaan, ettei jouduta järjestämään kisoja uudestaan heti ensi vuonna
Olenko ainoa kenen mielestä suomen esiintyjät Niko ja Joel ovat paljon kuumempia kuin Italian Damiano? Esim. heidän esityksessään kohta, jossa ovat lähekkäin (Joel Nikon takana) on niin kuuma, että varmasti joku muukin on huomannut.
No ei nyt nukuta yhtään, oikein pirtsakka olo. Kisat vois alkaa.