Mikä auttaisi niskakipuun?
Onko muilla mitään vinkkejä niskakivun laannuttamiseen? Taas monta päivää ollut niska todella kipeä. Kipu on hyvin korkealla, korvan takana (ei kuitenkaan nyökkääjälihas vaan vielä sen "takana"). Selkeä kipupiste, ja niin kipeä että koskettaminenkin sattuu. Olen kokeillut: venytystä, kuminauhajumppaa, hieronut pallolla sekä kädellä, hautonut lämpimällä. Mikään ei auta ja päässä vaan jyskyttää. Kertokaa, millä olette saaneet omat jumit auki!
Kommentit (7)
Googlea niskakeinu. Mulla on auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Googlea niskakeinu. Mulla on auttanut.
Tämä on itselle uusi tuttavuus, alkoi kiinnostaa! Pitää varmaan kokeilla, tässä vaiheessa sellainen epätoivo että kaikki mahdollisuudet tulen katsomaan
Hyvään tyynyyn kannattaa panostaa. Itsellä niskakivut pahenivat aina nukkuessa, kun oli liian lituskainen tyyny. Nyt on käytössä korkeampi ja napakampi, jolloin niska, hartiat ja pää pysyvät paremmassa asennossa. Anatomisia tyynyjä en osaa käyttää, mutta voi niistäkin olla jollekin apua.
Parempi tyyny että rentoutuu yöllä. Tulehduskipulääke, joko voide tai nieltävä. Älä hiero ja venyttele jos on akuutisti kipeä, lihaksessa on tulehdus.
Mulla helpottaa vasta seuraavana päivänä kun on hieronut. Voi hieroa myös niitä kallon lihaksia.
Juoksu auttaa paljon , mutta ei heti. Kokeile eka vaikka ihan lyhyt puolen tunnin juoksulenkki.
Viikko pari ja sitte pidempää ja alkaa helpottaan varmasti.
Keppijumppa, jooga.