Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
En kyllä tahtoisi Italian voittavan. Olen joskus pitänyt sen maan biiseistä paljon, mutta en tästä nyt niin paljon, että voittoa toivoisin. Ei ole mikään kovin mieleinen minulle. Tykkään Islannista enemmän. Katsoin tuossa juuri Albanian biisiä videolta , jonka joku oli kuvannut sieltä yleisön joukosta ja kyllä ärsytti se ihmisten jatkuva pulina siellä. Kuului hyvin varsinkin hiljaisissa kohdissa. Mietin vaan kuinka ikävää olisi olla siellä yleisössä jos vieressä puhuttaisiin koko ajan. Menisi keskittyminen musiikista.
Nyt on niin tasaista, että illan veto ratkaisee. Kuka pystyy luomaan intensiivisimmän tunnelman tv:n välityksellä? Ukraina onnistui siinä ainakin ykkössemissä. Itse en vaan jotenkin jaksa uskoa, että Ranska voittaisi Euroviisut ja vieläpä balladilla, vaikka olenkin iloinen siitä, että yhtenä ennakkosuosikkina on ollut koko kevään tyylikäs chanson eikä kopioketkuttelu. Se ei ole kuitenkaan oma suosikkini, ja luulen, että yleisöäänet eivät riitä Ranskan voittoon tänään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nämä Suomi pojat laulaa. Eli suomalaiset sanat.
Googlella löytyy noin sekunnissa.
https://lyricstranslate.com/en/dark-side-pimea-puoli.html
Mutta eiväthän trollit osaa googlata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän päin Venäjää euroviisuja seurataan ihan oikeasti? Innokkaimmat friikit jaksaa.
Ei ihme, että Venäjän semifinaaliesitystä katsottiin youtubessa semin jälkeen miljoonia kertoja, jos ja kun ei yöllä viitsitty valvoa.
Moskovan aika on sama kuin Suomen kesäaika eli kello on saman verran kuin Suomessa nyt. Venäjällä ei ole kesäaikaa käytössä.
Yksi aikavyöhyke on tällä hetkellä Suomea jäljessä, Kaliningradin vyöhyke. Joten aika suuri osa Venäjän asukkaista näkee kyllä ihan hyvin viisut jos haluaa.
Mitä ihmettä? Venäjällä on 11 aikavyöhykettä ja niistä läntisin on Suomen kanssa samalla vyöhykkeellä. Eli siellä on 10 vyöhykettä, jotka kaikki ovat Suomen aikaa jäljessä.
Venäjän aikavyöhykkeet on Suomea edellä paitsi läntisin, joka on samassa. Venäjällä ei ole kesäaikaa käytössä, joten nyt kesäaikaan läntisin aikavyöhyke on Suomea tunnin jäljessä, Moskovan ja Pietarin käyttämä aikavyöhyke samassa ajassa ja loput Suomea edellä.
Juu, niin tietysti, Venäjällä ollaan edellä. Mutta eikö Moskovan aika ole nimenomaan sillä läntisimmällä vyöhykkeellä. Ei kai siellä mikään vyöhyke ole kesäaikanakaan Suomea jäljessä.
Kaliningradin vyöhyke.
Miksei norjaa fanita kukaan? Todella taitava laulaja, no vähän ehkä outo, mutta ääneen ei outous vaikuta ;)
laulu on hyvin sovitettu (kauniit stemmat jne) ja mielestäni sävellyksenäkin hyvä. Varmaan hemmon outous vie huomion pois laulusta.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsilla kova paikka tänään kun ensin tuli tanskalta turpaan jääkiekosta ja sitten ruotsi floppaa viisuissa ja paljon parjattu suomi ei :)
Ruotsi ei taida valitettavasti pärjätä kärkisijoilla enää kuin koronatilastoissa.
1. Ukraina
2. Suomi
3. Portugali
4. Belgia
5. Liettua
Se Azerbaidzanin Efendi saattaa yllättää. Ei ole tosiaankaan paras biisi mutta sillä on itäblokin maat takanaan ja romanssifanit (kuten minä!) takanaan, ja saattaa saada ison äänivyöryn.
Ylen Viisukupla-toivejaksossa soitetaan ihan varmasti
- Waterloo
- Hard Rock Hallelujah
- Euphoria
- Sata salamaa
- Heroes
- Rise Like a Phoenix
- Tipitii
Vierailija kirjoitti:
Nyt uhkailu, kiristys ja lahjonta käyttöön! :D itse sain esiteltyä muutamalle rajanaapurille BCn, ja lupasivat äänestää! Pistäkäähön linkkiä jakoon frendeille, koska nyt on THE tärkeä ilta!
tekeekö bc sinut väkivaltaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt uhkailu, kiristys ja lahjonta käyttöön! :D itse sain esiteltyä muutamalle rajanaapurille BCn, ja lupasivat äänestää! Pistäkäähön linkkiä jakoon frendeille, koska nyt on THE tärkeä ilta!
tekeekö bc sinut väkivaltaiseksi?
Päinvastoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, olipahan sekavaa ja ahdistavaa tekstiä. Hrrrrr
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän päin Venäjää euroviisuja seurataan ihan oikeasti? Innokkaimmat friikit jaksaa.
Ei ihme, että Venäjän semifinaaliesitystä katsottiin youtubessa semin jälkeen miljoonia kertoja, jos ja kun ei yöllä viitsitty valvoa.
Moskovan aika on sama kuin Suomen kesäaika eli kello on saman verran kuin Suomessa nyt. Venäjällä ei ole kesäaikaa käytössä.
Yksi aikavyöhyke on tällä hetkellä Suomea jäljessä, Kaliningradin vyöhyke. Joten aika suuri osa Venäjän asukkaista näkee kyllä ihan hyvin viisut jos haluaa.
Mitä ihmettä? Venäjällä on 11 aikavyöhykettä ja niistä läntisin on Suomen kanssa samalla vyöhykkeellä. Eli siellä on 10 vyöhykettä, jotka kaikki ovat Suomen aikaa jäljessä.
Luetun ymmärrys. Nyt puhuttiin kesäajasta. Venäjällä ei ole kesäaikaa eli viisujen aikaan läntisin vyöhyke on Suomeen verrattuna tunnin jäljessä ja Moskovan aika on sama kuin Suomen aika. Talvella eri.
No olkoot nyt kesä- tai talviaika. Se ei muuta sitä faktaa, että Venäjällä on 11 eri aikavyöhykettä ja aika isot aikaerot esimerkiksi viisujen seuraamisen kannalta.
Sateenkaariväestön suosiossa on Kypros.
He myös saattaisivat olla potentiaalisia äänestäjiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, olipahan sekavaa ja ahdistavaa tekstiä. Hrrrrr
Juu, musiikki on joskus sellaista. Jos laulun tekstit ahdistavat, sinun ei ehkä kannata lukea myöskään esim vuoden 2016 Euroviisujen voittajakappaleen sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Se Azerbaidzanin Efendi saattaa yllättää. Ei ole tosiaankaan paras biisi mutta sillä on itäblokin maat takanaan ja romanssifanit (kuten minä!) takanaan, ja saattaa saada ison äänivyöryn.
Et kai sinä nyt helkkari soikoon mene äänestämään jotakuta jonkun romanssipelleilyn takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi miksi Ukrainan biisistä pidetään ja oma vastaukseni tulee tässä:
Siinä kappaleessa rytmitys on niin tanssittavaa.
Siinä on meininkiä ja ei ole niin raskaasti koneellisen kuuloista musiikkia.Anteeksi mitä? Minusta nimenomaan kuulostaa koneelliselta musiikilta.
Sanoinei ole niin raskaasti koneellisen kuuloista.
Pitääkö aina lukea rivien välistä näitä kommenttejani?
Aina sinun kommenttejasi? Anteeksi en kyllä tarkoittanut mitenkään henkilökohtaisesti. Minulla ei ole hajuakaan, kuka sinä olet tai mitä olet aiemmin kommentoinut. Kunhan nyt vain kommentoin tuota mielipidettäsi, kun minun korvaani tuossa nimenomaan korostuu se koneellisuus. Enpä tiennyt, että siinä nyt oli mitään pahaa.
En tarkoittanut juuri sinun aina lukevan kommenttejani rivien välistä, mutta tuossa äsken luit niin. Täällä toisten aggressiivinen viestittely nostaa sykettä. Olisipa rennompaa viestittelyä.
Voisi sitä muutakin olla, kuin vastaan asetella ja räyhätä toisille. Voisi olla : "Relax, take it easy"
-meininkiä.No minusta se olit nyt kyllä sinä, joka tuossa nyt otit tuossa henkilökohtaisesti, kun minä vain sanoin olevani kanssasi eri mieltä tuosta koneellisuudesta.
Puhuin edellisessä kommentissani yleisesti ottaen ja edelleenkin en väittänyt ettei olisi koneellista musiikkia vaan puhuin, ettei se ole raskaasti koneellisen kuuloista.
✌rauha ja ollaan ihan kavereita
Vierailija kirjoitti:
Miksei norjaa fanita kukaan? Todella taitava laulaja, no vähän ehkä outo, mutta ääneen ei outous vaikuta ;)
laulu on hyvin sovitettu (kauniit stemmat jne) ja mielestäni sävellyksenäkin hyvä. Varmaan hemmon outous vie huomion pois laulusta.
En fanita, koska en muutenkaan fanita tuollaisia tasapaksuja pehmoballadeja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä Norjasta dikkaavia. Olisikohan 200. sivun lähettyvillä tai sitä aikaisemmin Norjaa ylistäviä kommentteja. Ainaskin ekan semin aikana tuli TIX:ä ylistäviä kommentteja.
Juu, niin tietysti, Venäjällä ollaan edellä. Mutta eikö Moskovan aika ole nimenomaan sillä läntisimmällä vyöhykkeellä. Ei kai siellä mikään vyöhyke ole kesäaikanakaan Suomea jäljessä.