Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin. Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen. Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Serbia on kyllä mysteeri. Tismalleen samanlaisia biisejä tismalleen samannäköisten tätien hoilaamana on Itä-Blokin maat lähettäneet vuosikymmenten ajan, mikä tässä on niin erikoista? Yhdentekevä biisi, keskinkertaiset glitterbodyt, täyteaineiden ja hiustenpidennysten käveleviltä mainoksilta näyttävät naiset ja lisäksi todella hätäinen ja epäkoordinoitu koreografia, joka oli suurimmaksi osaksi melko kiusallista katsottavaa. Koko hommasta tuli lähinnä fiilis, että ahaa, kolme hyvännäköistä keski-ikäistä on kaverusta on lähteneet viihteelle ”korkkarit kattoon” -asenteella.
Vähän vaikuttaa siltä, että serbialaiset hehkuttaa omaansa? Ainakin kommenteissa muut kuin serbialaisuuteen viittaavat nimet on harvassa.
Oma suosikkini oli Tanska! 🇩🇰 Oli iloinen, menevä ja kivalla tavalla retro. Sitä mitä joku Teflon Bros yritti umk:ssa olla.
Suomi on ehdottomasti paras. Ei ole itsensä esittelemistä, vaan kunnon iloittelua. Mä niin vihaan koko viisuja, kun muijat yrittää vaan tyrkyttää itseensä. En siis katso.
Serbian suosio on yllätys. Siis tavallaan esityksessä on ihan hyvä meininki, mutta jotenkin huonolla tavalla vanhanaikainen tyylisuunta ja en edelleenkään tiedä onko nuo siis miehiä vai naisia. Tällaisesta tyylistä ilmeisesti tykätään vieläkin jossain päin Eurooppaa, ja siksi ovat jatkossa.
Sveitsin biisi on oikeasti kaunis. Mutta Blind Channelille onnea loppukiriin. On mukavaa, kun nuoret pärjää. Minusta on myös mahtavaa, että Lordi on otettu juhlavuodessa huomioon, vaikka jakanut aikanaan paljon viisukansaa. Lordi toi kuitenkin muutoksen tuulia viisuihin ja mahdollisesti jopa uutta yleisöä. Ravisteli pölyisiä perinteitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko muilla ajatus siitä, että juontaja olisi sooloillut kuka viimeisen jatkopaikan saa?
Suomea kun hoettiin niin se olisi vaikuttanut siihen mitä juontaja sanoo.
Siis olenhan mä tosi tyytyväinen, että Suomi pääsi finaaliin, mutta silti tälläinen ajatus on pyörinyt mielessäni.
Ihan yhtä todennäköistä, että Sami Borg julistaisi kuntavaalien voittajaksi yleisön chanttaaman puolueen. Kai tiedät, että ihan jokaisen yksittäisen raatilaisenkin pisteet julkaistaan.
Spekulaatiota yleisösuosiosta ja Ukrainan ja Suomen asemasta. https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/nhbgm3/me_wondering_why_fi…
Vierailija kirjoitti:
Olin vähän skeptinen kun täällä sanottiin, että tänä vuonna Suomella on paketti kasassa. Tällä kertaa se oikeasti piti paikkansa. Hyvä biisi ja hyvä lavaenergia. Tuskin jäädään finaalissa vikaksi ainakaan. Voittoon en usko, kun on muutama aika kova kappale vastassa, mutta kyllähän tämä vuosi on jo nyt ollut Suomelle tosi hyvä saavutus.
Suomi ansaitsisi voiton, mutta useimmiten korruptio ratkaisee viisut.
Toivotaan kuitenkin Suomelle valtavaa äänivyöryä Lordin tapaan! 💥
Tanska oli surkein. Tuli myötähäpeä laulajan vaatteista. Joku ylipieni pinkki takki, Uuno Turhapuro aluspaita, isot pussihousut. Normaalisti kenenkään vaatteet ei juuri häiritse, mutta tuossa pisti silmään.
Mielenkiintoista. Ruotsille jälleen kerran huippu esiintymispaikka finaalissa, ja San Marino esiintyy viimeisenä. Olen pitänyt San Marinoa yhtenä voittajasuosikeista. Näinköhän siitä pedataan nyt sitä.
Minä olen erittäin tyytyväinen ja ylpeä Suomen saavutuksesta jo nyt. Finaalissa saa käydä aivan kuinka tahansa - ei uhkaa sitä, että tämä bändi on menestyjä ja hyvää PR:ää Suomesta tulevalle musiikille ja energialle. Kaikki tähän päälle itse finaalissa on puhtaasti silkkaa bonusta.
Vierailija kirjoitti:
Tanska oli surkein. Tuli myötähäpeä laulajan vaatteista. Joku ylipieni pinkki takki, Uuno Turhapuro aluspaita, isot pussihousut. Normaalisti kenenkään vaatteet ei juuri häiritse, mutta tuossa pisti silmään.
Entä Tuuren vaatteet siinä arvosteluohjelmassa?
Serbialaiset sitä videoa katsoo. Ne naiset oli todella ärsyttäviä tiedotustilaisuudessa. He sooloilivat ja valitsivat itse toimittajan yleisöstä kelle haluavat vastata. Jotka tottakai olivat serbialaista. Sitten kun toimittaja pisti pelin poikki ja otti oman kysymyksen jonka lähettäjä oli Turkista nii naamat naisilla vähän valahti. :D Tosi ärsyttäviä olivat. Löytyy varmasti YouTubesta vielä
Kiusattu pieni Suomi meni sekaisin kun sen nimeä hurrattiin. Meidät on nähty, meistä pidettiin, meidät haluttiin mukaan. Niin surullista.
Vierailija kirjoitti:
Youtuben live streamissa monet ympäri maailmaa oli hehkuttanut Suomen esitystä parhaimmaksi tuosta semistä.
Mulla on ainaskin vahva kutina siitä, että eniten ääniä saanut kilpailija mainitaan viimeisenä jatkoon menijöistä.
Vaikuttaisi Suomella olevan mahdollisuus korkeaan sijaan finaalissa.
Kun katselin finaaliinmenijöiden ilmoituttamisen järjestystä, kiinnitin heti huomiota siihen, että noin keskimäärin parhaat esitykset (useat, ei vain BC) jäivät viimeisiksi ja ensimmäisenä oli pitkä rivi esityksiä, joiden musiikki oli mitäänsanomatonta jumputusjoikua ja ainut anti vähäpukeinen kimaltava töröhuulinainen. Jollain äänillähän nekin pääsivät eteenpäin, mutta selvästi parhaat/suosituimmat oli arvonnassa painottuneet loppupäähän. Shown draamankaaren rakentamisen kannalta tällaista painotusta käyttävä "satunnais"-algoritmi on täydellisen ymmärrettävä ja looginen.
Vierailija kirjoitti:
Esiintymisjärjestys on tehty. Varmaan joku ruotsalainen tehnyt järjestyksen, kun Ruotsi saanut parhaan paikan ja Suomelle annettu käytännössä huonoin mahdollinen paikka mitä voi antaa. Suomihan arvottiin finaalin jälkimmäiselle puolikkaalle, mutta siellä laitettiin ihan alkupäähän.
https://eurovisionworld.com/esc/eurovision-2021-running-order-in-the-gr…
Jep. Viime vuosien finaaleita selatessa Ruotsi ja etenkin Italia on molemmat keikkuneet melkoisen usein finaalin 20. paikan paremmalla puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko muilla ajatus siitä, että juontaja olisi sooloillut kuka viimeisen jatkopaikan saa?
Suomea kun hoettiin niin se olisi vaikuttanut siihen mitä juontaja sanoo.
Siis olenhan mä tosi tyytyväinen, että Suomi pääsi finaaliin, mutta silti tälläinen ajatus on pyörinyt mielessäni.
Ihan yhtä todennäköistä, että Sami Borg julistaisi kuntavaalien voittajaksi yleisön chanttaaman puolueen. Kai tiedät, että ihan jokaisen yksittäisen raatilaisenkin pisteet julkaistaan.
En tiennyt niin sen takia kyselin. Epämääräinen olo oli tuon ajatukseni takia. Epäreiluus mieltäni tökkisi, mutta todella yes, että Suomi siellä finaalissa on. Olisi se itsellenikin suuri pettymys, jos Suomi ei olisi päässyt finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäsin. Olen katsonut viisuja vuodesta 1983. Tämä oli ihanan retro skandipoppi ja kasarityyli ulottui visuaaliseen ilmeeseen.
Täältä ääni BC:n pojille! ♥️
T: Ruotsinsuomalainen
Juuri näin, BC:n esitys pitäisi saada katsoa ilman jatkuvaa kuvakulman vaihtoa. ✨