Kahdet lumityöt viikonloppuna. Talvi on todella paska vuodenaika
Ensin on kovat pakkaset ja kun vähän lauhtuu niin sataa lunta.Miksei aina voi olla kesä
Kommentit (26)
Eikä lopu lumityöt tähän, alkuviikosta pyryttää taas ja reilusti. Kolalle ja lapiolle hommia.
Olen myös ihan täynnä tätä lumen kanssa taistelua. Mihinkään ei enää mahdu ja rnteet on kipeinä lapioinnista. Meillä on lunta 70-80 cm.
No onpa kamalaa. Oikeasti kahdet lumityöt yhtenä viikonloppuna liikaa? Olisi ehkä aika muuttaa kerrostaloon...
Vierailija kirjoitti:
Ihan itsekkö rappuset ja 2 metriä polkua lapioit.
Ihan kuule okt:n pihan.Ainoastaan joku talvihullu voi pitää lumitöistä.
Uli uli lunta vähän satelee voi että uli uli mitä nössönyhveröö täällä pyörii.
Onneksi kerrostalossa ei tarvi tehdä lumitöitä.Kerrostalo on muutenkin paljon järkevämpi tapa asua
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kerrostalossa ei tarvi tehdä lumitöitä.Kerrostalo on muutenkin paljon järkevämpi tapa asua
Kerrostalo on paras. Minusta on mukava katsella ikkunasta kun huoltohenkilöt hoitaa lumityöt.
Varaudu tulevaan viikkoon kuivattamalla vaatteet, huomenna on jo lisää lumitöitä, loppuviikosta myös ja to-pe lumi on raskasta ja märkää, se on heti kolattava sillä viikonlopulle tulee pikkupakkanen joka jäädyttää moskan.
Ihana suomen talvi, minä rakastan lumitöitä, tosin saan tänä talvena ajaa mönkijällä jossa on puskulevy, ei tarvi kolata 100 metrin pihatietä, joka oli ennen se paskin homma.
Homma helpottuu kohta siksikin, että mies lupasi 11-vuotiaan pojan tehdä seuraavat lumityöt kun on koko talven halunnut.
Kamalaa, että olet joutunut loukkuun omakotitaloon. Olen pahoillani.
Ainoa valoisa puoli on se, että se jollain tavalla kompensoi suljetun kuntosalin.
Voi vttu teitä lumitöistä natisijoita. Ei niitä nyt niiiin usein tarvitse tehdä. Eipähän tarvitse maksaa salitreenistä.
Osta traktori niin ei tartte valittaa.
Mulla on fyysinen työ, en kaipaa treeniä lumitöiden muodossa. Vihaan lumitöitä.
Meillä aina yli metri lunta. Kyllä j...lauta v...ttaa siirtää lunta paikasta a paikkaan b. On kaikki välineet. Mönkijä, traktori, kolat, ja työntimet. Hyötyliikuntaa joo. Mutta tuntuu niin turhalta, kun tietää, että kesällä sitä ei ole. Ja välillä sataa viikko putkeen. On muutakin tekemistä. Sitten vielä 500m2 katoilta pitää pudottaa lunta. Ja siivota ne sen jälkeen pois. Kulkuväyliltä. Just tiputin yhden hallin katolta, ja laskeskelin, että siinä oli semmoset 15 tonnia lunta. Oma valinta, mutta saa se silti harmittaa.
pakkaslumen lapiointi voi olla hupaa liikuntaa mutt märän loskalumen kolailu vähemmän.
💨
Vierailija kirjoitti:
No onpa kamalaa. Oikeasti kahdet lumityöt yhtenä viikonloppuna liikaa? Olisi ehkä aika muuttaa kerrostaloon...
Jokainen, joka kommentoi tähän tapaan, saisi ottaa kolan tai lapion kauniiseen käteensä, tulla lähimmälle omakotitaloalueelle ja tarjoutua auttamaan jotakuta lumitöissä. Ei se, ettei rakasta lumitöitä, tarkoita, etteikö näkisi muita hyviä puolia okt-asumisessa.
Hemmetti teitä yksisilmäisiä tolloja!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on fyysinen työ, en kaipaa treeniä lumitöiden muodossa. Vihaan lumitöitä.
Juu, tai voisi mennä mieluummin hiihtämään tai reippaalle kävelylenkille, mutta ei sen parin tunnin lumiurakan jälkeen enää minnekään jaksa.
Tätä on nyt tiedossa, tulevalle viikolle on tulossa kunnon lumisateita.
Viime lumi-infernon aikaan lykkäsin kolme kertaa vuorokaudessa lumia pois kulkuväylältä, että päästiin pihasta pois. Nyt tällä viikolla siirtelin talven aikana kertyneitä kasoja loitommas, että mahtuu nää nyt kertyvät lumet niiden edellisten tilalle. Ihan joka paikka on täynnä. Huomenna siirtelen taas. Takapihalla keittiön ikkunan alla on lunta niin paljon, että metsän eläimet kurkkii ikkunasta sisään. Mutta onhan tää aivan ihanaa, että on näin paljon lunta! Minä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu tulevaan viikkoon kuivattamalla vaatteet, huomenna on jo lisää lumitöitä, loppuviikosta myös ja to-pe lumi on raskasta ja märkää, se on heti kolattava sillä viikonlopulle tulee pikkupakkanen joka jäädyttää moskan.
Ihana suomen talvi, minä rakastan lumitöitä, tosin saan tänä talvena ajaa mönkijällä jossa on puskulevy, ei tarvi kolata 100 metrin pihatietä, joka oli ennen se paskin homma.
Homma helpottuu kohta siksikin, että mies lupasi 11-vuotiaan pojan tehdä seuraavat lumityöt kun on koko talven halunnut.
Jos niin rakastat lumitöitä niin jatka kolaamista.Lumitöiden tekeminen koneella on eläkeläisten ja muiden huonokuntoisten tapa
Vierailija kirjoitti:
Uli uli lunta vähän satelee voi että uli uli mitä nössönyhveröö täällä pyörii.
Viime yönäkin satoi 20cm lunta, pakkasta - 10° 2h lingolla ja lapiolla ähelsin pihalla, meillä on vielä sellainen piha että jos märkää lunta tulee on sen kanssa kusessa kun ei niitä saa mihinkään.
Pakkaslumen sentään saa lingottua kadulle mitä jollain koneella aurataan.
Ihan itsekkö rappuset ja 2 metriä polkua lapioit.