Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette ratkaisseet puolipuhtaiden vaatteiden säilytyksen?

Vierailija
21.02.2021 |

Asumme mieheni kanssa pienessä kerrostalokolmiossa. Ainoa siisteys- ja säilytysongelma on sellaisten vaatteiden paikka, jotka eivät ole puhtaita mutta eivät vielä menossa pyykkiinkään. Makuuhuone on niin pieni, että sinne ei mahdu tuoleja, joille vaatteet laskea. Ideoita tai neuvoja?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole puolipuhtaita vaatteita. On puhtaita, ja ne laitetaan takaisin kaappiin, ja likaisia, jotka laitetaan pyykkikoriin. En laske kerran pidettyjä farkkuja tai neulepaitaa likaiseksi.

Vierailija
2/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovinaulakko vessaan. Siihen ripustan aina vaatteet, jotka käytän toisenakin päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pidän samoja alusvaatteita ja kun peseydyn ja vaihdan,niin laitan ne pesuun ja puhtaat päälle. Päällysvaatteita en toki jokaisen käyttökerran pesuun laita. 

Vierailija
4/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä voi säilyttää vaatekaapissa kuten muitakin vaatteita?

Vierailija
5/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaateteline jossa puolipuhtaat on henkareissa. Esim tokmannilta saa sellaisen kapean joka voisi mahtua jos tilaa ei ole suuremmin.

Vierailija
6/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ovinaulakko on hyvä. Laittaisin sen kyllä makkarin tai vaatehuoneen oveen, tai missä nyt muutkin vaatteet onkaan.

Vierailija
7/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli puhdas on puoleksi likainen ja kuuluu pyykkikoriin. Puhtaat vaatteet ovat kaapissa.

Vierailija
8/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän usein veessapaperin korvikkeena tms., niin ovat kunnolla likaisia, ja voi heittää surutta pyykkiin.

Vierailija
9/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta saa sellaisia pystyvaaterekkejä. Ne on ihan näppäriä jos vaan millään mahtuu (vie vähemmän tilaa kuin tuoli) 

Vierailija
10/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säilytyskori niitä varten makuuhuoneen nurkassa.

Vierailija
11/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolipuhtaille vaatteille säilytyslokero talonyhtiön kellarissa.

Vierailija
12/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet säilytetään henkarissa tai kaapin hyllyllä, kunnes ovat likaisia.

En ole niin saastainen, etteikö näin voisi ihan hyvin tehdä.

Vierailija
13/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä puolipuhtaita vaatteita. Jos vaate on liian likainen kaappiin, se menee pesuun.

Mutta jos ne haluaa jotenkin erotella, niin oma kori, laatikko tai pino vaatekaappiin.

Vierailija
15/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, viimeisimmässä oli hyviä ideoita.

Vierailija
16/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi komeroa. Jos haluaisin voisin pyhittää toisen vain puhtaillle vaatteille. Mutta yleensä riittää kun lajittelen laatikoihin esim puhtaat teepaidat ja alusvaatteet. Tuuletan henkareissa olevia vaatteita aina välilllä. En yleensä tykkää pitää smoja vaatteita peräkkäisinä päivinä, joten noita puolipitoisia kyllä on.

Vierailija
17/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovinaulakko vessaan. Siihen ripustan aina vaatteet, jotka käytän toisenakin päivänä.

Vessaan! Eikö hajut tartu?

Vierailija
18/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun ulkopuolella on naulakko, johon jäävät puolipitoiset kun niitä riisuu.

Samassa paikassa ovat myös "kotivaatteet" silloin kun olen itse jossain menossa.

Neuleet on ainoat, joita vien takaisin vaatekaappiin käytön jälkeenkin, mutta muuten vaatekaappiin kuuluu vain puhtaat asiat.

Urheilukamppeista kertyy aina omanlaisensa kasat kodinhoitohuoneen pöydille, pitäisi niihinkin joku tolkku vielä saada. Ei joka juoksulenkin jälkeen kuitenkaan tarvi pessä kaikkea, varsinkaan nyt merinovilla-aikaan.

Vierailija
19/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojatuolilla ne lojuu

Vierailija
20/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole puolipuhtaita vaatteita. On puhtaita, ja ne laitetaan takaisin kaappiin, ja likaisia, jotka laitetaan pyykkikoriin. En laske kerran pidettyjä farkkuja tai neulepaitaa likaiseksi.

Nimenomaan ne kerran pidetyt farkut tai neulepaidat on niitä puolipuhtaita. Sitähän se tarkoittaa, että ne on olleet jo päällä pesun jälkeen, mutta eivät kaipaa vielä uutta pesua. Näiden säilytykseen ei mun mielestä sovi tavallinen vaatekaappi, koska sinne laitan vain ne vaatteet, jotka on tulleet pesusta.

Mulla on makkarissa jakkara, jossa farkut, neuleet ja kotivaatteet lepäilee sillä aikaa, kun eivät ole päällä. Pidän yleensä kaksi päivää samoja vaatteita, elleivät ole selkeästi likaantuneet jo yhdessä päivässä. Pesukone pyörii kyllä useamman kerran viikossa.