Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Tuolla sonnalla ei onneksi mitään mahdollisuuksia pärjätä.
Tulen huomenna illistelemään teille.
Vierailija kirjoitti:
Vähänkö mä ärsyynnyn, jos Malta voittaa.
Niin teinityttömäistä musiikkia.
Voitti jo erään leikkimielisen kilpailun youtubessa.Ärsyttää siinä se musiikki ja keikkuminen.
Ääni on upea, mutta se ei riitä itseäni vakuuttamaan. Miksi sen pitää olla niin poppia?
Olisi niitä muitakin genrejä, jotka voisi vakuuttaa paremmin.
En usko että voittaa. Vaikka toisaalta juryt tietty rakastaa koska on oikeasti ruotsalainen!!!!
Islanti menetti kyllä mahdollisuutensa tuossa. Varmaan harmittaa aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ylen aamu-uutisissa oli kolme jotain asiantuntijaa puhumassa euroviisuissa ja 2 oli sitä mieltä, että BC ei mene edes finaaliin. Yksi oli sitä mieltä että pääsee.
Jäi jotenkin olo, että eivät ole edes kuunnelleet semin muita kappaleita. Tai edes seuranneet harjoituksia.
Kävin katsomassa uutispätkän ja kyllä jäi sellainen kuva, että ainakaan Jussi Ahlrothilla ei ollut mitään käsitystä asiasta. Italia pääsee suoraan finaaliin, joten se ei vie BC:n ääniä tässä semifinaalivaiheessa. Finaalissa on tietenkin eri asia: porukka voi äänestää pääasiassa vain toista rockbändiä.
Olen kuunnellut myös arvioita jurykatselmuksesta ja kyllä Suomea pidetään varmana läpimenijänä joskaan ei suosikkiehdokkaana. Suosionosoitukset ovat olleet bändille aivan mahtavat - Bulgarian jälkeen esiintyvällä BC:llä on paras mahdollinen paikka.
Viime vuosien Malta- ja Kypros-hypetys on jotenkin tosi tylsää, kun nämä kummatkin shoppailevat biisinsä Ruotsista. Ja Kypros vielä samalla reissulla nappaa laulajatkin Kreikasta :D
Älkää antako ääniänne Ruotsille. Se saa kuitenkin juryltä täydet pisteet! Se ei tarvi teidän ääniänne, kuten ei myöskään Malta.
Tuosta ylen aamusta. Toimittaja kysyy: Päästäänkö jatkoon semifinaaleista?
"asiantuntija 1": No ei tuu ainakaan voittoo ja en tiiä päästäänkö jatkoon valitettavasti - - ennakkosuosikkeja ja vedonlyöjien mukaan italia, ranska, ukraina, malta. BCällä huono juttu, että italialla on siellä rock bändi. Yleensä bändin äänet menee yhteen paikkaan. Mä luulen, että italia vie ne tällä kertaa
"asiantuntjia 2": Mä epäilen vähän samaa, ettei päästä finaaliin saakka.
Nämä kaks tyyppiähän oli aivan kujalla? :D Eivät vissiin ymmärtäneet, että esim nuo luotellut ennakkosuosikit jo jatkossa ja muutenki olivat ihan kujalla muutenki.. Hävettäis olla asiantuntija, joka ei tiedä aiheesta mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Islanti menetti kyllä mahdollisuutensa tuossa. Varmaan harmittaa aika paljon.
Varmasti myös senkin takia, että menetys on jo toinen. Hehän voittivat viime vuonna oman kansallisen kilpailunsa ja olivat Liettuan ohella yksi ennakkosuosikeista voittamaan koko 2020 viisut.
Vierailija kirjoitti:
Älkää antako ääniänne Ruotsille. Se saa kuitenkin juryltä täydet pisteet! Se ei tarvi teidän ääniänne, kuten ei myöskään Malta.
Minä äänestän Ruotsia, ähäkutti!
Vierailija kirjoitti:
Tuosta ylen aamusta. Toimittaja kysyy: Päästäänkö jatkoon semifinaaleista?
"asiantuntija 1": No ei tuu ainakaan voittoo ja en tiiä päästäänkö jatkoon valitettavasti - - ennakkosuosikkeja ja vedonlyöjien mukaan italia, ranska, ukraina, malta. BCällä huono juttu, että italialla on siellä rock bändi. Yleensä bändin äänet menee yhteen paikkaan. Mä luulen, että italia vie ne tällä kertaa
"asiantuntjia 2": Mä epäilen vähän samaa, ettei päästä finaaliin saakka.
Nämä kaks tyyppiähän oli aivan kujalla? :D Eivät vissiin ymmärtäneet, että esim nuo luotellut ennakkosuosikit jo jatkossa ja muutenki olivat ihan kujalla muutenki.. Hävettäis olla asiantuntija, joka ei tiedä aiheesta mistään mitään.
Voi luoja 😂 Tällaisia ne juryt on sitten pullollaan..
Tuo Alankomaiden biisi on oikeasti myös hyvä 🙈 En edes noteerannut koko biisiä jonkun lyhyen musiikkivideoklipin perusteella, mut livenä vaikuttava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestän Ruotsia, ähäkutti!
Lällällääää!!!
Vierailija kirjoitti:
Georgiahan on ihan kiva, sellainen jota voisi radiossakin soittaa... Miks kaikki inhoaa sitä, paljon pahempiakin on joukossa...
Ihan kiva?
Kiinnostaisi tietää, kuinka Georgiassa onkin päädytty juuri tuohon edustajaan.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat on mun suosikkeja, joten kyllä äänestän.
Vierailija kirjoitti:
Ylen aamu-uutisissa oli kolme jotain asiantuntijaa puhumassa euroviisuissa ja 2 oli sitä mieltä, että BC ei mene edes finaaliin. Yksi oli sitä mieltä että pääsee.
Jäi jotenkin olo, että eivät ole edes kuunnelleet semin muita kappaleita. Tai edes seuranneet harjoituksia.
Joo eivät olleet oikein perillä. Yksikin niistä selitti muka asiantuntevasti, että Euroviisuilla on 100 miljoonaa katsojaa, vaikka niitähän on joku 200 miljoonaa. Sitten ainoa asiantuntija, joka jotenkin edes toivoi huom. toivoi ei uskonut Suomen pääsevän finaaliin sanoi toivovansa, että Blind Channel näyttää kumminkin keskisormia lavalla. Jos he näyttäisivät keskisormia Suomi ei ainakaan pääsisi jatkoon, kun tulisi hylkäys, lisäksi punaiset keskarit ovat suurempi hitti tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Voitti jo erään leikkimielisen kilpailun youtubessa.Ärsyttää siinä se musiikki ja keikkuminen.
Ääni on upea, mutta se ei riitä itseäni vakuuttamaan. Miksi sen pitää olla niin poppia?
Olisi niitä muitakin genrejä, jotka voisi vakuuttaa paremmin.
Olisi tosiaan tylsää jos voittaisi, sillä niin paljon Israelin viisuvoittajasta otettu mallia, että tuntuisi kuin Netta/Toy olisi uudestaan voittajia
Norja ja Kypros ehdottomasti parhaimpia kaikista! Loistava show, artistilla hyvä lauluääni, hyvä sanoitus, sovitus ja musiikki. Arvostan ja toivon, että jompikumpi voittaa. Ruotsi voimakas kolmonen.
Kuinka hauskaa olisi, jos Suomessakin eturivin artistit tekisivät Balkan/Kreikka/Lähi-itä/Kaukasus-tyyliin etrovaikutteista musaa.
Sannin hitit soisivat kaihoisan kanteleen tahdittamina, Teflareilta tulisi aina kesän jouhikkobängeri, Kaija Koo heittäisi Corccarit cattoon pajupillisoolon voimin, jne jne :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi niitä muitakin genrejä, jotka voisi vakuuttaa paremmin.Olisi tosiaan tylsää jos voittaisi, sillä niin paljon Israelin viisuvoittajasta otettu mallia, että tuntuisi kuin Netta/Toy olisi uudestaan voittajia
Ei tule Netta mieleen alkuunkaan, vaan Lizzo.
Biiseistä Venäjän viisu tuo jostain syystä mieleen Israelin Toyn.
Juuri näin.
Ei mitään mahdollisuuksia, rahan kylvämistä typeryyteen.