Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä yhtään, että koronatapauksia alkaa tulla. Yllättävää sen sijaan oli, että Euroviisut järjestettiin yleisön kanssa ja kaikki osanottajat sun muut myös paikan päällä. Mikä järki?
Niin tuo yleisöhomma vähän mietitytti. Eikö tuota olisi voitu järjestää samalla tapaa kuin UMK:ssa?
Yksi tuttu oli tuolla yleisössä seuraamassa kenraaliharjoituksia, ja kuulemma piti olla negatiivinen testitulos ennen paikalle tuloa, ei saanut kuulua mihinkään riskiryhmään, ja pitää testauttaa itsensä vielä ennen sisäänpääsyä ja raportoida tulos myöhemmin. Eli kyllä siellä yritetään edes jotain. Ja yleisöä on vain jotain neljäsosa siitä mitä normaalisti viisuissa olisi. Maskin käyttöä ei kuitenkaan vaadita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina veikataan, että Suomi pääsee johonkin top 10. Sitten ihmetellään, kun ei päässyt edes finaaliin.
Suomessa asiantuntijoiden pitäisi päättää kuka edustaa Suomea. Kansan tietämys musiikista ja viihteestä on täysi nolla. Lordi onnistui, koska esityksessä oli kaikki kohdalla. Olen huomannut, että suomalaiset haukkuvat kateudesta maita, joiden esitykset ovat upeita. Hyvä häviäjä kehuu muita ja pyrkii itse saavuttamaan saman.
Eikö ne olleet juuri nämä ’asiantuntijat’ jotka silloin aikoinaan pistivät Viisuihin sen epävireisesti laulavan Sandhjan sillisalaattiesityksineen, vaikka tarjolla olisi ollut Saara Aalto ja monia muita paljon tasokkaampia edustajia? Ei kansakaan ole aina sitä parasta ehdokasta valinnut, mutta ei kiitos ammattiraadeille.
Vierailija kirjoitti:
Vähänkö mä ärsyynnyn, jos Malta voittaa.
Niin teinityttömäistä musiikkia.
Voitti jo erään leikkimielisen kilpailun youtubessa.Ärsyttää siinä se musiikki ja keikkuminen.
Ääni on upea, mutta se ei riitä itseäni vakuuttamaan. Miksi sen pitää olla niin poppia?
Olisi niitä muitakin genrejä, jotka voisi vakuuttaa paremmin.
Niin samaa mieltä. Destiny on kyllä upea laulaja, mutta biisinkin pitäisi olla yhtä upea.
Tervetuloa uudelleen jonain toisena vuonna voittamaan viisut, mutta vasta sitten kun on kappale voiton arvoinen myös.
Se Duncanhan oli ilman maskia siellä lavalla ihan juontajien kyljessä tiistaina.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuosien Malta- ja Kypros-hypetys on jotenkin tosi tylsää, kun nämä kummatkin shoppailevat biisinsä Ruotsista. Ja Kypros vielä samalla reissulla nappaa laulajatkin Kreikasta :D
Mulla on tapana tsekata, onko biisi omaa tekoa. Jos on käyty ostoksilla niin en äänestä, vaikka tykkäisin. Ehkä San Marinon kaltaisen kääpiövaltion tapauksessa voin antaa armoa, mutta nyt ei heru sinnekään kun ovat roudanneet lavalle koristeeksi jenkeistä Flo Ridan. Nolointa on, jos joku todella iso musamaa (esim. Venäjä) ostaa biisinsä muualta.
Hattua nostan Islannille, joka on väestöltään tosi pieni valtio, mutta lähettää aina omatekoisia biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina veikataan, että Suomi pääsee johonkin top 10. Sitten ihmetellään, kun ei päässyt edes finaaliin.
Suomessa asiantuntijoiden pitäisi päättää kuka edustaa Suomea. Kansan tietämys musiikista ja viihteestä on täysi nolla. Lordi onnistui, koska esityksessä oli kaikki kohdalla. Olen huomannut, että suomalaiset haukkuvat kateudesta maita, joiden esitykset ovat upeita. Hyvä häviäjä kehuu muita ja pyrkii itse saavuttamaan saman.
Eikö ne olleet juuri nämä ’asiantuntijat’ jotka silloin aikoinaan pistivät Viisuihin sen epävireisesti laulavan Sandhjan sillisalaattiesityksineen, vaikka tarjolla olisi ollut Saara Aalto ja monia muita paljon tasokkaampia edustajia? Ei kansakaan ole aina sitä parasta ehdokasta valinnut, mutta ei kiitos ammattiraadeille.
Minäkään en ole ammattiraatien kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Se Duncanhan oli ilman maskia siellä lavalla ihan juontajien kyljessä tiistaina.
Juontajien? Kaikki juontajat karanteeniin ? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne asiantuntijatkaan ole yhtään pätevämpiä valitsemaan Suomelle menestyneempää bändiä/artistia.
BC vaikuttaa tosi lupaavalta, mutta Euroviisuissahan voi käydä kelle vain miten vaan.
(Paitsi Ruotsille)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Georgiahan on ihan kiva, sellainen jota voisi radiossakin soittaa... Miks kaikki inhoaa sitä, paljon pahempiakin on joukossa...
Ihan kiva?
Kiinnostaisi tietää, kuinka Georgiassa onkin päädytty juuri tuohon edustajaan.
Annettiin uusi mahdollisuus laulajalle, joka oli valittu viime vuoden edustajaksi.
Tornike on hyvä laulaja ja on tehnyt parempiakin biisejä, mutta nyt sitten pyöräytti tuollaisen munattoman pökäleen. On siis itse säveltanyt tuon viisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BClla on hyvä meininki ja paketti kasassa. Hauska katsella harjoituksia, kun ei ole soittimia ja mikkejä. Siellä ne "leikkii" rokkitähteä tyhjät vesipullot mikrofoneina ja jos askeleet ei menny samaan tahtiin, niin otettiin uusiksi. Päivittäin harjoitellut koreografiat! :) Samoin kitaristeilla yms.
Oikeasti yllätti positiivisesti, että rokkaritkin treenaa noin. Kun sitä pidetään aina tanssimusiikin juttuna, mutta njääh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juontajien? Kaikki juontajat karanteeniin ? :D
No sitä just kauhistelen. Että onko ne juontajatkin nyt kohta karanteenissa?
Vierailija kirjoitti:
Miten minä muistelisin, että siinä oli vain se yksi juontaja, joka haastatteli Duncania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minä muistelisin, että siinä oli vain se yksi juontaja, joka haastatteli Duncania.
Toivottavasti näin! Siksiköhän siellä on niin monta valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaa
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kulttuuri/item/281591
Mistälie napannut.. Islannissahan on ollut tosi vähän sitä.
No olisiko vaikka sieltä euroviisupaikalta. Hirveen vaikeeta päätellä tämmösiä.
Vierailija kirjoitti:
Norjan voittoa toivotaan täälläkin! Terveisin Sveitsistä. Norjan biisistä saa enemmän irti kun tietää taustat. Alkuperäinen norjankielinen biisi ei ole läheskään yhtä hyvä. Harmi, että semifinaalin esityksestä puuttui kaksi mustaa enkeliä.
Norja voisi voittaa minunkin kannalta.
Myös nämä kävisi myös voittajaksi kannaltani:
Ukraina
Italia
Suomi
Liettua on kanssa ihan hauska, mutta en näe siinä voittaja ainesta.
Muistaako joku, kuka juontajista haastatteli Duncania ekassa semissä? Vai oliko kaikki siinä vieressä? Juontajia on tosiaan niin monta, ettei edes huomaisi, jos joku niistä jäisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islanti menetti kyllä mahdollisuutensa tuossa. Varmaan harmittaa aika paljon.
Tai sitten kerää tällä hurjasti sympatiapisteitä.
Voittoon meni kyllä mahikset.No tuskin... Australiakin tippui videollaan.
Eroa on kyllä sikäli, että Islannin video on kuvattu harjoituksista tuo.ta samalta areenalta, jolla muut esiintyvät. Ei näytä niin aneemiselta ja ahtaalta kuin Australian video.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin eilen miettiä, että euroviisut ovat Suomessa oikeasti aika iso juttu. Varmaan isompi kuin monissa muissa maissa, esim. isoissa rahoittajamaissa?
Mun tuttu asuu Englannissa ja kuulemma siellä viisuja ei noteeraa kukaan.
Noteeraahan siellä kukaan. Näkyy aivan katukuvassakin, jos asioista on kiinnostunut. Sama juttu Saksassa ja muissakin maissa.
Siellä häviää massaan paljon, mutta tietäjät tietää ja seuraa.
Eihän Graham Norton lähtis Euroviisuja selostamaan, jos ei olisi tarpeeksi shown seuraajia. Ei sen tason tyypit tuhansille esiinny, vaan sadoille tuhansille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänkö mä ärsyynnyn, jos Malta voittaa.
Niin teinityttömäistä musiikkia.
Voitti jo erään leikkimielisen kilpailun youtubessa.Ärsyttää siinä se musiikki ja keikkuminen.
Ääni on upea, mutta se ei riitä itseäni vakuuttamaan. Miksi sen pitää olla niin poppia?
Olisi niitä muitakin genrejä, jotka voisi vakuuttaa paremmin.Niin samaa mieltä. Destiny on kyllä upea laulaja, mutta biisinkin pitäisi olla yhtä upea.
Tervetuloa uudelleen jonain toisena vuonna voittamaan viisut, mutta vasta sitten kun on kappale voiton arvoinen myös.
Onhan se upea biisi (vaikka onkin ruotsalaisia tekijöitä).
Itse en ole laittamassa edes Blind Channelia top 10. Mutta ei se mahdottomuus olisi. Top 15 realistisempi. Ja se on erittäin hyvä suoritus!